Gå til innhold

E30Meet 2013- Rudskogen 21-22Juni -Takk for denne gang S83.


e30meet
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

man burde kome med det man har av bmw, så enkelt er det. skal være sosialt å gøy. famileracer eller 1000hk monster :D

Det er dette jeg har påpekt i alle år.

"Hvis ikke en har 1000hk ellerno, så er ikke bilen god nok". Men det er jo bare tullball. 1000hk er det jo bare noen ytterst få som har, og de bilene er jo ikke å se på veiene normalt sett. For meg som bor 60 mil unna nærmeste bane så ser jeg kun de bilene som har hvite/grønne skilt. Og de har jo ikke 1000hk... Ergo så er det av mer interesse for meg å se hva andre faktisk kjører.... Lidenskapen min dyrkes og spirer i takt med mine inntrykk.

La oss ta Jørgens E21 med 1000 hk... Dødsfett bygg, gleder meg som en drittunge til å se (og selvsagt høre) den IRL... Har vunnet div priser og fått reportasjer som en bare kan være dødsmissunnelig på.... Vel fortjent, ingen tvil om det. Han har min fulle hengivenhet og respekt...

Men...

Dette er igjen ikke en gatebil. Han har sluppet unna "billig" i byggefasen, for siden dette er en showcar/banebil - så kan oppskrift og ingredienser være etter mr Aune's egne ønsker og tanker. En gatebil kan også få 1000hk, men godkjenninga vil nok bli rimelig fraværende. Og da detter bilen utav den kategorien for meg. En som bygger gatebil må tilfredsstille BT og det norske regelverk, for å beholde skiltene. Dette resulterer i tiltak og løsninger som feks Jørgen slipper billig unna.

Det jeg egentlig prøver å si, er at en må av og til ta fokuset vekk fra "ekstremistene" og stikke fingen i jorda. Det er for mange som tror at hvis en ikke har 4-sifret turbomotoreffekt, 33" BBQ-felger og Stææns Vørks - så er en ikke verdt en dritt.

Tullball... Lidenskap er bygget på mere enn dette... Kom med den bilen en har, og de fleste vil verdsette det.

Personlig så gleder jeg meg som en drittunge på lørdagskvelden til E30Meet. Masse flotte biler samlet på ett sted, og mange av de har jeg gjerne fulgt byggetråden til. Så kommer vi til den sosiale biten.. Å kunne snakke med likesinnede, gjerne over en øl eller en nygrillet kotelett - DET er hva "the passion of BMW" dreier seg om for meg. Å komme med min bil som jeg har holdt på med i åresvis, sprengt alle kontoer og budsjetter osv osv - for så å stille den ut, få kommentarer, skryt og kritikk... Deilig.... Men etterpå/innimellom så skal jeg jo selv ta runden, og se, kommentere osv andres biler... Like morro det også... Den sosiale biten er viktig i bilmiljøet...

Kunne fortsatt i evigheter her jeg, men må vel gjerne gjøre en økt her på jobb også.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man burde kome med det man har av bmw, så enkelt er det. skal være sosialt å gøy. famileracer eller 1000hk monster :D

Det er dette jeg har påpekt i alle år.

"Hvis ikke en har 1000hk ellerno, så er ikke bilen god nok". Men det er jo bare tullball. 1000hk er det jo bare noen ytterst få som har, og de bilene er jo ikke å se på veiene normalt sett. For meg som bor 60 mil unna nærmeste bane så ser jeg kun de bilene som har hvite/grønne skilt. Og de har jo ikke 1000hk... Ergo så er det av mer interesse for meg å se hva andre faktisk kjører.... Lidenskapen min dyrkes og spirer i takt med mine inntrykk.

La oss ta Jørgens E21 med 1000 hk... Dødsfett bygg, gleder meg som en drittunge til å se (og selvsagt høre) den IRL... Har vunnet div priser og fått reportasjer som en bare kan være dødsmissunnelig på.... Vel fortjent, ingen tvil om det. Han har min fulle hengivenhet og respekt...

Men...

Dette er igjen ikke en gatebil. Han har sluppet unna "billig" i byggefasen, for siden dette er en showcar/banebil - så kan oppskrift og ingredienser være etter mr Aune's egne ønsker og tanker. En gatebil kan også få 1000hk, men godkjenninga vil nok bli rimelig fraværende. Og da detter bilen utav den kategorien for meg. En som bygger gatebil må tilfredsstille BT og det norske regelverk, for å beholde skiltene. Dette resulterer i tiltak og løsninger som feks Jørgen slipper billig unna.

