Gå til innhold

Bimmers.no sin store barnevogn tråd!


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Denne tråden var relevant også for oss som venter en liten sneip rundt om 19 Juli:)

Bil:

har en e39 530dat som er tiltenkt familietransport fram til at vi har invistert i større bolig. Neste bilen blir ordentelig firehjulstrekker og ser da på Landcruiser 120 og 150 eller Range Rover 2003 og nyere, Begge med luftfjæring. Range Roveren er i all hovedsak en BMW (m57d30) bare med ordentlig firehjulstrekk, Tror det blir Range Rover...

Vogn:

Har en enorm Simo duo/kombivogn stående som er tiltenkt som vogn nr 2 og bla benytte liggedelen som hytte og båt-seng samt evt barnehagevogn, denne er imidlertid etter mitt skjønn for stor til og drasse rundt i bilen på tur da den er enorm og langt større enn andre vogner jeg har sett. og er på utkikk etter en vogn som går i lengderettning i e39'en uten veldig omfattende demontering, FORSLAG?

Barnesete:

For og være helt ærlig har jeg ikke den fjerneste anelse hva som er hensiktsmessig når det kommer til bilstol, har ikke isofix i e39'en men det lar seg ettermontere. Ut ifra det Wicky sier om justering og div stag frem og tilbake synes jeg nesten det høres mer tungvindt ut enn tradisjonelle innfesting. En annen ting er at dagens bilstoler ser ut til og være en del større enn tidligere generasjoner og spiser mye av forseteplassen. Vi trives godt i bil og liker og kjøre langt, det er da et must og få setene helt bak, lar dette seg gjøre med bilstol bak?

Finnes det bilstoler som ikke er større enn de trenger og være men fremdeles er sikker og praktiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isofix er ikke mer tungvindt enn festing med vanlig sikkerhetsbelte. Vil heller si det er det motsatte. Man må fortsatt ha noe mot seteryggen om du bruker sikkerhetsbelte til å feste med. Uansett så tror jeg ikke jeg hadde brydd meg med å ettermontere dette. Stolene sitter gjerne mer stabilt med isofix eneste.

Vi brukte Brio Primo som babystol. Dette er blandt de minste og letteste stolene på markedet, noe jeg anser som viktig om man skal bære barnet i stolen, noe man gjerne gjør den første tiden. Stolen har kommet ganske bra ut i tester, og er relaivt rimelig (1199,- med base på tilbud rundtom).

Vi brukte denne stolen i vår e46 coupè uten isofix frem til vi kjøpte e61-en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isofix er ikke mer tungvindt enn festing med vanlig sikkerhetsbelte. Vil heller si det er det motsatte. Man må fortsatt ha noe mot seteryggen om du bruker sikkerhetsbelte til å feste med. Uansett så tror jeg ikke jeg hadde brydd meg med å ettermontere dette. Stolene sitter gjerne mer stabilt med isofix eneste.

Vi brukte Brio Primo som babystol. Dette er blandt de minste og letteste stolene på markedet, noe jeg anser som viktig om man skal bære barnet i stolen, noe man gjerne gjør den første tiden. Stolen har kommet ganske bra ut i tester, og er relaivt rimelig (1199,- med base på tilbud rundtom).

Vi brukte denne stolen i vår e46 coupè uten isofix frem til vi kjøpte e61-en.

Hvordan gikk det med plass i e46? Har dette selv, og kommer smått om litt over en mnd. Gikk det med barnevogn også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til De av dere som lurte på hvorfor jeg måtte ha stasjonsvogn... Her er beviset :lol:

3aoodh8cbb56qae82wem.jpg

2h50bpe7ip4xoqq057de.jpg

jj8258vufx3iotk4ev80.jpg

tvo9fci41m9oo8lvsjv1.jpg

Vogna må deles for å få den inn i e-klassen og jeg får ikke lukket igjen rolloen uten at den blir ødelagt.. Den er elektrisk og åpner og lukker seg automatiskt, og har en sensor som gjør at den ikke lukker seg så lenge vogna ligger slik den ligger nå...

Bilstolen er montert i isofix festene og sitter stødig fast, men har noe slakke (ikke i kjøreretningen) for å absorbere noe støt/slag fra veibanen...

nkb2wa32z9n2iytodz26.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik vogn har vi også, må gjøre samme for å få den inn i e39'en :)

Ganske stor vogn, men får jo plass til litt oppi baggen og opp på understellet :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare en periode, sønnen min er et halvt år nå, og er ikke lenge til vi bytter ut baggen ned sportsvogn del :) Og da tar den mindre plass :)

Og ikke lenge etter det trenger man jo bare ei lita tralle :P

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar aldri bagen av vognen, ser ikke helt behovet for det. Har den stort sett andre veien riktignok, men den går samme veien som på bildene her også uten å ta av bagen.

Har forøvrig samme vogn. :)

Hvordan gikk det med plass i e46? Har dette selv, og kommer smått om litt over en mnd. Gikk det med barnevogn også?

Barnesetet var ingen problem, hverken når det kom til plass eller å ta det ut og inn. Hovedproblemet kommer når man ikke tar hele stolen ut lengre. Da blir det litt mer tungvindt uten bakdører.

Vi hadde kun vognen med den dagen vi kjøpte den, så det gikk jo med endel demontering og stabling, men vil ikke anbefale det. Kjøp heller en mindre vogn som bilstolen kan festes på e.l. om du har tenkt å ha bilen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...