Gå til innhold

F31 320i endelig bestilt, yay!

BMWBølla
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok.

Jeg skal ikke kritisere noen sine valg, men for meg så virker det veldig spesiellt å bruke over en halv million på en bil som man beviselig taper en haug med penger på og i tillegg så kjøper man den modellen med den minste motoren = enda mer utsatt for oversvømt bruktmarked når tiden kommer for å selge.

On a side note; å beholde en bil sålenge virker helt fjernt for meg da _mitt_ ønske for forandring / prøve å tjene(ikke tape) noen slanter ved videresalg ville tatt over lenge før det var gått 1-2 år.

Men klart, veier poenget "splitter ny bil" tyngst så man man vel bare svelge tapet.

At man i tillegg er såpass kresen at man bevisst velger å tape ca 100-150 000,- kun fordi man skal ha de f.eks 3 ekstra tingene man ikke finner på en normalt godt utstyrt 2010-2011 modell 320 gjør det også enklere å forstå at her handler man ikke helt økonomisk.

Dersom ingen skal kjøpe ny bil, hva skal personer som deg kjøpe da? :D

Jeg vet jo at å kjøpe ny bil, betyr å tape masse penger, men nå har jeg bare hatt brukt biler i hele mitt liv, nettopp pga av verdi tap. Men akkurat nå er jeg litt opp i årene, og føler at det å bruke tid på skifte deler/vedlikeholde den daglige bruksbilen er slitsomt, og man skal også ha tid til dette. Jeg har 2 barn som tar en god del av min fritid, samt at huset vi har må også passes på, samt skal jeg også ha litt fritid til overs. Ved å kjøpe en ny bil så kjøper man også litt mer fritid, med tanke på at man skal slippe å skru på bilen, og man får 5 års garanti osv.

Nå vil jeg si at en 320 bensin er en meget bra motor som jeg ikke anser som noen taper motor i en slik bil, men heller ganske godt tilpasset bilen. Jeg tror ikke akkurat at bensin modellen vil oversvømme brukt markedet, da det heller hører til diesel modellene. Se bare idag, alle BMW'ene på Finn av nyere dato er diesel, noe så kjedelig.

Men for all del, folk har forskjellige meninger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med utrolig fin bil :-) Gleder meg til å se bilder av den. Følelsen av å sette seg inn i en helt ny bil, som man har bestemt utstyr osv selv, er utrolig deilig :-)

Bilder skal jeg være flink å legge ut fortest mulig! Regner med å få den første uke i januar..

Ja, det er noe eget med nytt, og særlig som du sier når man har bestemt alt selv.

Dvs. lommeboken har bestemt motor men.. Tror den også blir bra, ser bra ut på papiret hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nydelig bil! Digg at du kjøpte bensin, det ville jeg og gjort. Fineste fargen har du valgt og utstyrslisten var perfekt! Skjønner også godt at du kjøper ny bil! Har en råd er ingenting bedre. Kan fort bli dyrt å eie brukt bil uten garanti når reparasjonene begynner å komme og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil. Tok meg den frihet og sånn ca plotte inn bilen din på BMW.de bare for gøy. Fant en pris på 57 360 euro, dvs ca. 427 000 kroner, og det er jo ikke sååååååå langt unna de 700 000 som du betaler. Når man også¨tenker på at en standard 320i Touring i Tyskland koster 260 000 kroner viser det veldig godt hvor mye av prisen som er avgifter. Tror ikke ekstra utstyr i Norge er priset så veldig mye over det de tar i Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det bli "veldig dyrt" når en kjøper en bil som er 2010 f.eks ? da har den jo tatt det værste verditapet + garantien gjelder enda? men ja, man får kanskje ikke 100% av det utstyret man skulle hatt på sin helt egne bil.

Ville heller spart 150 000,- og 2 år mindre av garanti tiden kontra 150 000,- dyrere og 2 år mer garanti..er da jammen begrenset hvor mye ting kan koste de 2 årene jeg ikke har garanti lengere..men det er meg og mine synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det bli "veldig dyrt" når en kjøper en bil som er 2010 f.eks ? da har den jo tatt det værste verditapet + garantien gjelder enda? men ja, man får kanskje ikke 100% av det utstyret man skulle hatt på sin helt egne bil.

Ville heller spart 150 000,- og 2 år mindre av garanti tiden kontra 150 000,- dyrere og 2 år mer garanti..er da jammen begrenset hvor mye ting kan koste de 2 årene jeg ikke har garanti lengere..men det er meg og mine synspunkter.

lykke til med å finne en 2010 mod F31 :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av gleden med ny bil er jo at man vet hvordan behandling den har hatt siden den var ny.

Å vite at den alltid har blitt kjørt varm før den piskes etc (vis man gjør det) Da vet du virkelig hva du har å hvordan den har blitt behandlet hele leve tiden :)

Høres ut som det er bra prestanda. Å firer turbo er potente motorer å kan jo lett skremmes opp vis man ønsker :)

Alt i alt en utrolig fin bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med kjøp av grom bil!

Jeg hadde tankearbeidet vedrørende å vente på f31 eller gå for f10. Sto mellom de to da jeg synes det var mer enn nok plass til oss 4 i f10sedanen, og jeg synes den er utrolig fin og coupeaktig.det stemte forøvrig da det har gått helt fint med barnevogn og oppakning i sedanen.

Jeg prøvekjørte 3ern samtidig med 5ern med samme motor Og det er ganske stor forskjell, 3ern er rett og slett en sportsbil med familievogn egenskaper, mens 5ern er en cruisevogn med sportslige egenskaper. Adaptive drive pluss stillheten i coupeen var grunnen til at jeg landet på 5ern. Hadde ikke bilen hatt det ville den blitt for soft, da jeg kjører mye svingete fjellveier og liker å ta meg en søndagstur uten bilen full av unger:)

Enkelte dager angrer jeg, da jeg husker hvor morro det var å dra på med 3ern på svingete vei, men så kommer det dager da jeg sitter og koser meg på langtur i romskipet av en 5serie.

Jeg endte opp på 650 laken for nybil, og har ikke angret ett sekund selv om jeg tapte 100' på å kjøre ut av den porten. Følelsen av å sette seg inn i din bil som bare du har eid og bare du har kjørt, ja den er ganske unik...

Knallbra fargevalg du har gjort forresten, tidenes feteste bmw farge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle positive tilbakemeldinger og tanker rundt bilen, gleder meg fælt :D

Hva tenker dere om rails?

Vurderer om jeg skulle droppet det, har bestilt med sorte rails, men synes den ser enda cleanere ut uten..

Eneste jeg tenker på er gjensalg, jeg er ikke avhengig av rails, men kanskje nestemann er..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...