CrZyWiz Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Man kan ta en BMW, en Opel og en Toyota og kjøre dem i 10 år og 250 000 km, gi dem akkurat samme vedlikehold og stell. Når man så ser over bilene så vil BMWen være den det er mest bil igjen av. Det er i allfall helt sikkert BMW'n vil fortsatt være penest ja. Har de fått akkurat like mye stell så vil jo bilene ha de samme forskjellene som de hadde da de var nye. Kostnadsmessig for å gjennomføre dette vil nok Opeln eller bmw'n ha kostet mest, det kan dere ikke nekte for engang. Da er dere som bmw fanatikere flest - trangsynt. Hvorfor kan man ikke nekte? Du er ett godt gammeldags forumtroll, som spyr ut eder og galle. uten og kunne dokumentere det, patetisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Man kan ta en BMW, en Opel og en Toyota og kjøre dem i 10 år og 250 000 km, gi dem akkurat samme vedlikehold og stell. Når man så ser over bilene så vil BMWen være den det er mest bil igjen av. Det er i allfall helt sikkert BMW'n vil fortsatt være penest ja. Har de fått akkurat like mye stell så vil jo bilene ha de samme forskjellene som de hadde da de var nye. Kostnadsmessig for å gjennomføre dette vil nok Opeln eller bmw'n ha kostet mest, det kan dere ikke nekte for engang. Da er dere som bmw fanatikere flest - trangsynt. Hvorfor kan man ikke nekte? Du er ett godt gammeldags forumtroll, som spyr ut eder og galle. uten og kunne dokumentere det, patetisk Tosk... dokumenter akkurat det som står der du da.. Jeg henviser til alle tusen tester opp igjennom årene - og du også vet jævla godt hva storparten av de viser!!! Du var jo akkurat i tråden om motorproblemene på N47 motorn.. det vil jeg kalle jævla grove feil på en motor med fatalt utfall! men NEI - de kaller ikke inn bilene sine for det... latterlig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Kan du ikke argumentere for Toyota uten å blande inn BMW? Du har ennå ikke dokumentert dine påstander vedr. Toyota´s fortreffelighet, men andre har derimot kommet med flere referanser som viser noe annet. Jeg sier ikke at Toyota er dårlig... absolutt ikke, men noe av auforien når det gjelder helt eksepsjonell driftsikkerhet og byggekvalitet har fått seg en alvorlig knekk med de gjentatte tilbakekallelsene. Det å kalle tilbake 22 millioner biler medfører såpass høye kostnader og ikke minst et markedsmessig risikospill at dette er intet Toyota gjør uten at det er strengt økonomisk nødvendig for selskapet. Tenk på følgende: La oss anta at hver tilbakekallelse gjennomsnitlig har kostet Toyota 1000 kroner. Et lavt anslag med tanke på hva som skal gjøres (sende ut brev, booke tid, evt. lage nye deler, evt. montere nye deler etc.). 22 millioner tilbakekallelser genererer i direkte kostnader for Toyota et enormt beløp... vi snakker om milliarder av kroner. Det er imponerende at Toyota gjør dette, men de gjør det helt sikkert ikke frivillig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 hehe..jeg vet det er å banne i kjerka å si at bmw slett ikke er best på forumet her! Og å vinne en slik diskusjon her vet jeg også ikke går. Ingen av oss sitter på nok fakta og dokumentasjon som du så meget syter om. Eneste vi kan henvise til er diverse tester som er gjort. Og legger vi sammen alle teste vet vi hva utfallet er - ikke sant? Gasspedalen måtte de kalle inn da det ble storoppstyr. Noe som viste seg å være bare svindel. At de tilbakekaller biler grunnet feil på vindusheis bryter - som kunne medføre at den sluttet å virke og i værste fall antennes(noe som ennå ikke var tilfelle) vil jeg si er meget kundevennlig, og garantert for å vinne tillitt til kjøpere. Forskjellige firma/merker har hver sin terskel for feil og innkalling - blandt biler har toyota garantert den laveste. Eller mener du BMW har det? