D.Toft Skrevet Mars 11, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2016 6 timer siden, salnes34 skrev: Jeg har mekaniske e39 stoler du kan låne om det er plug and play med 750 stolene i min bil, eventuelt bare legge opp + og -? preface stoler trenger jeg. har 2 stk vanlige el comfort stoler du kan bruke i mellomtiden, gamle stolene mine. + må trekkes om du vil stile dem inn, ellers lager vi til noe med ett batteri og startkabler for å sette en instilling fast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mars 11, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2016 (endret) 16 timer siden, RemyNG skrev: Damn dette var rått fikk ikke noe mindre lyst på E38 nå takk for det. bare å kjøpe det. og så bygger du 4 timer siden, Julianv skrev: Gratulerer med oppstart! Håper å få sitte på en tur en dag Tror både meg og Thundercoil er klar for det takk, jada, skal bare godkjenne først. kan ikke ha for mye spenstig kjøring før dette 3 timer siden, crabfish190 skrev: liker når folk bygger så det ser orginalt ut, ganske cleant motorrom MANDIG! takk for det, må se lit orginalt ut, og ikke bare kastet nedi en motor. 4 timer siden, StigJ skrev: TØFT! takk takk Endret Mars 11, 2016 av D.Toft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Mars 11, 2016 Share Skrevet Mars 11, 2016 Oh yes sitter med tanker om det faktisk Freakshow og D.Toft reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet April 1, 2016 Forfatter Share Skrevet April 1, 2016 jadda, byttet stoler til mekaniske stoler, dem var lettere, reiv utav reservehjulet, men fremdeles ikke nok vekt ned.. fikk 20kg lettere på vekten med nye lette stoler og uten reservehjul, men reservehjulet veide i seg selv 20kg. neste steg må da være å montere inn ett 54 ah batteri på 15 kg, orginale 100 ah veier 25.. da skal jeg i teorien være akkurat på kusehåret på vekten. men la merke til en ting, når jeg godkjente med m62 motor, så var den 910kg forran, med ac og full pakke, menst med s62 så er den 980kg, så hvor kommer dem 70kg fra? s62 er jo bygget på m62 blokken, hadde samme bremser og hjulsett på, så da mistenker jeg vekten til vegvesenet, den som viste 910kg var av mekaniske typen, menst denne nye vekter er digital og sikkert bedre kalibrert.. noen tips til letting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus. Skrevet April 2, 2016 Share Skrevet April 2, 2016 (endret) Carbonpanser, og stripse opp flotøren i tanken. Om det er noe krav at den skal ha halv/full tank ? Endret April 2, 2016 av magnus-e-30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 2, 2016 Share Skrevet April 2, 2016 Kan du (midlertidig) bytte ut gulvteppet og asfaltmatter med noe tynn filt e.l.? Har også sett et par stk som har lettet i form av montering av coilovers, effektanlegg osv. Men er jo greit å prøve de billigste løsningene først. Haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 2, 2016 Share Skrevet April 2, 2016 Titan eksos. Av med intaksboksen på motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 2, 2016 Share Skrevet April 2, 2016 Haha, aldri sett det på S62 før! Fett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet April 2, 2016 Share Skrevet April 2, 2016 (endret) Strips opp flotøren ja Stort sett alle gjør det! Å minst mulig bensin på tanken.. Dette må forresten være en jævla morsom sleeper 😁👍 Endret April 2, 2016 av Ivrig86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet April 3, 2016 Forfatter Share Skrevet April 3, 2016 får vel ikke carbopanser til e38, koster nok mye og.. må ha full tank ja. har sendt mail ang å regge den som 4seter, med linker til 4 stk L7 som har 4seter, så får vi se hva dem sier, får jeg den som 4seter, så er det rett på godkjenning. min har coilovers, og for mye styr å kaste ut gulvteppe, men ja, teppe er en mulighet. effektanlegg blir for mye bråk haha. titan eksos ja, tviler dem liker det.. boksen er 3-4 kg, så skulle hatt en del mer.. vil helst ha alt på det reine, så å jukse flottøren er på kanten da drittmorsomt å komme kjørendes og ungdommen ypper til kappkjøring, og vipps forsvant jeg for dem haha. var en i8 som ble overrasket i bergen i dag, hahahaha williamwiers reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet April 3, 2016 Share Skrevet April 3, 2016 (endret) så mye isolasjon som er i 7 serie er sikkert teppet tett oppunder 20kg, dersom det aldri har vert ute er det sikkert mere også mtp fukt. Driver selv med vektletting i e30n min, og etter det jeg har lest meg frem til så er det ca 35kg asfaltmatter bare i den lille bilen. Ellers noen raske kg å hente: - grøftelys rundt 1kg - spylervæske 0.5kg - CD spiller og høytalere er fort gjort, og sikkert 7-8kg - ser du har ballongdek, får ikke lånt deg noen smale felger med dekk som akkurat er innenfor 5% regelen? Her er det mange kg å hente. men er det virkelig totalvekta du sliter med? somregel er jo det akselvekt, og da nytter det vell ikke med reservehjul og batteri? Skal du regge ned til 4 seter er normal praksis at du må ha baksete fra en bil med kun 2 sitteplasser bak. (generelt samme som de som er levert med 4 seteplasser originalt) er vell ikke så lett å oppdrive til 7 serie. Ellers flott prosjekt, gøy å se noen finne sin egen vei Endret April 3, 2016 av hsd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet April 3, 2016 Forfatter Share Skrevet April 3, 2016 ja er sikkert masse isolasjonsvekt. men for min egen del liker jeg at ting ser orginalt ut. ja er kansje noe å spare på å sette på noen mindre felger og dekk, evt e39 dimensjoner? er 235/50 og 255/45-18 på org lett alu felg nå. når jeg regget ned ford vanen min fra 10 til 9 seter, så holdt det å fjerne setebeltet til den 10ende plassen. er totalvekten jeg sliter med nå ja desværre. akselvekter er innenfor er litt rart da, jeg har lov å ha tillatt totalvekt på 2265kg, men akselvekter har jeg lov å ha 1070 fremme og 1250 bak, men 1070+1250 er jo 2320kg. hvorfor er sammenlagte akselvekter mer enn tillatte vekter da?? http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=fs96438 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus. Skrevet April 4, 2016 Share Skrevet April 4, 2016 Hvor stor ble forskjellen på 740 manuell vs auto. Og hvor stor var forskjellen fra 740 -> s62 ? Hmm, halv tank bensin å strips opp flotøren til fullt, så er det jo bare halveis på kanten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 4, 2016 Share Skrevet April 4, 2016 Vekten kommer også ann på dekka. Min bil er godkjent fra fabrikk med 2876 kg foran. I vognkortet står det 2640 kg. Lasteindeks på dekka som står i vognkortet er 118. Det er 1320 kg på dekket. 2 dekk blir da 2640 Kg. Og 2640 var maksvekta mi. Det er pga dekka. Dekkene jeg har på bilen nå tar 2725 pr stk. Det er 5450 og overkill på den bilen. Men med de kan jeg heve vekta på bilen til det fabrikken tillater. Sjekk opp dette du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 4, 2016 Share Skrevet April 4, 2016 Du har lasteindeks 92 på alle hjul. 630 kg pr dekk. 630 X 2= 1260kg. Pr aksel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå