Gå til innhold

SweetBMW's 2007 E60 " ///M " Bitteliten video 02.10.2015


SweetBMW
 Share

Anbefalte innlegg

Har egentlig kilometerstand på karosseriet så mye å si om drivlinje, motor, girkasse og alt blir hentet fra en 535d, 550i etc.? Det finnes jo langt værre utgangspunkt enn denne å bygge bil på, når folk bygger opp diverse vrak og rustholker.

j utrolig mye rart folk gidder å bygge bil av :P Men som sagt jeg ser jo at denne er i svært gode hender men bilen har gått langt å er drosjekjørt å det kommer mann ikke utenom, noe som er et stoooort minus ved salg dessverre. Stooooooor forskjell på pris med 140k eller 340k på meteret :P Men ser man bortfra kmstand så er jo bilen sykt fet!! Men JEG kjøper aldri biler annet enn med god margin på prisen fordi det blir alltid påkost i mitt eie hehe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel helst at ivrig86 bytter ofte og det innskrenker kundegruppen veldig når km er høy. Så for han blir det antagelig dårlig butikk, og da skjønner jeg at man er uinteressert. Så hadde han ikke drevet en del med kjøp og slag tenker jeg det stiller seg noe annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel helst at ivrig86 bytter ofte og det innskrenker kundegruppen veldig når km er høy. Så for han blir det antagelig dårlig butikk, og da skjønner jeg at man er uinteressert. Så hadde han ikke drevet en del med kjøp og slag tenker jeg det stiller seg noe annerledes.

Ja stemmer :)

Jeg har sjeldent biler lenger enn 1 år. Nettopp for å ikke tape penger. Skulle jeg hatt en bil i 5-6 år hadde det vær annerledes for da taper man penger uansett :P

Men du kan Gjerne sende pris på Pm så vet jeg hva du tenker men etter det du betalte i 2012 å hva du har kostet på å dagens markedspriser så tror jeg nok vi er laaaaaangt fra hverandre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det km stand som er problemet. Ikke at bilen har gått i næring :P pirk

Det er vel også en viss forskjell på biler som er privatkjørt med høy kilometerstand i forhold til biler som er drosjekjørt med høy kilometerstand. Generelt sett vil privatbiler med høy kilometerstand som være brukt mye på langkjøring. Drosjer går stort sett korte turer i byen. Dette belaster bilen mer, i form av start/stopp, bremsing, svinging, slitasje med videre. Jeg ville nok heller valgt en bil som var langkjørt av en privatperson heller enn en drosjekjørt bil. Jeg ville f.eks. ikke hatt noen problemer med å kjøpe en relativt ny bil med høy kilometerstand i Tyskland. Men du gjør jo så omfattende jobb på denne og bytter så mange slitedeler og drivverk (samt motor er det vel planer om), så da er det vel hist som pist hvor langt bilen er gått når alt byttes likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel også en viss forskjell på biler som er privatkjørt med høy kilometerstand i forhold til biler som er drosjekjørt med høy kilometerstand. Generelt sett vil privatbiler med høy kilometerstand som være brukt mye på langkjøring. Drosjer går stort sett korte turer i byen. Dette belaster bilen mer, i form av start/stopp, bremsing, svinging, slitasje med videre. Jeg ville nok heller valgt en bil som var langkjørt av en privatperson heller enn en drosjekjørt bil. Jeg ville f.eks. ikke hatt noen problemer med å kjøpe en relativt ny bil med høy kilometerstand i Tyskland. Men du gjør jo så omfattende jobb på denne og bytter så mange slitedeler og drivverk (samt motor er det vel planer om), så da er det vel hist som pist hvor langt bilen er gått når alt byttes likevel ;)

 

Ja det er noe i det du sier. Men når man skal nevne slitasje på deler på denne, jeg fikk utskrift på servicene gjort hos Bavaria Kr.Sand. Og det er ikke en eneste bit som ikke er skiftet.

 

Alle foringer i bakstillingen nytt for ca 60.000 siden. Drivlinje samt motor fabrikknytt (unntatt diff) for 200.000 siden. alle stag i forstillingen byttet og foringer der. dempere er byttet. turbo er byttet.

 

Så sånn sett så vil jeg si denne er mer vedlikeholdt enn en sombare har kjørt på autobahn langt langt og lenger om langt. Alt vi nordmenn ser etter er km stand.

Så hvis du skal si hvor de 340.000 km på min bil er, hvor er de? Hvis man ser bort fra karosseri og materialtrøtthet i bærearmer bak osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er noe i det du sier. Men når man skal nevne slitasje på deler på denne, jeg fikk utskrift på servicene gjort hos Bavaria Kr.Sand. Og det er ikke en eneste bit som ikke er skiftet.

 

Alle foringer i bakstillingen nytt for ca 60.000 siden. Drivlinje samt motor fabrikknytt (unntatt diff) for 200.000 siden. alle stag i forstillingen byttet og foringer der. dempere er byttet. turbo er byttet.

 

Så sånn sett så vil jeg si denne er mer vedlikeholdt enn en sombare har kjørt på autobahn langt langt og lenger om langt. Alt vi nordmenn ser etter er km stand.

Så hvis du skal si hvor de 340.000 km på min bil er, hvor er de? Hvis man ser bort fra karosseri og materialtrøtthet i bærearmer bak osv. 

Det er det jeg mener, at så lenge mye er byttet, så er det forsåvidt bare diverse materialtrøtthet og de komponentene som ikke er byttet som det "finnes" 340.000 kilometer i. Ofte ser man det på karosseri og interiør, men her har du skiftet mye. Jeg hadde ikke kjøpt en bil som var gått så langt nettopp fordi jeg ikke er kompetent til store utskiftninger slik som deg. Men når det likevel skal foretas store utskiftninger/modifiseringer så er jeg enig i at det like gjerne kan gjøres på en bil som er gått langt. Eneste utfordringen/problemet er som sagt at det er få som deler denne oppfatningen, og at biler som er gått langt er fy-fy uansett hvor mye som er gjort og byttet. Det resulterer igjen at man taper penger på å gjøre mye med biler som er gått langt eller er gamle, fordi de er lite attraktive på bruktmarkedet.

 

Min F11 kjøpte jeg i Tyskland hvor den var gått 80.000 kilometer. For mange nordmenn er dette altfor mye når de skal handle "ny" bil. For meg så har det ingenting å si om bilen er gått 20.000 eller 80.000 - det eneste man må regne på er forholdet mellom prisene og bytte av slitedeler/reparasjon på de to bilene. Basert på min erfaring kommer man nesten alltid best ut økonomisk ved å kjøpe bilen som har gått lengst - spesielt om man skal beholde bilen over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Update:

 

Tommi gjør ting han ikke kan...

 

I dag begynte jeg dagen med å tenke på hva jeg ikke har gjort med bilen min på et høyt nivå. Nemlig bilpleie. Det nytter ikke å  ha en bil hvor alt av utstyr er, man har ditt, man har datt, hvis det ikke holdes rent i tillegg. Dette endte med at jeg meldte meg inn på Detailers Club Norway forumet og begynte å lese.

 

Nå er lesetiden over å det var på tide å prøve litt av de forskjellige nevnte produktene. Jeg kjøpte meg en bøtte for litt siden på GS (Den såkalte GSbøtta) med vaskehanske, prickbort, såpe fra scandicshine, skinnrenseskum, skinnsæd(tjukk hvit guffe med UV beskyttelse) og småtteri. 

 

Ivrig86: Dette har jeg litt å takke deg for også etter du påpekte at interiøret mitt var litt matt og møkkete.

 

Fått testet litt med Prickbort og vaskehansken og det hjalp veldig mye på møkka som satt igjen. Jeg har også hatt besøk av |Andreas| i dag som kom bort med et annet spennende produkt. Korosol. Dette skulle vist ta knekken på slike små jernpartikler som fester seg i lakken og ser ut som rust. Kan med glede si at det gjorde det! :)

 

Dette er bare ment som en liten smakebit på det jeg skal drive med fremover da jeg ikke tok så mange bilder under første prøvingen.

 

 

Bildene er sendt meg på snapchat så får bare beklage det. Men moro var det å se reaksjonen på bilen!

 

post-52243-0-06679000-1399123174_thumb.p

 

post-52243-0-90024300-1399123180_thumb.p

 

 

Så til neste gang: snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

Tommi gjør ting han ikke kan...

I dag begynte jeg dagen med å tenke på hva jeg ikke har gjort med bilen min på et høyt nivå. Nemlig bilpleie. Det nytter ikke å ha en bil hvor alt av utstyr er, man har ditt, man har datt, hvis det ikke holdes rent i tillegg. Dette endte med at jeg meldte meg inn på Detailers Club Norway forumet og begynte å lese.

!

Velkommen i gjengen. Nå kommer det til å gå myyyye penger på bilpleie fremover. Detailers club er skummelt! ;)

Men det er stor forskjell på bilpleie for en vanlig mann i gata vs en detailer som vet hvordan man passer på lakken.

Hyler med en gang man ser en vaskeripe nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...