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Jeg er ingen ekstrem BMW fanatiker. Jeg har faktisk fått mer pepper enn de fleste for å fremheve andre bilmerker her inne. Jeg har intet imot Toyota heller, men jeg er opptatt av at det vi poengterer her inne er nogenlunde korrekt. Mitt poeng er ikke å diskreditere Toyota... tvert imot egentlig. Ingen har som Toyota, etter Mercedes-Benz' storhetstid på 50, 60, 70 og 80-tallet, bygget driftsikre biler. At Toyota nå har problemer viser egentlig bare at selv den beste kan gjøre feil. Tenk bare på hva Mercedes-Benz måtte gjennomgå på 90-tallet av pinlige seanser i denne sammenhengen. Det Toyota nå opplever er barnemat i forhold... Mercedes-Benz falt virkelig igjennom gulvet da problemene med W210, W211 og W140 meldte seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 hehe..jeg vet det er å banne i kjerka å si at bmw slett ikke er best på forumet her! Og å vinne en slik diskusjon her vet jeg også ikke går. Ja men likevel skriver du over her at du ikke kan fatte at vi ikke skjønner at Toyota er bedre enn BMW slik du hevder. Å vinne en slik diskusjone er helt umulig for deg, ikke bare pga at "saken" din er langt i fra sterk men også din idiotiske måte å skrive på, angripe andre innlegg med spydighet og din totale mangel på å dokumentere dine påstander. Jeg selv har holdt meg på sidelinjen resten av diskusjonen her da du slettes ikke en motagelig for fornuft og seriøs oppførsel, da nytter det ikke å diskutere lengre. Du har ikke vurdert å bytte forum til dette:http://www.tscnforum.no/ Her kan dine meninger bli hørt uten at du trenger å måtte forsvare dem, i stede for å provosere med dem her på forumet Og legger vi sammen alle teste vet vi hva utfallet er - ikke sant? Hva er utfallet da? At de tilbakekaller biler grunnet feil på vindusheis bryter - som kunne medføre at den sluttet å virke og i værste fall antennes(noe som ennå ikke var tilfelle) vil jeg si er meget kundevennlig, og garantert for å vinne tillitt til kjøpere. Forskjellige firma/merker har hver sin terskel for feil og innkalling - blandt biler har toyota garantert den laveste. Eller mener du BMW har det? hehe Nå var det ikke lenge siden eiere av 2003 modeller E39 og E60 fikk brev om tilbakekalling pga en feil på batteriledningen som i værste fall kunne føre til brann, så BMW er oppmerksome de også Det er forøvrig ingen her som har påstått at BMW er verdens beste bil, men derimot blant de beste og mest driftsikkre bilene man kan kjøpe i dag. Om de er i selskap med Toyota der kan så være, men at Toyota er så mye bedre en BMW er bullshit fra ende til annen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Blir du provosert av å diskutere bil? jeg syns det er morro jeg. Derfor forum finns og en trenger ikke bli sur. Jeg er like seriøs som motparten er mot meg.. Og hva slags dokumentasjon er det du vil ha? Dokumentasjon er fakta, og mener du da tester er ren fakta? Jeg gidder ikke lete opp alle tester å legge frem her for de siste 20 år.. Du vet du også at jevnt over så har Toyota kommet best ut på tester opp igjennom tiden. Det er det vel ingen tvil om... Toyota er ikke så mye bedre, men Bmw er heller ikke så mye bedre som det blir hevdet. Har eid 5 bmw'er selv så har ikke noe imot merket - bortsett fra motorhavariet på min 2008 320 cab ifjor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Bare å droppe å diskutere med DCA... Han spiller hverdagshelt, enda han kjører rundt i en firesylindret diesel. Da har man ikke lov å blande seg inn i diskusjoner om bra eller dårlige biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Bare å droppe å diskutere med DCA... Han spiller hverdagshelt, enda han kjører rundt i en firesylindret diesel. Da har man ikke lov å blande seg inn i diskusjoner om bra eller dårlige biler. Hehe....sant det Men jeg har en annen firesylindret sak også - stiller med den hvor det er når det er mot hva som helst Sålenge det ikke er en BMW RR du kommer med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Steike så liv det blir hver gang jeg sier bmw ikke er det mest driftsikre merke.. haha Det har du jo helt rett i, men du er klar over at du skriver på et BMW forum? