Dal-z Skrevet Oktober 8, 2012 Share Skrevet Oktober 8, 2012 heisann vurderer å levere inn skilta til e90'n, endre forsikringa til brann og tyveri og heller kjøre rundt i en rimelig bil i vinter. har sett litt på finn.no og fant en som i mine øyne virker bra. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37466170 er denne peugeoten noe å ha montro, vet ingenting om disse bilene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Oktober 8, 2012 Share Skrevet Oktober 8, 2012 Kjøp i det minste en morsom bakhjulstrekk da om du skal ha vinterbil Gammel BMW, Mercedes, Opel eller noe sarv som er EU ok og i grei stand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Oktober 8, 2012 Share Skrevet Oktober 8, 2012 Hadde en 306 som førstebil. Jeg var rimelig fornøyd med den. Kom meg frem på vinterføret, og alt var fryd og gammen, helt til jeg taka på vinteren og raste motoren på den nærmere sommeren. Da var det på tide med ny bil, og voila. BMW-miljøet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Oktober 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2012 Hadde en 306 som førstebil. Jeg var rimelig fornøyd med den. Kom meg frem på vinterføret, og alt var fryd og gammen, helt til jeg taka på vinteren og raste motoren på den nærmere sommeren. Da var det på tide med ny bil, og voila. BMW-miljøet høres bra ut er stort sett ute etter en bil som starter hver dag og får meg fram på en grei måte, så da er vel dette ideelt? Kjøp i det minste en morsom bakhjulstrekk da om du skal ha vinterbil Gammel BMW, Mercedes, Opel eller noe sarv som er EU ok og i grei stand jajoo, spiller ikke så stor rolle om det er framhjulstrekk eller bakhjulstrekk egentlig, ettersom det kun skal være en a-b bil. takker riktignok ikke nei til bakhjulstrekkere akkurat! får se om det dukker opp noe greit i mære & romsdal. gidder ikke reise så uhorvelig langt for en så billig bil noen som vet om noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Oktober 8, 2012 Share Skrevet Oktober 8, 2012 Toyota carina er veldig gode biler til ålreit pris. Veldig driftsikre biler og. Er toyota kvalitet på sitt beste. Vis man ikke må ha no bakhjulsstrekk da. Jeg har en sånn som "slenge" bil nå å er strålende fornøyd med den til sitt bruk. Bare å starte å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Oktober 8, 2012 Share Skrevet Oktober 8, 2012 Kjøp min, billig i drift, og veteran. Koster ingen ting å eie. Mercedes w123 stasjonsvogn 240d med 4.trinns manuell, 79modell, nylig eu-godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 8, 2012 Share Skrevet Oktober 8, 2012 Jeg ville nok valgt en gammel Audi 90 quattro, disse får man til under 15 000,-. Eller så hadde jeg lagt litt mer i det og valgt en E34 525IX eller Audi 100 2,8 Quattro Men for å være ærlig så skjønner jeg ikke helt vitsen med å sette bort bilen for vinteren, nye biler tåler da snø og kulde Iallfall så gode vinterbiler som E90 325d, flotte og stødige på vinterveiene og de kommer utrolig godt fram i bakkene. Jeg setter bilen inn med god voks og passer på å vaske bilen ofte og godt igjennom vinteren så tar den ingen skade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Oktober 8, 2012 Share Skrevet Oktober 8, 2012 Men for å være ærlig så skjønner jeg ikke helt vitsen med å sette bort bilen for vinteren, nye biler tåler da snø og kulde Iallfall så gode vinterbiler som E90 325d, flotte og stødige på vinterveiene og de kommer utrolig godt fram i bakkene. Jeg setter bilen inn med god voks og passer på å vaske bilen ofte og godt igjennom vinteren så tar den ingen skade +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Oktober 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2012 Kjøp min, billig i drift, og veteran. Koster ingen ting å eie.Mercedes w123 stasjonsvogn 240d med 4.trinns manuell, 79modell, nylig eu-godkjent langt å reise til skien gitt! Jeg ville nok valgt en gammel Audi 90 quattro, disse får man til under 15 000,-. Eller så hadde jeg lagt litt mer i det og valgt en E34 525IX eller Audi 100 2,8 Quattro Men for å være ærlig så skjønner jeg ikke helt vitsen med å sette bort bilen for vinteren, nye biler tåler da snø og kulde Iallfall så gode vinterbiler som E90 325d, flotte og stødige på vinterveiene og de kommer utrolig godt fram i bakkene. Jeg setter bilen inn med god voks og passer på å vaske bilen ofte og godt igjennom vinteren så tar den ingen skade 2,8 quattro høres