Gå til innhold

Gate med hvor BMW er bra representert.

jojr
 Share

Anbefalte innlegg

Leste akkurat en oversikt over hvilke biler som befinner seg i kommunen jeg bor i. Her ligger BMW på fjerde plass totalt sett, kun slått av hhv. Opel, Toyota og VW, og ligger dermed foran "vanlige" merker som Ford og Honda.

...så det er liten tvil om at BMW er blitt veldig dagligdags.

Ellers må jeg si meg enig med Fredrik 90, utrolig mange som har både helt nye 5-serier og siste generasjon X5 som helt vanlige familebiler. Dette er biler som fort kan nærme seg en million, selv om man handler brukt. Ettersom det ikke akkurat renner over av direktører og slikt her vil jeg tro det er mange banker som eier greie biler..

Ja, leste også dette i avisen. Kan du tenke deg at BMW er foran Opel her på Haugalandet til nå i år, for få år siden så var Opel soleklar nr. 1, helt sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
Bmw er vel fortsatt et Premium-merke. Her i gata kjører alle Volvo V70/50/40, Toyota Avensis eller VW Passat. Ca 40 husstander, og 5 Bmw totalt... 1 E53 X5 3.0i, Min E60 525d, Bruttern sin E90 318d, Mamma sin E46 316i, og Aroid her inne sin E39 525 tds.. Ikke mye å rope hurra for.

Nei. Det er ikke noe særlig mye bmw i gata her. Men det har no kommet en e38 740d på parkering plassen min. Jeg er om ringet av bare Mercedes :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant diskusjon. Men er en BMW "premium" når den er 15 år gammel? I mitt hode er ikke biler lenger premium når de er 4-5 år gamle.

Her er det vel snakk om BMW som premiummerke, og ikke fokusert på enkeltmodeller. Premiumbiler slutter ikke å være premiumbiler selv om de blir eldre, de blir bare billigere. Men det betyr ikke at det nytter å komme med en e36 318i og "tro at en er noe".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant diskusjon. Men er en BMW "premium" når den er 15 år gammel? I mitt hode er ikke biler lenger premium når de er 4-5 år gamle.

Dette er en stor misforståelse med mindre du kun forbinder premium med kortsiktig og flyktig mote. Forbinder du derimot premium med kvalitet og ordentlig status er ikke alder et problem. Bare tenk på hva f.eks en eldre Ferrari, Lamborghini eller Porsche er verdt i denne sammenhengen i forhold til en ny modell som "alle" bare kan kjøpe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste akkurat en oversikt over hvilke biler som befinner seg i kommunen jeg bor i. Her ligger BMW på fjerde plass totalt sett, kun slått av hhv. Opel, Toyota og VW, og ligger dermed foran "vanlige" merker som Ford og Honda.

...så det er liten tvil om at BMW er blitt veldig dagligdags.

Ellers må jeg si meg enig med Fredrik 90, utrolig mange som har både helt nye 5-serier og siste generasjon X5 som helt vanlige familebiler. Dette er biler som fort kan nærme seg en million, selv om man handler brukt. Ettersom det ikke akkurat renner over av direktører og slikt her vil jeg tro det er mange banker som eier greie biler..

Ja, leste også dette i avisen. Kan du tenke deg at BMW er foran Opel her på Haugalandet til nå i år, for få år siden så var Opel soleklar nr. 1, helt sykt.

Det er jo litt sund om Opel ikke skal være nr. 1 der oppe lengre. Haugesund har jo nesten blitt ett synonym for Opel, kreler av dem der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolige mange BMW'er ute på veiene nå for tiden! Husker før når jeg var yngre, da var det veldig stas at fadern hadde E34 og E39 for da var BMW ganske sjeldent i forhold til nå.

Her i området er BMW X3 den nest mest solgte bilen kun slått av Golf, det er ganske vilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette er både imponerende og skremmende på samme tid. At BMW etterhvert er såpass "folkelig" er ikke nødvendigvis bare positivt for imaget. Det blir litt som med Facebook. Mye av spenningen og glansen forsvant når selv gamle tanter opprettet en profil.

For 25-30 år siden hadde "alle" enten en Passat eller en 240. Altså en Volkswagen eller en Volvo. Folkevogn var for de unge og Volvo hadde allerede den gangen et solid gubbestempel (den senere 850 rettet opp mye av dette). Spørsmålet er om BMW kan bli for folkelig og kjedelig... omtrent som en tynn, men god drink?... :-k

Godt at jeg eier en E89 Z4, siden jeg så å si aldri ser en sånn på veien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gata mi på 40 hus er det bare 3 BMW'er: Min 328i, en 1-serie og en 316i E36 compact! Flest VW og Skoda:)

Men så er det jo dager det står opptil flere BMW'er på gårdsplassen min (gjester), så det veier vel opp litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...