Gå til innhold

Den store LED pære tråden.


Reef89
 Share

Anbefalte innlegg

Monterte nye tåkelys sammen med M-plast i fjor, så de ser bra ut. Jeg pleier ikke å kjøre med park og spredere på kvelden, men merket allerede i tidlig skumring at det var mye mindre lys på veien i forhold til halogenpærene. Nå har jeg skjønt at de aller fleste monterer LED for utseendets skyld, det hadde jeg ikke lest meg opp på før jeg kjøpte. :P Jeg trodde de skulle gi minst like mye lys som pærene. Nå tenker jeg å teste ut Osram Night Breaker Unlimited for å se hvordan fargetemperaturen på de er. Det har nylig blitt lansert en forbedret utgave som heter Night Breaker Laser, men de finnes foreløpig ikke som HB4-pærer. Skulle til å si at jeg kommer med en update når jeg har montert pærene, men det blir kanskje litt lame da dette er en LED-tråd. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sleng inn update :)  ..men er spent på om halgoen pærene klarer å matche mine DRL på 5500K som er så hvitt som det kan bli. Jeg vil ha lik farge, nå har jeg 5500K i park og grøft.

Sleng gjerne inn update om du tester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå som vinteren nærmer seg så har jeg lyst til å bytte ut pærene på e46en. Har halogen pærer nå, og de lyser ikke så veldig bra til tross for nypolerte lykter. Hva er det å anbefale, har gule angel eyes, så helst noe som passer til dette.  Er forferdelig dårlig på å forstå hvor mye kelvin jeg burde ha. Så tips mottas med glede, sett litt på osram h7 unlimited, så var det problemet mitt med kelvin igjen :P

2016-10-02 18.16.56.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tennbrikket skrev:

Nå som vinteren nærmer seg så har jeg lyst til å bytte ut pærene på e46en. Har halogen pærer nå, og de lyser ikke så veldig bra til tross for nypolerte lykter. Hva er det å anbefale, har gule angel eyes, så helst noe som passer til dette.  Er forferdelig dårlig på å forstå hvor mye kelvin jeg burde ha. Så tips mottas med glede, sett litt på osram h7 unlimited, så var det problemet mitt med kelvin igjen :P

2016-10-02 18.16.56.jpg

Det der er vel depo lykter, så du må kjøpe en og en pære. 4 eller 5 i hver ring. ?  men som nevnt ofte her så er faktisk 5500 kelvin det hviteste, men det florer ikke av det heller. Det vanligste er 6000 kelvin som er hvit, men har litt blåskjær i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Reef89 skrev:

Det der er vel depo lykter, så du må kjøpe en og en pære. 4 eller 5 i hver ring. ?  men som nevnt ofte her så er faktisk 5500 kelvin det hviteste, men det florer ikke av det heller. Det vanligste er 6000 kelvin som er hvit, men har litt blåskjær i seg.

Ingen anelse om det er depo lykter, er rimelig blank når det kommer til lykter og pærer, men kan sikkert ta en titt i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tennbrikket skrev:

Ingen anelse om det er depo lykter, er rimelig blank når det kommer til lykter og pærer, men kan sikkert ta en titt i morgen. 

E46 kom jo aldri med angel eyes, så sikkert depo. Det ser du om ringene lyses opp av flere pære enn bare en stk. for to ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Reef89 skrev:

E46 kom jo aldri med angel eyes, så sikkert depo. Det ser du om ringene lyses opp av flere pære enn bare en stk. for to ringer.

på akkurat det bildet der stod kun parklys på, men har sett noen kvittering på noe angel eyes, så skal få sjekket opp dette i morgen :)

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On 23.12.2016 at 4.47, Cali skrev:

Noen som har testet ut 100W pærene på Ebay? HB4.

Ja, men det lyser ikke noe mer enn de som er posten side 1 "80w"   ..skuffelsen var fargen som er 6000k og er litt for blått i mine øyne da jeg liker best helt hvite, 5500k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 25.12.2016 at 22.43, Reef89 skrev:

Ja, men det lyser ikke noe mer enn de som er posten side 1 "80w"   ..skuffelsen var fargen som er 6000k og er litt for blått i mine øyne da jeg liker best helt hvite, 5500k.

80w blir ikke for sterke da? Opplever du/dere at andre bilister blinker med lysene?

Vil helst ikke at det ser for "uorginalt" ut, slik at det ikke blir en typisk rånebil.

 

Hvordan er det med EU når man har byttet til LED pærer i tåkelys? Må man på etterkontroll?

Har du byttet andre pærer i bilen din? Vurderer å bytte til Nightbreaker Unlimited i xenon, men usikker på om det har noen effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du leser på side 1 så er det både bilder og konklusjon om 80 pæren fra min bil :)

Det er absolutt i ikke for sterkt, det jo ikke fult 80w selv om pæren heter det. Om folk blinker har jeg ingen aning om da jeg ikke er "råner" som kjører på med park og grøft etter vei lyset er kommet på. :P

Det er ingen problemet på EU så lenge lyspærer lyser (for det versktedet som faktidsk tester det) .. aldri hørt eller opplevd problemer med det selv, heller ikke fra politi eller SVV.

OSRAM nightbreaker er den beste løsningen for xenon (vil jeg påstå) det er virkelig forskjell fra originalt. Har det ikke selv, men har montert på min fars E61. Virkelig godt lys i mørke og langlys på vei uten vei lys er nesten ikke vits :)  Jeg har kjøpt phillips sine Tenkte å prøve de, men får ikke prøvd de før de nye lyktene er montert, driver å oppgraderer til LCI. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mottok i dag e-merkede pærene fra bygghobby.  tok en rask test som langlys.  lyste noe bedre enn halogen.   

kommer tilbake med mer erfaringer når jeg har fått av folien som ligger på lykten. den stjeler noe voldsomt med lys.. 

 

forresten latterlig lang leveringstid på de.  en måned ganske nøyaktig...    mulig de har fylt opp lagrene nå da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen h3 led fra bygghobby selv, i grøftelysene på e38..

for det første så passer dem ikke inn i huset, og for det andre så var det søppel lys fra dem..

veldig lang leveringstid fra dem, selvom det stod 1-2 uker, så tok det 4-5 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Kjøpt meg e90 preface med xenon lykter. her skal både AE, tåkelys og skilt lys byttes til LED. 

Mtec har en fin pris fra tyskland men har hørt LUX sine lyser bedre!

på tåkelys blir det vel å finne det som matche best til AE,  5500-6000k og 60w-80w

på skilt lys anbefaler dere kun å skifte pærer eller hele greia? står i noen fra ebay nu ( alt e bytta) men di tok kvelden ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...