Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjørte gjennom gaten jeg bor i kveld, å kom plutselig på hvor mye Bmwer det egentlig er i denne gaten.

3-4 E87

1 E91

2 E39T

2 E60

1 E46 M3

1 E34 M5

1 F10

Skrevet

Bra med BMWer her i gata også, bra variasjon også :wink:

1 E70 X5

2 E87 (ene 123d)

1 E65 730d

2 E36

3 E91 (ene 330xd)

2 E90

3 E46

1 F10 525d

1 F11 530xd

2 E60

1 E61 530d

Dette i en gate med ca 50 hus :) Tror BMW og VW er gjennomsnittet her.

Skrevet

Akkurat dette er både imponerende og skremmende på samme tid. At BMW etterhvert er såpass "folkelig" er ikke nødvendigvis bare positivt for imaget. Det blir litt som med Facebook. Mye av spenningen og glansen forsvant når selv gamle tanter opprettet en profil.

For 25-30 år siden hadde "alle" enten en Passat eller en 240. Altså en Volkswagen eller en Volvo. Folkevogn var for de unge og Volvo hadde allerede den gangen et solid gubbestempel (den senere 850 rettet opp mye av dette). Spørsmålet er om BMW kan bli for folkelig og kjedelig... omtrent som en tynn, men god drink?... :-k

Skrevet
Akkurat dette er både imponerende og skremmende på samme tid. At BMW etterhvert er såpass "folkelig" er ikke nødvendigvis bare positivt for imaget. Det blir litt som med Facebook. Mye av spenningen og glansen forsvant når selv gamle tanter opprettet en profil.

For 25-30 år siden hadde "alle" enten en Passat eller en 240. Altså en Volkswagen eller en Volvo. Folkevogn var for de unge og Volvo hadde allerede den gangen et solid gubbestempel (den senere 850 rettet opp mye av dette). Spørsmålet er om BMW kan bli for folkelig og kjedelig... omtrent som en tynn, men god drink?... :-k

Er forsåvidt både enig og uenig der, men BMW er fortsatt for de som vil ha noe ekstra da de ligger en del høyere i pris enn tilsvarende biler fra VW, Ford, Opel og Volvo. Sånn sett så holder merket seg mere "edelt" selv om det går mye av disse bilene. Konkurransen har også gjort sitt til at BMW har måtte ta grep som gjør at merket blir mer vanlig og tilgjengelig for alle, for ikke å havne helt i bakleksa i forhold til Audi.

Men BMW er blitt veldig vanlig ja, finnes kun en plass jeg har sett flere BMWer i gatebildet enn i Norge og det var i München :) Ikke bare 1 og 3 - serien er vanlig her til lands da både 5 Serie, X3 og X5 later til å være helt vanlige familiebiler og vanlige i trafikkbildet. Dette skyldes nok mere den stadig økende velstanden her i landet :)

Skrevet

Tenk over vist du er ute å kjører hvor mangen bmw'er du møter på! Det er ikke få! :P men alt i alt så er det jo vanlige personbiler det også..

Skrevet

Bmw er vel fortsatt et Premium-merke. Her i gata kjører alle Volvo V70/50/40, Toyota Avensis eller VW Passat. Ca 40 husstander, og 5 Bmw totalt... 1 E53 X5 3.0i, Min E60 525d, Bruttern sin E90 318d, Mamma sin E46 316i, og Aroid her inne sin E39 525 tds.. Ikke mye å rope hurra for.

Skrevet

I min gate/vei består egentlig vår husstand for merket,

1x E36

1x E39

1x E24

1x E28

og en BMW sykkel

Naboen har BMW X6, en X5(nyeste variant) og E46T

De andre naboene har stort sett Audi, ene naboen har Q7 og A5.

Skrevet
Akkurat dette er både imponerende og skremmende på samme tid. At BMW etterhvert er såpass "folkelig" er ikke nødvendigvis bare positivt for imaget. Det blir litt som med Facebook. Mye av spenningen og glansen forsvant når selv gamle tanter opprettet en profil.

For 25-30 år siden hadde "alle" enten en Passat eller en 240. Altså en Volkswagen eller en Volvo. Folkevogn var for de unge og Volvo hadde allerede den gangen et solid gubbestempel (den senere 850 rettet opp mye av dette). Spørsmålet er om BMW kan bli for folkelig og kjedelig... omtrent som en tynn, men god drink?... :-k

Er forsåvidt både enig og uenig der, men BMW er fortsatt for de som vil ha noe ekstra da de ligger en del høyere i pris enn tilsvarende biler fra VW, Ford, Opel og Volvo. Sånn sett så holder merket seg mere "edelt" selv om det går mye av disse bilene. Konkurransen har også gjort sitt til at BMW har måtte ta grep som gjør at merket blir mer vanlig og tilgjengelig for alle, for ikke å havne helt i bakleksa i forhold til Audi.

Men BMW er blitt veldig vanlig ja, finnes kun en plass jeg har sett flere BMWer i gatebildet enn i Norge og det var i München :) Ikke bare 1 og 3 - serien er vanlig her til lands da både 5 Serie, X3 og X5 later til å være helt vanlige familiebiler og vanlige i trafikkbildet. Dette skyldes nok mere den stadig økende velstanden her i landet :)

He he det er vel som når det ble arrangert taxi cup i golf

Skrevet

Må si jeg legger mere merke til Audi,virker som dem dominerer. Men må si Audi har gjort det rimelig bra på A4/A6 modelene sine.

Hos oss,er det rimelig blandet bil merker.Syns det passer best :)

Skrevet

Audi har vunnet duellen om firmabiler/leasingbiler/selgerbiler, vag generelt egentlig. Da fatters hadde leasing via jobben så gikk det i VAG produkter. Hadde bla. 4 Passater på rad over 9 år..

Skrevet

Her på landet er det ihvertfall rimelig eksklusivt å ratte Bmw enda, vet kun om tre stk i umiddelbar nærhet.

X5, E46 touring, E28.. Da er det litt gøy å bidra med to til i nærmiljøet :)

Skrevet

For bare få år siden kunne det gå uker mellom jeg så en annen BMW i nærmiljøet. Nå ser jeg flere hver eneste dag. Både kult og litt kjedelig på samme tid da man ikke føler man kjører noe spesielt (les:sjeldent)lenger.

Skrevet

Prisen på nye biler i Danmark kan sjokkere den mest sindige hedmarkingen, men selv her i Danmark er BMW ikke spesielt eksklusive biler. Det er mange nye 5-serier (F10) og X5´er i lokalområdet. Jeg har en av de eldste BMW´ene og den har praktisk talt ingen status lenger (snarere tvert imot). Jeg bryr meg ikke iom. at den er en fantastisk bruksbil. En av de nærmeste naboene har byttet 5-serie hele tre ganger i løpet av den tiden vi har hatt vår E46. Hans nye F10 530d er temmelig lekker... allikevel... smak og behag... :)

Skrevet

Leste akkurat en oversikt over hvilke biler som befinner seg i kommunen jeg bor i. Her ligger BMW på fjerde plass totalt sett, kun slått av hhv. Opel, Toyota og VW, og ligger dermed foran "vanlige" merker som Ford og Honda.

...så det er liten tvil om at BMW er blitt veldig dagligdags.

Ellers må jeg si meg enig med Fredrik 90, utrolig mange som har både helt nye 5-serier og siste generasjon X5 som helt vanlige familebiler. Dette er biler som fort kan nærme seg en million, selv om man handler brukt. Ettersom det ikke akkurat renner over av direktører og slikt her vil jeg tro det er mange banker som eier greie biler..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...