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Jeg har kjørt min 98mod 316i(M43B16) 40000km på 2 år. Har ikke skrudd en skrue på den iløpet av den tiden. Utrolig billig bil som fint holder følge med trafikken i norge. Helt topp bil, men det er en E36 og det suger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 nei..ikke klar over det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 nei..ikke klar over det.. Men nå er du det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 ikke engang nå heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Blir du provosert av å diskutere bil? jeg syns det er morro jeg. Derfor forum finns og en trenger ikke bli sur.Jeg er like seriøs som motparten er mot meg.. Og hva slags dokumentasjon er det du vil ha? Dokumentasjon er fakta, og mener du da tester er ren fakta? Jeg gidder ikke lete opp alle tester å legge frem her for de siste 20 år.. Du vet du også at jevnt over så har Toyota kommet best ut på tester opp igjennom tiden. Det er det vel ingen tvil om... Toyota er ikke så mye bedre, men Bmw er heller ikke så mye bedre som det blir hevdet. Har eid 5 bmw'er selv så har ikke noe imot merket - bortsett fra motorhavariet på min 2008 320 cab ifjor Nei jeg blir ikke provosert av å diskutere bil, det er tross alt derfor jeg er aktiv på ett forum som dette. Men jeg blir provosert når en jekken smartass lirer utavseg en hel haug med pisspreik om hvor fantastisk mye bedre ett annet bilmerke en det som forumet har fokus på. Og bedre blir det ikke når du ikke klarer å dokumentere noe av det sprøytet du kommer med, bare kjører på videre uten å bruke huet. Tester er totalt likegyldig, de er basert på den enkelte journalist sin personlige opplevelse av bilen og kan som kjent sprike fra test til test. Ett annet faktum er at BMW og Toyota er ikke sammenlignbare i tester da BMW er et premiummerke mens Toyota er ett "folke" merke, noe som også gjenspeiler seg i pris. Det er sjelden en 1- serie testes opp mot en Auris, eller en RAV4 mot en X3. Her opererer det to merkene i vidt forskjellige klasser, med vidt forskjellige kundegrupper og prisnivå. Det blir ikke hevdet at BMW er så mye bedre en Toyota, men det jeg vil til livs er det stadige ufortjente ryktet Toyota har som Guds gave til bilkjøpern. Det at din totale mening om BMW sin driftsikkerhet lar seg styre av at du hadde ett motor havari med din BMW sier egentelig sitt om hvor seriøst vi skal ta deg. Mange sier at BMW entusiaster er de værste entusiastene, med de få Toyotaentusiastene jeg har møtt går jaggu selv de værste "BMWekstremistene" en høy gang. I deres univers er Toyota ett fenomen, Supra er liksom det hellige selv om både E36 M3 GT og Audi RS2 lager hakkemat av den. Møter stadig på eiere av Landcruisere som har sett seg blinde på att dette er verdens mest solide og beste firehjulstrekkere. En Range Rover kjører like vel lett i fra den i skauen og glemt er bunnsolide biler som Gelandewagen og Defender. Ser akkurat det samme i håndverkerbransjen hvor Hiacen er Guds gave til håndverkerne i følge noen, synes alltid synd på de som blir pålagt av sin sjef i å ratte rundt i en Hiace som sin arbeidplass. Jo den er kanskje solid, men det er faen ikke rart men en bil som stadig har 80 talls teknologi, en skamdau bråkete dieselmotor (0-100 på 22 sekunder) som super diesel. Godt vi er kvitt den for godt. Lexus trekker dere også fram som ett kick til BMW, faktum er at siden Lexus kom sent på 80 tallet så har de ennå ikke klart å move seg ordentlig inn på premium markedet. Audi var også helt i startfasen i premiumsegmentet på slutten av 80 tallet, dem tok det ca 5 år å kom seg inn der. På samme tid så har Lexus brukt godt og vel 15 år, nettopp fordi det har vært for mye Toyota i dem. Med disse holdningene dine så er du på feil forum, her er det BMW som står i fokus og skal du komme her å hevde at ett annet merke er bedre enn vårt så får du jaggu dokumentere for deg. Ikke mitt problem hvordan du skal gjøre det, det er noe du må finne ut av selv i henhold til dine påstander. Hehe....sant det Men jeg har en annen firesylindret sak også - stiller med den hvor det er når det er mot hva som helst Sålenge det ikke er en BMW RR du kommer med Ja det vittige er jo at du faktisk kjører BMW selv, selv om du mangler to sylindre og ett vesentlig antall hester Still opp med den mopeden din på Nurburgring, så skal jeg stille med F10 M5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå