Gå til innhold

E30Meet 2013- Rudskogen 21-22Juni -Takk for denne gang S83.


e30meet
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kommer vel an på hvilket forsikringsselskap man har?

Vet ikke om det i det hele tatt er noen som praktiserer det i dag, men Unison hadde jo banekjøring inkludert i sitt forsikringstilbud i samarbeid med CCN..

MEN, det sto vel noe slikt som at vanlige trafikkregler gjaldt i alle tilfeller uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gjelder ikke lenger nei! Derfor jeg skrev at de hadde det :)

Vet ikke om de var det eneste selskapet som tilbyder dette.

Uansett er det sikkert som du skriver vanskeligheter å få noe igjen pga veitrafikkloven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men man sparer jo inn nesten hele medlemsavgiften på inngangsprisen, siden medlemmer har 200,- kr rabatt. :)

Prøveskilter er tillatt på rudskogen, både klister skilt og forhandlerskilt.

Ang prøveskilt så kan de som er usikre sende oss en PM her eller mail e30meet@gmail.com

Ikke noe mer prat om prøveskilter i denne tråden!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, men man møter gjerne på folk når de ikke er med bilen sin, så jeg foreslår alle skriver brukernavnet i panna i stedet :-D

Neida, sikkert en god ide det :)

God ide, men for min del så tror jeg at jeg begrenser meg til å hive en lapp med "Pedi" i bilen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasking på E30Meet :

Vi tilbyr 2 vaskeplasser på oppmerket område, med to enkle høytrykkspylere, ca 110-130Bar. 360l/t. Totalt 6000ltr rent vann (drikkevann fra Oslo)

-Vasking skal kun skje på oppmerket plass.

-Hovedvasken tar man hjemme eller på bensinstasjon på vei til treffet. Vasken vi tilbyr skal være ganske enkel, kun for å få siste finish når man har kommet frem.

-Bruk så lite som mulig av kjemikalier.

-Selvvask koster 30,- Pr gang.

-Underspyling kan benyttes på vaskeplass 1.

-Kjører man av banen og i grus, SKAL man kjøre av og vaske bilen med underspyling.

-Vasken skal ikke benyttes for å spyle bort større oljelekkasjer eller annet som griser til hele vaskeplassen.

Håper deltakerene er fornøyd med dette tilbudet vi kan gi. Dette er det ClubE30Meet medlemmer som har gjort mulig for oss å kjøpe inn ved medlemsavgiften, så det er de man skal takke for dette tilbudet!

970745_507664299300797_1640949043_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne oppdatere litt med hva jeg har funnet ut så langt ang prøveskilt og bane.

1) Det finnes ingenting i loven som tilsier at du ikke kan kjøre på bane med prøveskilt

2) Vegvesenet har fått et "veiledningsdokument" som sier at man ikke skal gi ut prøveskilter til banekjøring eller "gatebilløp".

3) På kjøreseddel står det ikke hvor du skal kjøre (blankt felt på min, ettersom det er "prøving"), ei heller andre begrensninger som tilsier at banekjøring ikke fungerer.

4) Vegvesenet skal ikke gi ut skilter til banekjøring angivelig (står i deres dokument) fordi "forsikringa ikke gjelder" (ansvarsforsikringa som følger skiltet). Videre poengteres det at det er tvilsomt om banekjøringa faller innunder tiltenkt bruk.

Jeg tenkte jo da at ansvarsforsikring er ansvarsforsikring. De fleste er inneforstått med at kasko ikke gjelder på bane, men tror de fleste ville blitt overrasket om ansvarsforsikringa bortfaller på bane. Dette høres jo meget spesielt ut, så jeg gravde litt. Forsikringa har sine egne vilkår (som stort sett alltid sier at banekjøring er et ikke tema), også har de "lov om ansvarsforsikring" (eller noe i den duren) å forholde seg til. Min forsikringsagent gravde litt i materien, og var enig at det var tvilsomt om de virkelig kunne fraskrive seg ansvarsforsikring (på en vanlig hvit skilt reg bil) ved banekjøring i forhold til loven. Fikk svar fra han nå, at det kan de. Forsikringa til folk flest gjelder altså ikke i det hele på bane, akkurat som med røde skilter. Røde skilter er derfor ikke noe bedre eller dårlige, alle kjører like fordømt uforsikra. Røde skilt er isåmåte like lov å kjøre med som hvite (mulig e30meet eller rudskogen praktiserer noe anna, men det er da trolig ikke fundamentert i lovverket)

Hvordan dette er mulig er for meg et mysterium (all den tid du ikke deltar i løp/trening), men det er nå det jeg har fått som svar.

Det er tydelig at det er litt forvirring ute og går, og alle parter bare peker på hverandre. Det dette i praksis betyr er jo at "all" baenkjøring er forbudt (eller i det minste 100% uten gjeldende forsikring), eller så har noen missa noe her et sted.

Gode innspill?

bekreftes for så vidt av dette:

http://www.scevent.no/artikler/61-har-d ... anekjoring

Så, hva i all verden er problem med å kjøre med røde skilt da? De er akkurat like dårlig dekka som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...