i mine øyne dyrt ut! spesielt å kjøre er veldig fram og tilbake på dette her selv. pdd. har jeg verken noen form for understellsbehandling eller vinterhjul, bilen er i tillegg til dette ganske lav. meeen, så er det jo også slik at det hadde vært fint å bruke bimmern på vinterstid og, hadde en -08 320d forrige vinter og var veldig fornøyd med den. valget står mellom å skru opp bilen litt, kjøpe et greit sett vinterhjul og bruke den, eller det å sette den vekk å kjøpe en billig bruksbil. Toyota carina er veldig gode biler til ålreit pris. Veldig driftsikre biler og. Er toyota kvalitet på sitt beste. Vis man ikke må ha no bakhjulsstrekk da. Jeg har en sånn som "slenge" bil nå å er strålende fornøyd med den til sitt bruk. Bare å starte å kjøre. ikke dumt! er som sagt bare ute etter noe rimelig som funker til daglig bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Oktober 10, 2012 Share Skrevet Oktober 10, 2012 MX5! Driftsikre, billige og morsomme biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Oktober 10, 2012 Share Skrevet Oktober 10, 2012 MX5! Driftsikre, billige og morsomme biler. Søppel Anbefaler trådstarter å se på Mercedes C180. Ikke farlig å ødelegge, og gode biler som man får billig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Oktober 10, 2012 Share Skrevet Oktober 10, 2012 Jeg kjører E36 318is. Billig i drift, billig i innkjøp, enkel å skru på og billige deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 10, 2012 Share Skrevet Oktober 10, 2012 Ikke farlig å ødelegge, og gode biler som man får billig. ....og som står og spinner bare det kommer 5 cm snø En kollega har en C220 CDI som visstnok ikke er særlig brukanes på vinterføre, alt for lett i ræva. Da er det bedre med en BMW med 50 50 vektfordeling og et antispinnsystem som faktisk virker og ikke bare tar bort all effekten fra motor Er hver vinter det, alle i boligfeltet med Merce sliter i bakkene her mens BMWene bare kjører rett opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
N.E.W. Skrevet Oktober 11, 2012 Share Skrevet Oktober 11, 2012 Jeg kjøpte meg nettopp en ypperlig vinterbil, 1999 Audi A6 1.8T quattro. Bre komfort, fin og moderne inni, sterk nok motor, kjempebagasjerom og fin hekk. Om du skulle vurdere en slik, sjekk forstilling og rust på fremskjermer og nederst på dørene (zinkslipp) Jeg er i allefall strålende fornøyd med min som kostet 50 lapper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 11, 2012 Share Skrevet Oktober 11, 2012 Ikke farlig å ødelegge, og gode biler som man får billig. ....og som står og spinner bare det kommer 5 cm snø En kollega har en C220 CDI som visstnok ikke er særlig brukanes på vinterføre, alt for lett i ræva. Da er det bedre med en BMW med 50 50 vektfordeling og et antispinnsystem som faktisk virker og ikke bare tar bort all effekten fra motor Er hver vinter det, alle i boligfeltet med Merce sliter i bakkene her mens BMWene bare kjører rett opp Ikke min erfaring Kjører 124, som mange vil kalle skrekken på vinterføre, kan ikke skjønne at det kan stemme. Kjørte hele forrige vinter, kom opp overalt, de gangene det kom gode mengder snø kjørte jeg rundt for å finne de bratteste bakkene i området for å kjøre opp. Bilen var tom utenom en sub i bagasjen som veier ca. 25kg. Mange sier at HiAce er umulig på vinteføre også, kjørt masse RWD Hiace i lang utgave og kan ikke si at jeg opplevde det som problematisk i Oslo trafikk på nysnø.. Hvilke dekk er det disse Mercene har da? Tyske vinterdekk? Merca mi har ikke diffbrems heller. Min mening er at generelt er bakhjulstrekkere konge på vinterføre. Har blant annet måttet forbikjøre en spinnende Volvo XC70 med Mercedesen i bakken her jeg bor. Jeg har da ferdes mye i trafikken på få år og aldri sett at Mercedes eller Hiace har vært noen bil som utmerker seg ved å stå i hvert eneste motbakke på snødekt vei. Kan jo være noe sært med din gate der du bor, jeg vet ikke Dekk er helt klart det man må ha i orden om vinteren skal gå bra uansett bil. Når det gjelder vinterbil hadde jeg valgt en billig drittbil helst med 4WD eller RWD, finni en som er kjørt pent og ser generelt dårlig ut kosmetisk(disse ligger lavt i pris), men er godt fulgt opp på det tekniske. Rustne Mercedeser går jo billig for tiden og svært fort har jeg sett. En 300TD ble solgt på 2 timer igår for den nette sum av ca. 15kkr. Så helt grei ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå