Jump to content

Min 2001 E39 M5 - SOLGT:(


PenguiN-
 Share

Recommended Posts

Hei!

Vips så var jeg tilbake etter å ha hatt 3-4 biler den siste måneden.

Konklusjonen var enkel, jeg må ha litt plass, power, utseende og komfort.

Valget var ikke enkelt men plutselig befant jeg meg inne på M5 sidene på finn.no og her lå den en juvel som i følge selger var totalt strøken uten merker i lakk, interiør, ulyder osv.

Dette trodde jeg ikke særlig på men tok kontakt med selger og når jeg ble møtt av en 41 år gammel mann i andre enden så forsvant endel av skepsisen.

Deretter var det km standen på 205 000 KM som var roten til skepsis.

Jeg mottok snart ett bilde av ett motorom som ser bedre ut enn noen annen bil jeg har hatt (med langt lavere KM stand) oog til slutt svarte jeg nesten katatonisk; "Jeg skal ha denne, møter du meg på Gardermoen?"

Facelift kom i 2001 (?) og dette innebærer endel ting som; Forbedret motor, nye lykter, nytt ratt, nye seter og sikkert noe mer ?

Det var uten tvil facelift jeg skulle ha når jeg skulle ha en monster BMW !

Historie;

Eier kjøpte en 1996 523i som var godkjent med S62 M5 motor.

Denne bilen var vraket.

Deretter kjøpte han bilen jeg nevner lenger opp i Tyskland, tar den til Norge og ber om å få ta ett karosseri bytte med bakstilling,motor og gir på denne ifra den norske bilen.

Da det er godkjent og gjort drar han straks hjem, og bytter motoren,gir og bakstilling med de delene denen bilen ble originalt levert med, det er som kjent ikke ulovlig da det er samme type deler, men hvorfor ha deler ifra en annen bil når man har original delene liggende og jobber på ett bilverksted ?

Vips, 100% original M5 til en hyggelig pris kontra 100% original M5 med kun ett rammenummer på venstre dempertårn.

Jeg for min del orket ikke å betale 100 000,- ekstra kun for det.

VIN WBSDE91070GJ21078

Type code DE91

Type M5 (EUR)

E series E39 ()

Series 5

Type LIM

Steering LL

Doors 4

Engine S62

Displacement 5.00

Power 294

Drive HECK

Transmission MECH

Colour LE-MANS-BLAU METALLIC (381)

Upholstery PRAEGELEDER/SILVERSTONE (O5SS)

Prod.date 2000-12-22

S265A (RDC) Tyre pressure control (TPC)

S352A Insulating double-glazing

S358A Climate comfort windscreen

S403A Glass roof, electrical

S416A Roller sun vizor, rear lateral

S428A Warning triangle and first aid kit

S465A Through-loading system

S508A (PDC) Park Distance Control (PDC)

S609A Navigation system Professional

S620A Voice control

S630A Car phone with cordless receiver

S672A CD changer for 6 CDs

S677A HiFi System Professional DSP

S761A Individual sunshade glazing

L801A NATIONAL VERSION GERMANY

S863A Retailer Directory Europe

S879A On-board vehicle literature German

S915A Delete clear coat

S210A (DSC) Dynamic stability control

S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC

S249A Multifunction f steering wheel

S302A Alarm system

S423A Floor mats, velours

S430A Interior/outside mirror with auto dip

S459A Seat adjuster, electric, with memory

S488A Lumbar support, driver and passenger

S494A Seat heating driver/passenger

S500A Headlight wipe/wash/Intensive cleaning

S520A Fog lights

S522A Xenon Light

S534A Automatic air conditioning

S548A Kilometer-calibrated speedometer

S555A On-board computer V with remote control

S710A M sports steering wheel, multifunction

S775A Headlining anthracite

S785A White direction indicator lights

S851A Language version German

S415A Sun-blind, rear

S464A Ski bag

S473A Armrest front

S602A On-board monitor with TV

S694A Provisions for BMW 6 CD changer

Som man ser på listen så har denne ALT M5 kom med inkludert sotede ruter, elektrisk bakrute gardin, gardin pakke i bakvinduer osv.

"mods":

- Full Scorpion eksos

- Blank sort grill

- AP senkefjører forann

- LED skiltlys

- Xenon i tåkelys

- AC Schnitzer tårnstag

- Tonede ruter forann

- 8,5x19 og 10x19 RH felger

Jeg sjekket selfølgelig oljeforbruk, vanos tikking, rust og pixelfeil i display.

Denne har ingen av delene og har komplett servicehefte.

Noen kjappe og uredigerte bilder:

En motor med 205 000KM kan se slik ut, sålenge den er godt ivaretatt :-)

89_497628275_xl.jpg

STRØKEN i lakk

2012-08-22170008.jpg

2012-08-22171534.jpg

2012-08-22171654.jpg

2012-08-22171715.jpg

2012-08-22171742.jpg

R.jpg

Interiør holder seg bra for å være 11 år!

89_1601678734_xl.jpg

Flere bilder kommer når solen titter frem!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 494
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Takk :)

Jeg har skriftlig ifra forsikringsselskapet at bilen blir ansett som en M5. Og man kan vel ikke si at bilen er "annerkjent som M5" men ikke få dekning som en M5 da..

Jeg har også bilder ifra forrige eier av alt som skulle ha noe betydning ifølge han ved en eventuell kræsj, skade osv..

Jeg har for sikkerhets skyld nettop skrevet terra forsikring en mail og bedt om ett 100% klart svar på om bilen har dekning som en 1996 523i eller 2001 M5.

Link to comment
Share on other sites

jeg sjekket dette med forsikring; jeg kan "velge" hva jeg ønsker å forsikre dem som. 523 eller m5. men får selvfølgelig dekning deretter..

M5: 23 300,- årlig fullkasko

523i: 8 200,- årlig fullkasko

Men skal sjekke med flere!

Noen andre med M5 , 27 år gammel og 70% som betaler mindre enn opplyst her ? hvilket selskap ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...