Gå til innhold

M550dX

q1337
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Mr. qlan

Får eg spør ka dekk du har skodd deg med på 19".

Eg ligger å vipper mellom Continental wintercontact eller Nokian hakkapeliitta, men er vant med michelin å var veldig fornøyd med dei...????

Har faktisk satt på Yokohama vinterdekk, husker ikke hva de heter i farten, men de virker svært svært gode! Har selv hatt Nokian Hakka R piggfritt de seneste årene, men de nye Yokohama dekkene virker ekstremt gode! :) Svært stillegående, og sitter veldig veldig bra på de førene jeg har testet hittil! Tøft mønster er det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Takk for det :) Man vet aldri hva slags folk som er innom slike sider, de finner alltids ut av infoen som ligger i bilskiltet, men man trenger ikke gjøre det enklest mulig for de :) Nå har bilen vært på Beitostølen en tur, på årets første "virkelige" vinterføre. Må si jeg er svært imponert over hvor godt den tar tak under akselerasjon, men det er klart at det blinker fort i dash´en når 740 Nm. febrilsk prøver å slippe seg løs ;) Foreløpig er jeg ikke helt "trygg" på bilen når det begynner å gå sideveis.. Automat og xDrive er noe uvant kontra en liten og nett A4 med manuell kasse, men det kommer seg selvfølgelig! Det var tydeligvis flere med "skikkelige" biler der oppe i helgen, så en E92 M3 som hadde tuslet oppover, skulle vært moro å parkert vedkommende på vinterføre der oppe... ;)

Han ville sikkert syntes det hadde vært moro å parkere deg på bane også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vel ikke være annet enn en fuktig bane, så skal han nok få problemer ;) Men uansett, fint med en bil som ikke er avhengig av tørr veibane for å prestere 30 % av hva den er god for ;) Men var en pen M3, akkurat slik jeg ville hatt den, hvit med sort tak - Kledelig! Blir spennende å se hva BMW finner på fremover, de har jo registrert navnet M450, så kanskje vi får se en M450 dX? DET hadde vært en morsom bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ville sikkert syntes det hadde vært moro å parkere deg på bane også :lol:

Ikke så lenge banen er brøytet opp på en frosset innsjø :wink:

Hehe, neida! Ei heller en alpinbakke :P

Trenger vel ikke være annet enn en fuktig bane, så skal han nok få problemer ;) Men uansett, fint med en bil som ikke er avhengig av tørr veibane for å prestere 30 % av hva den er god for ;) Men var en pen M3, akkurat slik jeg ville hatt den, hvit med sort tak - Kledelig! Blir spennende å se hva BMW finner på fremover, de har jo registrert navnet M450, så kanskje vi får se en M450 dX? DET hadde vært en morsom bil!

Hvorfor skal en fuktig asfaltbane gi problemer ? :) Den verken bremser bedre(tvert imot), eller tåler mer sideveis g pga 4x4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor M3 får problemer på våt bane kontra en M550? Det er bare å se på videoen tidligere i tråden her, da en Z3M prøver å kjøre fra M550´n :) Bakhjulstrekk på "glatta" skaper lite fremdrift i forhold til xDrive :) Klart at vekt og slikt slår inn, men tror nok man skal jobbe ganske godt bak rattet i en M3 for å kjøre fra en M550 på en fuktig bane.. Men jeg vet jo ikke, har ikke testet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...