Gå til innhold

Er vi som bilinteresserte en utdøende rase?


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Denne nye generasjonen med driftere fremstår for meg som en ekstremt trist gjeng. (liker plastikkracere med spoilere, og viser finger i sæggebukser). De eier verken smak eller klasse, og gjør bilentusiasme til skamme.

Der er jeg faktisk veldig enig med deg :applause:

xyw82hup1xcbxtbqkf3f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvinger dere to til å kjøre en døll stv med diesel. Det finnes faktisk mer interessante biler som også får plass til barnevogn og unge.

Faktisk blir det vel litt tåpelig at man sitter her og skriver negativt om dagens ungdom når man ikke er bedre i praksis selv. Litt gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør. Verken Wicky, Fredrik eller meg selv vil jeg kalle skikkelige bilentusiaster, da vi alle har relativt dølle biler.

Til sammenligning har jeg tre bekjente som jeg absolutt vil kalle bilentusiast (ikke bare "interessert"). Den ene kjører BMW 645 og Porsche 996 Turbo, nr to en halvgammel RR og to stk eldre Jaguar og den siste har tre stk Mazda Mx-5 og en Lancia.

Er det ikke Michael Jackson som sang at skal man forandre verden kan man starte med den personen man ser i speilet. Man bidrar ikke akkurat til økt bilinteresse i Norge ved å holde på sånn som endel av oss på forumet gjør :lol:

Må nok motsi deg der på ALLE punkter... Man er bilentusiast når man har lidenskap for bil...ikke når man har ferrari og lambo i garasjen! Mange har ikke råd til dette...er de da ikke bilentusiaster!?

Jeg har hatt flere interessante (for meg) biler enn deg, E32, E38, E65, E34 525i, W126 300s, drøss av w124 (500E), Lexus SC400,Alfa Romeo GT `06, Jaguar XJ6, W220 S320 etc... Må si jeg har hatt ett bredt spekter av biler selv siden jeg også har hatt kjipe biler som citroen og peugeoter... Altså biler "i begge endene av skalaen"... jeg kjører ingen kjip stasjonsvogn, jeg kjører Mercedes stasjonsvogn! En 07 mod diesel, 170hk/400nm, sort med brunt skinn, command bi-xenon, største stereoen etc... Er jeg da ikke en bilentusiast? Selv om jeg har S-klassen også? Barnevogna passer IKKE i en sedan uansett hvordan man vrir og vender på det... Hent en sedan den passer i, og jeg skal GLATT kjøpe den!! Vi prøvde mange forskjellige sedaner, alt fra E-klasse og 5serie til nye F01 uten at barnevogna gikk inn... Den er til og med en smule "stor" i e-klassen...

Nei jeg føler jeg er like mye bilentusiast som deg selv om jeg kjører e-klasse og s-klasse og ikke har en sportsbil i garasjen... Prioriteringer :)

Jeg fikk barnevogna i min M3 coupe, hvordan kan du si at du ikke fikk den i noen som helst sedan. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvinger dere to til å kjøre en døll stv med diesel. Det finnes faktisk mer interessante biler som også får plass til barnevogn og unge.

Faktisk blir det vel litt tåpelig at man sitter her og skriver negativt om dagens ungdom når man ikke er bedre i praksis selv. Litt gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør. Verken Wicky, Fredrik eller meg selv vil jeg kalle skikkelige bilentusiaster, da vi alle har relativt dølle biler.

Til sammenligning har jeg tre bekjente som jeg absolutt vil kalle bilentusiast (ikke bare "interessert"). Den ene kjører BMW 645 og Porsche 996 Turbo, nr to en halvgammel RR og to stk eldre Jaguar og den siste har tre stk Mazda Mx-5 og en Lancia.

Er det ikke Michael Jackson som sang at skal man forandre verden kan man starte med den personen man ser i speilet. Man bidrar ikke akkurat til økt bilinteresse i Norge ved å holde på sånn som endel av oss på forumet gjør :lol:

Må nok motsi deg der på ALLE punkter... Man er bilentusiast når man har lidenskap for bil...ikke når man har ferrari og lambo i garasjen! Mange har ikke råd til dette...er de da ikke bilentusiaster!?

Jeg har hatt flere interessante (for meg) biler enn deg, E32, E38, E65, E34 525i, W126 300s, drøss av w124 (500E), Lexus SC400,Alfa Romeo GT `06, Jaguar XJ6, W220 S320 etc... Må si jeg har hatt ett bredt spekter av biler selv siden jeg også har hatt kjipe biler som citroen og peugeoter... Altså biler "i begge endene av skalaen"... jeg kjører ingen kjip stasjonsvogn, jeg kjører Mercedes stasjonsvogn! En 07 mod diesel, 170hk/400nm, sort med brunt skinn, command bi-xenon, største stereoen etc... Er jeg da ikke en bilentusiast? Selv om jeg har S-klassen også? Barnevogna passer IKKE i en sedan uansett hvordan man vrir og vender på det... Hent en sedan den passer i, og jeg skal GLATT kjøpe den!! Vi prøvde mange forskjellige sedaner, alt fra E-klasse og 5serie til nye F01 uten at barnevogna gikk inn... Den er til og med en smule "stor" i e-klassen...

