Gå til innhold

SweetBMW's 2007 E60 " ///M " Bitteliten video 02.10.2015


SweetBMW
 Share

Anbefalte innlegg

Det her ser bra ut mister, alltid mye å henge fingra i du :D Jeg ville tatt en skikkelig rens av interiøret før lakk, ikke lett å gjøre dette etterpå da lakken har en lei tendens til å flasse av igjen ved en god rens :(

Gjelder å følge med her :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasse: Bilder kommer jeg venter på fotograf.. Blir ikke bra bilder med iPhone... :\ Og de hartge hjula venter jeg på innpress på. Spurte han her om dagen men fikk ikke svar.

Ruben: Takk takk :) Ja jeg tror også Hartge Classic 2 blir jævlig fett! Må bare finne de først. Vil gjerne ha nye og egentlig, fant på Modbargains i replica, men dog kun i 19". Hvis dere plutselig kommer over i replica i 20" så bare hyl ut!

x25Touring: ja jeg er spent på om det blir bra. Irriterer meg grønn over sånne små riper og ting.

BmwZ: Hehehe må jo gjøra noe. Kan ikke sitte stille :P Jeg har for øvrig HELT glemt å hente diag dingsen på Billigstad. Får ta det fortest mulig! :)

Skal prøve få tak i bildene fortest mulig i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger likevel ut de jeg tok med iPhone i stad kjapt..

y6i0khk03wsp4mq1r991.jpg

59oz81tqe1w76mtwp7if.jpg

ms9a8ibsg14igaqssjnw.jpg

Det jeg derimot ikke tenkte på, var Pre-LCI MASK og LCI MASK er forskjellige. LCI har jo touch knapper nederst under slotten for radiokanaler. Det har ikke min Pre-LCI. Derfor blir det en gleppe mellom knappene og cd slotten. Dette fører da bare til en ting: Yes, fremskutte planer om CiC retrofit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg tok noen små bilder i går... ikke verdens beste kvalitet, men jeg er da heller ikke verdens beste fotograf. Derav grunnen til at jeg ofte leier inn ei venninde til å ta bilder for meg, men hun har vært overlesset med jobb en stund dessverre...

3h8aipfjje8bz1gfivo1.jpg

q5ip20c0w3zwmbltqprf.jpg

jtr5xnw9p9lc5ysd9rr3.jpg

gsonlwbkfbxnp4yuzd6c.jpg

b8161t31iay9xr2mrtv2.jpg

En morsom ting jeg fikk til med koding var at nøkkelen mates ut automatisk hvis man holder inne Start\Stopp knappen i noen sekunder når man skal slå av bilen. Trykker man kun en gang blir motoren skrudd av mens tenningen blir værende på.

For de som da er kjent med BMWs nye type nøkkel, etter at man har slått av motoren så må man trykke nøkkelen inn i låsen for at den skal kunne tas ut. Denne blir da her matet ut automatisk.

Se video.

th_IMG_09731_zpse61109e8.jpg

Totalt unyttig og ha, men kult.

Jeg legger ved noen bilder av autoklima kodingen fra iDriven. Fikk en hel del nye funksjoner, samt en type kupévarmer(??) som setter på et varmeelement og varmer opp kupeen. Testet for litt siden og den fungerer faktisk!

Her ser dere også hvordan det blir når man har PreLCI MASK med LCI klima. Så CiC Retrofit here i come!

pmnppggrurdhr6zlrv9q.jpg

9d18bvcubtbpyxeo52d7.jpg

qqt3zoidrgsuo5ai6fro.jpg

h1e8dd2s3qgu65p0zhcx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser på bildene dine her så kom jeg på en liten ting ang. CIC. Før jeg ettermonterte CIC så kunne jeg selv bestemme hvor mye luft hver "sone" skulle ha. Jeg kunne f.eks. ha 100% til vinduene, 50% til bena og 25% fra de i midten, slik som vises på de siste bildene dine. Etter monteringen av CIC kan jeg kun velge slik man kunne før, altså kun vinduer og ben, kun i midten etc., og enten av eller på. Ingen justering av luftmengden.

Om jeg trykker på auto så regulerer den seg fint på både mengde og hvor den skal blåse mellom alle sonene, men den styrer jo ikke jeg.

Jeg er usikker på hvordan biler med CIC originalt oppfører seg, men det er litt teit om de er simplere på dette området. På en annen side forstår jeg heller ikke hva som kan være forskjell i kodingen da jeg har oppdatert og sett gjennom det mest vanlige. Har også sett andre lurt på dette uten å ha kommet noe lengre.

Ikke at det er så veldig farlig da det stort sett går i auto uansett, men man blir jo litt nysgjerrig. :)

Hva måtte til for automatisk nøkkelutmating forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest dette. Jeg sjekket opp med en kompis sin originale CiC bil, og der styres den likt som på kodingen hos meg. Så jeg fatter ikke hva som skulle vært forskjell :\

For å få auto utmating så må du inn i trace filen til CASen.

bla ned linjene til du finner

komfort_ejekt

nicht_aktiv ----> aktiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alt kan styres helt individuelt på e6x med CIC originalt? Da skal det ihvertfall kunne la seg løse. Det er heller ingen endringer på noen relevante deler når CIC ble innført såvidt jeg kan se.

Ok, takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvertfall det jeg har kommet frem til. Hvordan du faktisk løser CiC issuet, aner ikke. Men det er jo alltids en utfordring. Jeg tenkte jeg skulle få tatt CiC litt nærmere høsten sammen med Combox. Skatteoppgjøret var ikke enig med meg dette året så daaaaaa ble det satt litt på vent. Alt for mange baller i lufta samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser på bildene dine her så kom jeg på en liten ting ang. CIC. Før jeg ettermonterte CIC så kunne jeg selv bestemme hvor mye luft hver "sone" skulle ha. Jeg kunne f.eks. ha 100% til vinduene, 50% til bena og 25% fra de i midten, slik som vises på de siste bildene dine. Etter monteringen av CIC kan jeg kun velge slik man kunne før, altså kun vinduer og ben, kun i midten etc., og enten av eller på. Ingen justering av luftmengden.

Om jeg trykker på auto så regulerer den seg fint på både mengde og hvor den skal blåse mellom alle sonene, men den styrer jo ikke jeg.

Jeg er usikker på hvordan biler med CIC originalt oppfører seg, men det er litt teit om de er simplere på dette området. På en annen side forstår jeg heller ikke hva som kan være forskjell i kodingen da jeg har oppdatert og sett gjennom det mest vanlige. Har også sett andre lurt på dette uten å ha kommet noe lengre.

Ikke at det er så veldig farlig da det stort sett går i auto uansett, men man blir jo litt nysgjerrig. :)

Hva måtte til for automatisk nøkkelutmating forresten?

Slik jeg forstår det fungerer din på samme måte som min med original CIC. Som du vet så var forrige bil tilsvarende den til sweetBMW.

Det er enklere å stille inn føler jeg. Man velger temperatur for kupe på knappene i midtkonsoll og kan i tillegg stille varm/kaldt på overkropp fører i menyen (istedet for analogt hjul ved spjeldene tidligere). Da justerer mengden seg trinnløst og automatisk slik at både temperatur i kupe og overkropp fører blir som ønsket. Kan også kjøre tre trinn på auto. I tillegg kan man overstyre ved å kjøre fullt midt på, opp, ned opp og ned osv som du sier. Men, det blir jo helt overflødig slik jeg ser det. Legger ved noen bilder da jeg mistenker de forklarer bedre enn hva jeg gjør ;)

Alt automatisk med nøytral temp på fører:

56vsayjp8avke1gp2ph9.jpg

Fortsatt automatisk, men med høyere temperatur på fører:

i3hlg9f6yz2o371nqu35.jpg

Overstyrer og kjører all luft på overkropp fører (kan ikke justere høy, medium lav på søylen, det er 100% eller 0%):

7r55qeuufq0wya328k7r.jpg

Håper dette var oppklarende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal du ha. :)

Da er det likt som det er hos meg, og alt er som det skal være.

Synes fortsatt det er litt rart at man ikke kan justere søylene for seg selv slik man kunne før, men tanken er vel muligens at auto skal gjøre mesteparten av jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal du ha. :)

Da er det likt som det er hos meg, og alt er som det skal være.

Synes fortsatt det er litt rart at man ikke kan justere søylene for seg selv slik man kunne før, men tanken er vel muligens at auto skal gjøre mesteparten av jobben.

Tanken er vel at om man velger temperatur i kupe og samtidig temperatur på fører så er det ikke behov for å justere søylene da systemet gjør det nær trinnløst :) Søylene går opp og ned av seg selv ved varierende temperatur. Virker logisk for meg og fin-fint sålenge jeg fortsatt kan kjøre kaldt på fører og ha det varmt i bilen. Forskjellen blir litt som at nå er det klimaanlegg på alle funksjoner, mens det tidligere var kun aircondition på disse funksjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da må det vel være noe forskjellig her mtp at min kompis sin LCI har samme opplegg som meg? :\ jaja, nå kommer CiC kjapt inn i hus her kanskje likevel og da skal jeg se hvordan det blir!

AWT: Du glemte for så vidt å svare på spørsmålet mitt i den pmen jeg sendte deg... angående kjøp av speil. Eller ville du kanskje ikke avsløre? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...