Gå til innhold

MrOpedals E36 320i coupe

mropedal
 Share

Anbefalte innlegg

mye kosta takstativ te coupe ? å fikk du me sånn plate te å ha forran ? :) tenkte å kjøpe til min bil :)

Jeg kjøpte brukt, betalte 600 for WingBaren og 800 for festeføttene, aka Thule Rapid System, + 350 for braketter. Nytt koster det rundt  2500 kroner. Skistativet vet jeg ikke, da jeg hadde det liggende fra før av. En sånn "plate", eller Fairing som det kalles, fås kjøpt i utlandet for noe rundt hundre dollar :) Selv har jeg ikke det, men vurderer det da det gir en ganske kul look :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men det er stor forskjell på prisen på m-techfanger + lakkering og kun m3-diffuser da :) venter EU-godkjenning nå i januar, så prioriteringen går til litt andre ting enn kosmetiske oppgraderinger. Vi får se hva tiden bringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet fjærene bak også. Er ikke sore forskjellen, men nå er den akkurat så lav som jeg ønsker. Bilen funker til mitt bruk, og jeg er kvitt avstanden mellom hjulbuen og toppen av hjulet. Liten klapp på skulderen til meg selv, siden jeg har klart dette på egenhånd :) er tross alt heeelt grønnskolling og keegas fra asker.

Postet bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil du har :) har du vurdert å bytte til dobbel eksos? Etter min mening så gir det litt mer tøffere utseende :P

Takk skal du ha :) Ja, så absolutt! Tenker på det hver dag. Men er smått med midler for tiden, og jeg er litt usikker på hva jeg skal gå for, da jeg ikke ønsker noe mer lyd. Har tenkt tanken å få tilpasset et originalt M3-eksosanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Endelig EU-godkjent! Hadde rust på bremserør, knekte fjærer, airbagfeil, lekkasje fra bakre støtdempere + slakk i innfesting, og mange andre småting. Ble en noe kostbar affære, men fikk gjort alt selv, bortsett fra bytte av bremserør. Nå er den godkjent med null mangler, og i morgen skal senkefjærene skrives inn i vognkort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Tok en tur til Trondheim, og på veien har jeg funnet ut at jeg har noen problemer med kjølesystemet. Kjølevannet går over driftstemperatur hvis den står lenge på tomgang. Med én gang bilen settes i bevegelse går tempen ned. Hva kan problemet være?

2adu7a2u.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stopp bilen, åpne pansret, ta av radiator lokket og skru ut lufteskruen (sorte plaststkruen ved lokket) 

hell på vann til det blir fult, så kan du starte bilen og fylle til det renner ut av luftehullet, ta så på igjen begge lokka. 

greia er at du har luft i kjølesystemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stopp bilen, åpne pansret, ta av radiator lokket og skru ut lufteskruen (sorte plaststkruen ved lokket) 

hell på vann til det blir fult, så kan du starte bilen og fylle til det renner ut av luftehullet, ta så på igjen begge lokka. 

greia er at du har luft i kjølesystemet :)

Takk, skal prøve dette når jeg får anledning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men er en mulighet til, som jeg tror før jeg tror det Holtsdalen skriver.
Har hatt akkurat samme problemet selv.

Er mest sannsynlig viskosekoblingen på vifta som er gåen. Vifta går rundt, men ikke fort nok. Så ved tomgang går temp opp, når viskosekoblinga skal slå inn gjør den ikke det og bilen går varm. Når du begynner å kjøre får den kjølig luft og temp går dermed ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...