believe93 Skrevet August 7, 2012 Share Skrevet August 7, 2012 Hei ! Jeg vil gjerne ha litt mere hester uttav min : BMW 325ci - ikke turbo Manuell 2002mod 192hest... 240-270newton troor jeg.. Jeg synst den er litt for tam... Er en utrolig pen bmw, med nydelig blåfarge og full m-tech styling, så jeg synst ikke at motoren helt matcher bilen.. Er det mulig å få 230hk ca uttav denne bilen ? Jeg vil også helt gjøre dette SKIKKELIG.. Vil dette skade "helsa" til bilen ? Litt rotete satt opp.. Men håper dere tar dere tid til å lese igjennom, og kanskje svare om dere har noe å komme med:) Mvh believe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet August 7, 2012 Share Skrevet August 7, 2012 http://www.esstuning.com/categories/BMW ... eries/325/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
believe93 Skrevet August 7, 2012 Forfatter Share Skrevet August 7, 2012 http://www.esstuning.com/categories/BMW/E46-3%252dSeries/325/ Ikke for å virke helt idiot.. Men jeg er ikke flink når det gjelder biler, å jeg er heller ikke flink i engelsk Haha... Hva kan mann få uttav den ? Hvor mange hk og newton ?.. Og hva vil prisen være ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet August 7, 2012 Share Skrevet August 7, 2012 Norske priser; http://www.esstuning.com/categories/BMW ... rrencyId=3 Stage 1: Boost pressure: 7 PSI Horsepower: 285 SAE/290 DIN Torque: 250 lb-ft/340 Nm Installation time : 5-7 hours Stage 2: Boost pressure: 8 PSI Horsepower: 320 DIN/300 Auto (Stock 185/192) Torque: 375 NM/350 Auto (Stock 245) 0 - 60: Man : 5.1 sec, Aut : 6.0 sec Installation time : 8-10 hours Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
believe93 Skrevet August 8, 2012 Forfatter Share Skrevet August 8, 2012 Norske priser; http://www.esstuning.com/categories/BMW ... rrencyId=3Stage 1: Boost pressure: 7 PSI Horsepower: 285 SAE/290 DIN Torque: 250 lb-ft/340 Nm Installation time : 5-7 hours Stage 2: Boost pressure: 8 PSI Horsepower: 320 DIN/300 Auto (Stock 185/192) Torque: 375 NM/350 Auto (Stock 245) 0 - 60: Man : 5.1 sec, Aut : 6.0 sec Installation time : 8-10 hours Jeg tenkte Stage1 Hvor blir dette gjort, tåler motoren dette/er det sunt for motoren ? Får jeg alt av nye deler til motoren i denne pakken ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M power Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 ESS gjør kvalitetsjobb så det er bare å kjøre innom å få montert kompressor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 Holder til i Aremark, Østfold. Og de vet veldig godt hva de driver med, de monterer ikke et slikt sett på en motor hvis de ikke VET det er holdbart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 Hei Jeg har samme bil som deg, og skal montere scmiedemann eksos hele veien 12000kr + montering, og ess programvare 4000kr ink montering. Det originale luftfilteret er så bra at du ikke trenger å bytte det. Begge lover 10-20hk for hver oppgradering, så satser på en 210-220hk ca med disse 2 oppgraderingene:) Ellers har du flaks du har m54motoren, her passer 3 literen med 231hk rett oppi, så kan du gjøre samme oppgraderingene jeg nevnte over på denne motoren og da har du 260 driftsikre hk:) Da skal også driverk holde fint:) Men bremser må nok skiftes om du bytte motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 Scmiedemann eksos hele veien gir 16hk på en 2 liter med 150hk, og 20hk mer på 3 liter med 231hk originalt. Ess programvare gir 12-14hk på 325. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 Noen som vet om originalt driverk og clutch tåler det stage 2 kompressor kittet til ess? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 Lukter på presse og nå? hehe, Drivverk tåler effekten helt fint, blir fort værre med clutchen da dette er i grenseland av hva en original klarer. Edit: http://gripforce.com/f1-stage-2-clutch- ... 2-8l-3-0l/ Bra clutchkit til en fin pris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 Neida, bare interresant å vite hva det originale driverket tåler:) Greit å ha en mest mulig driftsikker bil også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 Driftsikre biler som går relativt bra er alltid hyggelig Blir inget problem for din bil og tåle effekten fra 3litern heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 Scmiedemann eksos hele veien gir 16hk på en 2 liter med 150hk, og 20hk mer på 3 liter med 231hk originalt.Ess programvare gir 12-14hk på 325. Tror du fantaserer noe voldsomt Eneste "fornuftige" trimmen av E46 er kompressor kit fra ESS. Effektanlegg og chip gir mest bare jesushester. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 trim med eksos å kw filter penga utav vinduet ass. eneste som gir noe resultater er presse. løp og kjøp sier jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå