DCA Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 nei.. det er jo usaklig hver gang jeg sier noe galt om bmw. som at motorn på min gikk - det er usaklig . at LandCruiserns bremseskiver ikke slites, noe de gjør på 320'n - det er usaklig. Tuv rapporten - usaklig. At jeg ikke kommer med dokumentasjon?? - usaklig.. ikke sett no dokumentasjon imot heller så? Bmw er en super bil og kommer aldri til å kjøpe meg Toyota.. men å si at bmw har bedre driftsikkerhet - den kjøper jeg heller ikke Så nå kan vi snakke sykkel mot bil! hehe.. Sykkel vinner ;p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet November 18, 2012 Share Skrevet November 18, 2012 Hvorfor er det så viktig for folk og ha verdens beste bil? Er det ikke ett fett? x2... kjører heller rusten Lada enn en ny Toyota. Jeg kjører faktisk heller Ladaen enn bmw'ene mine flere ganger i uka Tror jeg har en forkjærlighet for enkle mekaniske konstruksjoner.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen.s Skrevet November 18, 2012 Share Skrevet November 18, 2012 hadde en bmw 316i 1993 (230.000km på tellern) mod som herjebil her hjemme på gården gikk feilfritt i 2 år, ga 2000 for den å må si jeg er overasket over at den ikke ga seg. solgte den for jeg sku ha penger til førstebil. ting som kan klages over er vell at sentrallås og slikt klikker litt, men vill ikke påstå at det er så jævligt, for det kan fikses til ok pris. det er vell standard e36 at sentrallåsen klikker. men utenom det så holdt den imotsetning til en gammel corolla (60.000km) jeg hadde (god bil det også) utslitt tenningslås, starter som røyk (uten å missbruke den) hadde den i 1,5år, men sto mye mer enn e36'n. og en subaru justy som hadde gått 50.000km, utslitt clutch (damekjørt) tenningsfeil etterhvert. hadde den i 2 år og sto værtfall stille halvparten av tiden jeg "brukte" den, byttet clutch men ville ikke koste på den mer etter det. har den enda. men når den gikk var det en herlig og kjempe morsom bil. kan hende det er litt feil å sammenligne ting som har ryki på de bilene her med ulik kilometerstand når jeg ikke vet noe om hva som er gjort med bmw'n jeg hadde før jeg fikk tak i den, og at det er forskjell må årsmodellene. men det var værtfall ikke slike feil som at jeg måtte koste på den for å få kjørt den igjen, det var det aldri noe av. og bmw'n gikk når jeg solgte den, de som kjøpte den kjøpte den for å ødelegge den så den ble levert på skroten. desuten vill jeg ikke tro at bmw er feilfritt. det fungerer værtfall bra! men det kan hende forsikring og slik er dyrt på dem iforhold til japser. det vet jeg ikke. men jeg kan værtfall anbefale Volvo 940 til førstegangsbil til de som ikke er så glad i å skru. slitesterke og veldig holdbarebiler! fortsatt bil igjen av dem når de har gått 300.000km vi har 2 940'r som snart har gått 400.000 og ikke vært noe som helst med tull med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet November 18, 2012 Share Skrevet November 18, 2012 Ikke rart de gamle Volvoene går langt da, der pøses det jo på med bensin til den store gullmedaljen.. 318tds'en min har rusla 380k km uten å få noe særlig god pleie.. Før nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 18, 2012 Share Skrevet November 18, 2012 Ikke rart de gamle Volvoene går langt da, der pøses det jo på med bensin til den store gullmedaljen.. Gamle Volvoer og Mercedeser er jo noe av det mest solide som finnes på fire hjul, bare synd de nærmer seg 40 år nå og ikke lenger de helt ideelle bruksbilene Men vi kan kanskje da konkludere med at det mest driftsikre bilene man kan kjøpe i dag er bla BMW, Toyota og Porsche. Er iallfall det jeg hadde svar om jeg ble spurt på gata Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet November 19, 2012 Share Skrevet November 19, 2012 Selv ville jeg droppa Toyota der Fredrik, men det er meg Gidder ikke være med i den diskusjonen jeg og Men ang. Bmw og Porsche er blant de mest driftsikre er jeg helt enig i. Det som er ganske kult er at nærmere 70% av alle porscher som er produser kjører fortsatt på veien. Det vil jeg påstå er utrolig imponerende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 19, 2012 Share Skrevet November 19, 2012 Jeg tror at andelen faktisk er høyere for Land Rover, men dette betyr ikke at Land Røvere er pålitelige (iallefall ikke frem til Discovery III). At Porsche holder en fantastisk kvalitet er velkjent og imponerende. Porsche er i Tyskland den fremste eksponenten for alt hva tysk bilindustri står for... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 19, 2012 Share Skrevet November 19, 2012 Tok for moroskyld en liten rundspørring om akkurat dette blandt mine kolleger, familiemedlemmer og kompiser på nettopp dette. En fin blanding med folk som er fra bilentusiaster til folk som ikke bryr seg om bil i det hele tatt. Hvilke tre bilmerker har dere intrykket av at er mest solid og driftsikert var spørsmålet Gjengangerene var: BMW, Toyota, Honda, Mercedes og Volvo. Nesten samtlige svarte BMW og Toyota mens også en stor andel svarte Mercedes. Oppfatningen var også gjevnt om Honda og Volvo og laget gode biler, var ett par tre stykker som også svarte Porsche mens ingen svarte merklignok Audi eller Lexus Til sammen så var det vel rundt 25 stykker jeg spurte, ikke akkurat nok til å lage statistikk av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 19, 2012 Share Skrevet November 19, 2012 Tok for moroskyld en liten rundspørring om akkurat dette blandt mine kolleger, familiemedlemmer og kompiser på nettopp dette. En fin blanding med folk som er fra bilentusiaster til folk som ikke bryr seg om bil i det hele tatt. Hvilke tre bilmerker har dere intrykket av at er mest solid og driftsikert var spørsmåletGjengangerene var: BMW, Toyota, Honda, Mercedes og Volvo. Nesten samtlige svarte BMW og Toyota mens også en stor andel svarte Mercedes. Oppfatningen var også gjevnt om Honda og Volvo og laget gode biler, var ett par tre stykker som også svarte Porsche mens ingen svarte merklignok Audi eller Lexus Til sammen så var det vel rundt 25 stykker jeg spurte, ikke akkurat nok til å lage statistikk av Heheheh... drit bra iniativ! Men hva syns folk her om Volvo? Jeg har kjørt endel t5r og v70r for 10 år siden - husker de var meget gode med ett EKSTREMT bensinforbruk! Men er ikke volvo nå egentlig en ganske problematisk bil? eller var det xc90 som tok knekken på rykte dems? Audi hører man jo mye rart om på godt og vondt, Lexus er det jo aldri noen som tenker på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet November 19, 2012 Share Skrevet November 19, 2012 foreldrene mine har en volvo v70 2003 modell kjørt 130 tusen de har lagt mer penger i den en jeg har gjort på min 25 år gamle 7 serie automat kassen har også begynt og tulle veldig så tipper den snart takker for seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet November 19, 2012 Share Skrevet November 19, 2012 V70 fom 2008 er solide biler, XC\V70 på starten av 2000 tallet var det endel plunder med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet November 19, 2012 Share Skrevet November 19, 2012 Nyere Volvo er jo i realiteten Ford da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 19, 2012 Share Skrevet November 19, 2012 Audi hører man jo mye rart om på godt og vondt, Lexus er det jo aldri noen som tenker på Ja Audi hører man mye rart om og mye bra, har selv hatt en grisegod Audi og en helt elendig Audi. Merket har dessverre fått en solid skrape i lakken med problemmotorer som 2,5TDI, 1,9 TDI og mutitronic girkassene Lexus er ikke så allmen kjent og blir derfor fort glemt. Volvo har jeg alltid likt, flotte biler med herlig kjørekomfort. De har også alltid laget gullegode biler som er evighetsmaskiner å regne, helt til Ford kom inn å fucka det opp med sine patenter og løsninger i 1999. V70 mk2 (2000-2008) er en bil jeg spesielt har hørt det har vært MYE problemer med, like så S60 mk1. XC90 har jeg følelsen av at det er sånn enten eller med, enten så er bilen helt elendig full av feil og mangler eller så er de helt feilfrie og en kjempe god bil. Men jeg har hør MYE historier om denne også, bare så det er sagt. Som nevnt over her så er den nye generasjonen V70 en svært god og driftsikker bil, likeså de nye modellene XC60 og S60. Volvo har gjor en liten forbedring her virker det som og godt er det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet November 19, 2012 Share Skrevet November 19, 2012 Volvo har for meg altid vert enten for rånere på ladet, eller biler til alt for fornuftige, og noe konservative familier. Må da si at de nye volvoene virkelig imponere, både innen design og teknologi. Synes de fleste nye volvoene rett og slett er fine, og da spesielt xc60 og xc70, samt nye v40. Her om dagen kjørte jeg nye Volvo s60 t5 awd. Må bare Audi har jeg altid hatt en stor lideskap for ved siden av Porsche og Bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 Volvo har for meg altid vert enten for rånere på ladet, eller biler til alt for fornuftige, og noe konservative familier. Må da si at de nye volvoene virkelig imponere, både innen design og teknologi. Synes de fleste nye volvoene rett og slett er fine, og da spesielt xc60 og xc70, samt nye v40.Her om dagen kjørte jeg nye Volvo s60 t5 awd. Må bare Audi har jeg altid hatt en stor lideskap for ved siden av Porsche og Bmw Nye Volvoer = ÆSJ! Gamle = Like a baows 142/145, 242,240, 740 med us-front, s90, det var på den tiden Volvo lagde fine og solide biler som trakk i riktig ende, nå er kun topputgavene som er greie. Har generelt ingen interesse for nye biler, men hvis jeg måtte nevne noen så er nyere BMWr og Audier helt greie, ellers så er superbilene fortsatt tøffe. Hadde ikke sagt nei til en SLS AMG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå