Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Scmiedemann eksos hele veien gir 16hk på en 2 liter med 150hk, og 20hk mer på 3 liter med 231hk originalt.

Ess programvare gir 12-14hk på 325.

Tror du fantaserer noe voldsomt :lol:

Eneste "fornuftige" trimmen av E46 er kompressor kit fra ESS.

Effektanlegg og chip gir mest bare jesushester.

Denne infoen er tatt fra ess og scmiedemann sine hjemme sider, 2 firmaer som begge er seriøse... Om du ser original grenrøret på 325 så ser du jo at det ikke er helt optimalt:)

Kommer ann på hvordan du ser på det med fornuftig trim, setter du på en presse og gjør skade for noen millioner, så tror jeg ikke du har det så artig resten av livet. Jeg mener det fornuftige er å prøve å holde seg innenfor den 15-20% regelen, og heller kjøpe en bil med originalt større motor vis du skal ha mere hk.

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja, chip leverandører setter fantasitall på biler med sugemotor. Og enkelte lettlurte sjeler som deg tror faktisk på det. Men akk nei, på en sugemotor er det veldig lite å hente på omprogrammering(Tenk, hvorfor gjør ikke BMW det selv visst det er SÅ enkelt?).

Schmiedemann er forøvrig langt ifra seriøse, rotehuer hele gjengen.

Skrevet

Eksos og filter gir ingenting om ikke bilen mappes på nytt etterpå uansett hva levrandører sier.

På Wheeler Dealers mistet de vel 20hk når de monterte filter og ny eksos (Impreza Turbo).

Skrevet

scmiedemann har testa bilene for og etter montering, ess tester effekten etterpa pa rulle. noen andre som har erfaringer med disse? skjonner jo at firmaene legger pa litt men de virker tross alt som de mest seriose

Skrevet
Jeg mener det fornuftige er å prøve å holde seg innenfor den 15-20% regelen, og heller kjøpe en bil med originalt større motor vis du skal ha mere hk.

15-20%-regelen? Hva er det for noe?

Skrevet

15-20% regelen er effektøkningen du har lov til å ha i bilen din, uten å måtte betale avgifter, søke om ombygging osv.

Skrevet

Vil vegvesenet eller hvem som sjekker bilen tillate dette, blir den godkjent gjennom kontroll med ESS kompressor ? Og forsikring, hvor mye tror dere den vil øke ?.. Jeg har 6 500kr nå på forsikringa.

Skrevet

montering av kompressor er vil ikke bli godkjent, ei vil det utgjøre noen forskjell på forsikringa di. Om du monterer kompressor så er dette noe du må holde hysj hysj for statens vegvesen og forsikringsselskapet.

Skrevet
Stoler du på "testresultater" fra de som selger produktene?

Jeg var kansje litt godtroende da det er firmaer som jeg har lest mye posetivt om på forumet? Er det virkelig ingenting å hente på full eksos med racekat og omprogramere etterpå?

Jeg er ikke noen ekspert på å bil, men har bare lest mye her på bimmers. Så er det noe av dette som stemmer?

-Ikke vet jeg, men bmw programerer kansje hjernen så motoren har litt for mye sikkerhetsmargin?

-Omprogramering øker vel også turtallsperren?

-forskjellig lengde på original grenrørene, og litt for små rør.

-effektap i original katalysator i forhold til racekat.

-effektap i den nest bakerste potta også?

Skrevet
15-20% regelen er effektøkningen du har lov til å ha i bilen din, uten å måtte betale avgifter, søke om ombygging osv.

Hvis meg hvor den regelen står. Gjerne noe mer offisielt sted enn et innlegg fra noen på et forum.

Skrevet

Det er ikke lov å øke 15 % effekt.

Det er 15% margin ved en måling (og det har vel aldri i historien vært en godkjent måling i norge), som skal sikre at du som sluttbruker ikke blir tatt for variasjoner fra produsent.

hagenisse, har ikke papirene foran meg, men det er faktisk slik, dog betyr jo ikke denne regelen noe som helst.

Skrevet
Stoler du på "testresultater" fra de som selger produktene?

Jeg var kansje litt godtroende da det er firmaer som jeg har lest mye posetivt om på forumet? Er det virkelig ingenting å hente på full eksos med racekat og omprogramere etterpå?

Jeg er ikke noen ekspert på å bil, men har bare lest mye her på bimmers. Så er det noe av dette som stemmer?

-Ikke vet jeg, men bmw programerer kansje hjernen så motoren har litt for mye sikkerhetsmargin?

-Omprogramering øker vel også turtallsperren?

-forskjellig lengde på original grenrørene, og litt for små rør.

-effektap i original katalysator i forhold til racekat.

-effektap i den nest bakerste potta også?

Med andre ord, du bare gjettet. :applause:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...