Det jeg egentlig prøver å si, er at en må av og til ta fokuset vekk fra "ekstremistene" og stikke fingen i jorda. Det er for mange som tror at hvis en ikke har 4-sifret turbomotoreffekt, 33" BBQ-felger og Stææns Vørks - så er en ikke verdt en dritt.

Tullball... Lidenskap er bygget på mere enn dette... Kom med den bilen en har, og de fleste vil verdsette det.

Personlig så gleder jeg meg som en drittunge på lørdagskvelden til E30Meet. Masse flotte biler samlet på ett sted, og mange av de har jeg gjerne fulgt byggetråden til. Så kommer vi til den sosiale biten.. Å kunne snakke med likesinnede, gjerne over en øl eller en nygrillet kotelett - DET er hva "the passion of BMW" dreier seg om for meg. Å komme med min bil som jeg har holdt på med i åresvis, sprengt alle kontoer og budsjetter osv osv - for så å stille den ut, få kommentarer, skryt og kritikk... Deilig.... Men etterpå/innimellom så skal jeg jo selv ta runden, og se, kommentere osv andres biler... Like morro det også... Den sosiale biten er viktig i bilmiljøet...

Kunne fortsatt i evigheter her jeg, men må vel gjerne gjøre en økt her på jobb også.... ;)

:applause::applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir like imponert hver gang Pedi setter seg ned i tanke boksen og skriver slike vakre ord! :D:lol::applause:

Hehe..

Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke satt i tenkeboksen, jeg skulle på møte - men måtte bare skrive hva jeg tenkte der og da.

Det er for j%¤lig at mennesker som meg (uten puta full av penger, men interesse for BMW) skal måtte vike for de som har mer peng enn meg. Men klart, penger er ikke eneste faktor her. Det er ikke alle som har kompetanse til å bygge en bil de drømmer om, det er ikke alle som har garasje/verksted-fasiliteter tilgjengelig osv osv...

Så det er ikke mulig for alle å realisere det de drømmer om, om det er penger, kompetanse eller hva det nå enn står på.

Det viktige for meg er at ikke interessen bremses. Før i tiden (les: før internett) kjørte vi alle på treff uansett, for vi ante ikke hva som møtte oss. Da også fantes det feite bygg, men det var bare morro. I dag vet alle om de feite bilene som kommer på forhånd, og det setter gjerne en bremsekloss på noen.

Slik må det ikke være! Kom med den bilen en har, og vær fornøyd med den. Vi er ikke, og kommer heller aldri, til å bli like. Jeg vet at det kommer mange råere og fetere biler enn min på feks E30Meet - men det betyr ingenting. Det er egentlig bare bra, for da får jeg sett de også. Men jeg vil gjerne ha muligheten til å se "normale" biler også, så ikke bli skremt av at det kommer 1000 hesters biler osv....

Jeg gleder meg til treffet, og vi skal få det faen så morro!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Pedi her. :D ( Men er vel fredags kvelden det blir juging å hygga da Pedi ! Lørdagen skal vi da hjem å feire st hans, eller ?)

Nå blir dette treffet for ALLE med BMWer, store å små. :applause:

Jeg syns også at folk burde prøve seg på bane kjøring, selv om det blir første gang. Her blir det masse plass i "spor" hita utover dagen,så ikke mye å frykte å bli kjørt på.

Alle har vi vært første reis gutter. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rudskogen har idag lagt ut bilde på deres facebook profil, her setter de opp pitgarasjer, disse er klare til E30meet 2013.

Hva pitgarasjene skal brukes til på vårt treff er ikke bestemt enda, men vi skal finne på noe gøy.

I tillegg til garasjene blir det satt opp ny nettstasjon, det betyr at det er strøm til alle denne helgen.

Kanskje spesielt til glede for de som skal campe! :)

542694_10151469391494264_308062869_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bare så bra som du selv gjør det til :) selv stiller jeg med en 318d med 143 hk som skal få kjørt seg en del runder rundt rudskogen :) la også merke til at det ser ut som om E9x blir en "sjelden" bil her blant alle E30er :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bare så bra som du selv gjør det til :) selv stiller jeg med en 318d med 143 hk som skal få kjørt seg en del runder rundt rudskogen :) la også merke til at det ser ut som om E9x blir en "sjelden" bil her blant alle E30er :lol:

Det er helt sant!! Alt blir hva man gjør det til!

jeg tror det kommer endel flere E9X på treffet også, vent å se!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu spent på hva dere gjør med de garasjene...

Kanskje dere lager til boder med:

- kast på boks

- lykkehjul

- dart

- luftgeværskyting

- spikerslag

- en egnet bod med "hvert forsøk gir gevinst", slik at alle får...

bare for å gi et hett tips?

Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...