Nei jeg føler jeg er like mye bilentusiast som deg selv om jeg kjører e-klasse og s-klasse og ikke har en sportsbil i garasjen... Prioriteringer :)

Jeg fikk barnevogna i min M3 coupe, hvordan kan du si at du ikke fikk den i noen som helst sedan. :roll:

Finst forskjellige barnevogner m85, noen større, noen mindre :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barnevogna i min M3 coupe, hvordan kan du si at du ikke fikk den i noen som helst sedan. :roll:

hmm.... Se bildene selv:

Til De av dere som lurte på hvorfor jeg måtte ha stasjonsvogn... Her er beviset :lol:

3aoodh8cbb56qae82wem.jpg

2h50bpe7ip4xoqq057de.jpg

jj8258vufx3iotk4ev80.jpg

tvo9fci41m9oo8lvsjv1.jpg

Vogna må deles for å få den inn i e-klassen og jeg får ikke lukket igjen rolloen uten at den blir ødelagt.. Den er elektrisk og åpner og lukker seg automatiskt, og har en sensor som gjør at den ikke lukker seg så lenge vogna ligger slik den ligger nå...

nkb2wa32z9n2iytodz26.jpg

Har stoooor vogn 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker de bilentusiastene som sverger til gamle amerikanere og gammeldags cruising/lyskryss-race. Biler med sjel, gjennomført arbeid og gjennomført stil fra topp til tå.

Denne nye generasjonen med driftere fremstår for meg som en ekstremt trist gjeng. (liker plastikkracere med spoilere, og viser finger i sæggebukser). De eier verken smak eller klasse, og gjør bilentusiasme til skamme.

Husk at også det er en bilinteresse. Når de en gang i tiden får heist opp buksa kan det hende bilinterressen deres tar en litt annen retning (kanskje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke et bilde av barnevognen til minstemann pakket sammen i vår E46 Touring, men barnevognen var en Emmaljunga Duo Combi med avtagbar barnevognskasse. På det aktuelle bildet fra 2004 er kassen erstattet av en Voksipose. Hjulene kunne tas av og vognen kunne klappes helt sammen. Dette gjorde det mulig å pakke vognen på toppen av alt annet reisegods i vår BMW.

På ferier til bl.a Frankrike hadde vi to store skibagger, reiseseng, to mindre bagger, fryseboks, et par løse plastposer, en stor pose/pakke med bleier + div. løst (barnemat, vann, leketøy etc.) samt barnevognen på toppen... i en E46 Touring. Bilen ble tung bak (E46 har ikke nivåregulering), men det var plass til alt (E46 Touring har større bagasjerom med baksetene i bruk enn E39 Touring). Vi har heller aldri hatt behov for en skiboks... :)

http://www.voksi.com/

Minstemann´s Emmaljunga Duo Combi uten barnevognkassen

d8lbhuebehofgrjsmvg8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en annen ting når man prioriterer bil, jeg velger heller den barnevogna som passer bilen ennå den bilen som passer vogna. Fikk forøvrig vogna til min lille niese både i E90en og E34en, sistnevnte har også beltelåsen i baksetet i ytterkant av setet noe som er svært praktisk med barnesete i bilen. E90en har dog isofix igjen noe som ikke var å få på E34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp i et miljø hvor bil og motor ikke var et tema. Vokste opp hele barneskolen med moped på hytta, til tross for at beina var korte ble jeg sendt avgårde på moped i 6-7 års alderen og blitt eksponert for mekanikk og biler. Det har alltid fascinert meg. Da jeg tok mopedlappen var jeg den eneste på hele området hvor jeg bodde i Oslo som aktivt hadde en interesse. Oppsøkte derfor andre miljøer hvor dette var mer vanlig. Hadde jeg ikke gjort det den gang, lurer jeg på hva slags venner jeg hadde hatt idag! Det har gitt meg utrolig mye å få bruke tid og penger på interessen.

Jobbet på en avdeling med 116 mannfolk på gølvet + en håndfull lærlinger, INGEN med bilinteresse. Har igjen satt meg på skolebenken som ingeniørstudent og det er kun en i klassen som har interesse, han er tidligere mekaniker, men interessen har dabbet noe av med at han satt seg på skolebenken også. Dessverre er han Audi-frelst, noe som ikke passer meg så bra, men vi er et godt team i studiene allikevel fordi vi stadig kan prate om teknologi, motorer og forskjellige biler. Audi entusiaster har en tendens til å kun se de 4 ringene i grillen og at quattro er det beste, men lar har "vinne" på det hehe...

Vil derfor si at dette fenomenet i Oslo og rundt har igrunn vært beskjedent sålenge jeg har levd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Jeg bumper denne tråden (tiltross for en avsporing om barnevogner) iom. at jeg ser at det er litt diskusjon i tulletråden vedr. en generelt fallende bilinteresse i samfunnet og da kanskje spesielt blandt unge mennesker. Som et par av linkene i denne tråden viser er dette en global trend og som det forskes ganske mye på. Jeg merker iallefall at min datter på 20 og hennes venner praktisk talt ikke er interessert i biler. Dette er virkelig et merkelig fenomen å oppleve... :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...