axept Skrevet Juni 22, 2014 Share Skrevet Juni 22, 2014 Vet det står i første posten, men blir ikke helt klok på den.. Jeg vil ha nye pærer i angel eyes'ene mine som lyser bedre enn originalt.. Kan noen gi meg direkte link til bra pærer? E61 09... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2014 Vet det står i første posten, men blir ikke helt klok på den.. Jeg vil ha nye pærer i angel eyes'ene mine som lyser bedre enn originalt.. Kan noen gi meg direkte link til bra pærer? E61 09... her http://www.ebay.com/itm/MTEC-H8-26W-V3-LED-Angel-Eye-Bulbs-BMW-E60-LCI-528i-535i-/400728886333?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ABMW&hash=item5d4d4d8c3d&vxp=mtr axept reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Juni 23, 2014 Share Skrevet Juni 23, 2014 Takker så meget! Er det en sjangs at jeg får det uten å måtte betale toll? Tenker på om selgeren skriver på verdien til $19 eller noe slikt? Kan jo måtte betale fordi, men sjangsen er mindre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2014 Takker så meget! Er det en sjangs at jeg får det uten å måtte betale toll? Tenker på om selgeren skriver på verdien til $19 eller noe slikt? Kan jo måtte betale fordi, men sjangsen er mindre Har ingen aning på det toll greiene, jeg har no aldri fått noe "ekstra" regning etter handelen. Kun betalt det beløpet som står på ebay sin side. I dette tilfellet så er det NOK 1510,48 = inkl. frakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Juni 23, 2014 Share Skrevet Juni 23, 2014 Egentlig skal man betale 25% av kjøpesummen i moms. Byttet til slike ebay 40W LED angel eyes i e92n min i dag, ble forsåvidt greit lys, men klarte å slå av litt lakk elns av ene led'n(ligger gult belegg på alle) som gjør at ene lykta har blåere lys i seg enn den andre... Var ekstremt trangt og tungvindt å bytte angel eye pærer på e92. e39n jeg hadde var det enormt lett på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2014 Egentlig skal man betale 25% av kjøpesummen i moms. Byttet til slike ebay 40W LED angel eyes i e92n min i dag, ble forsåvidt greit lys, men klarte å slå av litt lakk elns av ene led'n(ligger gult belegg på alle) som gjør at ene lykta har blåere lys i seg enn den andre... Var ekstremt trangt og tungvindt å bytte angel eye pærer på e92. e39n jeg hadde var det enormt lett på. Off det var kjedelig. Ja alle SMD dioder er "lakkert" gult for å få fram hvit fargen, tar man vekk det gule så blir LEDn blå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Juni 23, 2014 Share Skrevet Juni 23, 2014 Jepp, hadde ikke trodd at slå av lakken på 1 av 5 sånne led pærer skulle bety så mye men tydeligvis gjorde det det. Får ha de midlertidig til jeg kjøper meg noen skikkelige pærer heller ser bedre ut enn halogen vertfall. Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenM3 Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Mulig dette er svart på tidligere, men noen som vet hva som passer best overens med original xenon på en E39 02'? Da tenker jeg på AE og grøftelys. Ser så harry ut med at noe lyser mer enn det andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2014 Det er nok OSRAM 80W og MTEC ae på s. 1 som er nærmest. Original xenon 4300K er jo ikke helt hvit, har lite snev av både lilla og blå i seg i forhold til LED pærer som er heeelt hvit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ruberhai Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Tollreglene for de som lurer er som følgende: * Varer med verdi på under 200kr er avgiftsfri. * Avgifter for varer med verdi over 200kr = 25% mva av kjøpesummen. * Posten tar i tillegg ett tollgebyr på: Kr 135,- Forenklet fortolling (for sendinger med verdi fra NOK 200,- inntil NOK 1.000,-) Kr 270,- Ordinær fortolling (Sendinger med vareverdi fra og med NOK 1000,-) Om pakken sendes med DHL/Fedex/tollpost eller noen andre kan disse gebyrene variere/være høyere! Eksempel: Du kjøper disse pærene på linken lenger opp her (http://www.ebay.com/itm/MTEC-H8-26W-V3-LED-Angel-Eye-Bulbs-BMW-E60-LCI-528i-535i-/400728886333?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ABMW&hash=item5d4d4d8c3d&vxp=mtr) til 230 dollar. + frakt/shipping 16 dollar. Dagens dollarkurs er 5.990kr. Regnestykke 246 dollar x 5.990kr = 1473kr + mva 25% = 368kr + tollgebyr 270kr = TOTALT 2111 kr De fleste selgere på ebay kan tollreglene og sender pakken med en verdi på under 200kr / 33 dollar... Dagens valutakurser: http://toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/TvinnExchangeRates.aspx?id=98&epslanguage=NO Postens fortollingsregler: http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/fortolling-og-tollregler/fortolling-motta-fra-utlandet (redigert med riktige opplysninger) Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Når du skal skrive et slikt innlegg er det en fordel å sette seg inn i det du skriver om. Så lenge varens verdi er over 200kr, skal man betale moms av totalbeløpet, altså varens verdi pluss frakt. Frakt er med andre ord ikke fritatt for moms. Er varens verdi under 200kr, skal man ikke betale moms, selv om totalbeløpet er over 200kr når frakten er medregnet. Det er også langt i fra sikkert det er Posten som tar seg av sendingen i Norge, slik at tollbehandlingsgebyret kan variere en god del. Posten er derimot blandt de billigste på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Det er sant, Tollpost er dyrt og mener DHL er det også. Sent fra min LG-D802 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ruberhai Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Når du skal skrive et slikt innlegg er det en fordel å sette seg inn i det du skriver om. Så lenge varens verdi er over 200kr, skal man betale moms av totalbeløpet, altså varens verdi pluss frakt. Frakt er med andre ord ikke fritatt for moms. Er varens verdi under 200kr, skal man ikke betale moms, selv om totalbeløpet er over 200kr når frakten er medregnet. Det er også langt i fra sikkert det er Posten som tar seg av sendingen i Norge, slik at tollbehandlingsgebyret kan variere en god del. Posten er derimot blandt de billigste på dette. Gikk kanskje litt fort i svingene, jeg har drevet foretak, og da blir mva regnet anderledes, skal endre regnestykket. Ja, det er sant, DHL og FedEx kan være ganske grove på de fortollingsgebyrene... awt reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-Preben Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Kjøpte noen 10w led pærer til min 2008mod e90. Altså pre-facelift med orginale xenon lykter. De lyser ganske fint i mørket, men om dagen ser du de knapt Om jeg da "dobbler" effekten fra 10 til 20w, er forskjellen stor og angel eyes'a vil bli godt visende også i dagslys? Men da er spørsmålet om de blir for sterke for nattens mørke, slik at du ikkje ser eksakt bare lyse ifra ringene, men at hele lykten vil bli fylt av lys? Noen meninger om watt? Har forresten 35w 6000k xenon i grøftelysene, og 4300k xenon i nærelysene. Som en led pære på 5000-5500k "look" hadde vell vært greit? Og hvor fester dere motstanden til led pæren, for den får ikke plass i lokket til angel eyes pæren. Borrer dere hull i lokket og trekker ledningene inn til pæren og tetter igjen med tec-7 eller noe? Ble mye spørsmål her... Menmen lagå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rairaibaibai Skrevet Juni 26, 2014 Share Skrevet Juni 26, 2014 Kjøpte meg bmw 325d e91 lci igår. Trodde jeg hadde xenon og led i blinklys, men det har jeg altså ikke Finnes det led pærer til angel eyes for lykter med halogen pærer som lyser bra og har lang levetid? Var så mye info i denne tråden, men klarte ikke finne noe om biler uten xenon. Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå