John Kr Skrevet Desember 4, 2012 Share Skrevet Desember 4, 2012 Flott... Trur DEFA sin på 7A holder i massevis, jeg bruker den nye CETEK MXS 5.0 (orangsje farge) med frost innstilling. Setter på laderen så får den stå i 2 døgn. Ellers har våre biler et rimelig stort batter på 95 ampertimer så det trengs litt lading da med de små laderne. Jeg har forøvrig DEFA lader på min motorvarmer, den brukes også da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2012 Flott...Trur DEFA sin på 7A holder i massevis, jeg bruker den nye CETEK MXS 5.0 (orangsje farge) med frost innstilling. Setter på laderen så får den stå i 2 døgn. Ellers har våre biler et rimelig stort batter på 95 ampertimer så det trengs litt lading da med de små laderne. Er det 95ah som sitter i, ja. Blir bra nå, føler jeg på meg, med mer krefter! Er det forresten noen forskjell på "utseende" på 2011 og 2012, eller modellvarianter, for så på verkstedet at en F11 550d XDrive der hadde et -punkt foran, som jeg ikke har, men fikk kontakt til jording og metall med -polen i bolten ved staget på frontkassetten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Desember 4, 2012 Share Skrevet Desember 4, 2012 Hei Jeg har en M-sport, mener det ikke skal være synlig forskjell på 11 kontra 12 modellene av F10/F11. En 550 kan nok avike noe ift våre modeller. Forstår ikke helt hva du mener med et "punkt fremme"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2012 Var ute og så til den nå, etter to timer. Nå åpner og lukker dørene deg med belysning i lamper og dørhåndtak, så dette går bra. Nå skal den få stå ifred imens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2012 Jepp, var ute og så på den nå, etter "Top Gear USA", og ganske riktig, den lyser nå grønt på indikatoren og alt er som det skal.. Full av krefter på batteriet! Lar den stå, siden det er helautomatisk lader. Panseret lar jeg også stå oppe enda.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2012 Flyttet den fra kaldt batteri til bil(ikon)-modusen på ladingen nå isted, så blir det optimalt. Den tar enda til seg mer strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 Har du noe oversikt over hvor mye og hvor ofte ditt batteri har vært utladet? Disse batteriene tåler normalt sett ikke noe dyputlading, da får de seg en knekk og tar egentlig ikke imot den kapasiteten de er beregnet for. Derfor er det svært viktig å lade ofte, det er så mange her inne i Forumet som mener at å lade batteriet ofte i en ny bil er tull, jeg er av det motsatte oppfattning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2012 Har du noe oversikt over hvor mye og hvor ofte ditt batteri har vært utladet? Disse batteriene tåler normalt sett ikke noe dyputlading, da får de seg en knekk og tar egentlig ikke imot den kapasiteten de er beregnet for. Derfor er det svært viktig å lade ofte, det er så mange her inne i Forumet som mener at å lade batteriet ofte i en ny bil er tull, jeg er av det motsatte oppfattning. Aner ikke, tror ikke den har vært totalt utladet tidligere, som jeg kjenner til, siden bilen bare er 14 måneder gammel og jeg overtok den i mai i år, 2012. Har aldri vært i nærheten av utladet i mitt eie. Laderen står i kontinuerlig nå, nesten, jeg ble iallfall anbefalt det der jeg kjøpte den igår. Har jo ikke stått mer enn nesten 22 timer, og jeg endret bare settingen på laderen fra iskaldt batteri til "sluttfase"-lading på bil-ikonet. Bør gå fint nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 De som mener man ikke trenger og lade batteriet av og til er de som står og ikke får start pga flatt batteri. Og i følge statestikken er det ganske mange.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2012 De som mener man ikke trenger og lade batteriet av og til er de som står og ikke får start pga flatt batteri.Og i følge statestikken er det ganske mange.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Da blir iallefall ikke "vi" blant dem, hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 Er det AGM batterier i disse, eller er det "vanlige"? AGM batteriene tåler utladinger greit, mens de gamle syrebaserte ikke var spesielt glade for det. Men en vedlikeholdslading i ny og ne, sparer oss for mye irritasjon på vinteren. og ikke minst, så forlenger man levetiden på batteriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2012 Er det AGM batterier i disse, eller er det "vanlige"? AGM batteriene tåler utladinger greit, mens de gamle syrebaserte ikke var spesielt glade for det. Men en vedlikeholdslading i ny og ne, sparer oss for mye irritasjon på vinteren. og ikke minst, så forlenger man levetiden på batteriet. Det er helt sant. Er da de klarer seg opptil 5 - 6 år, ihvertfall. Mener denne har AGM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 Om det er AGM batteri eller ikke kjenner jeg ikke til, men det er en batteritype som er tilpasset dette systemet for høy ladestrøm ifm lading i nedoverbakke (blått felt i instrument panelet). Ellers så synes jeg det er flott å få litt støtte ifm med synspunkter på "lading" av batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2012 Om det er AGM batteri eller ikke kjenner jeg ikke til, men det er en batteritype som er tilpasset dette systemet for høy ladestrøm ifm lading i nedoverbakke (blått felt i instrument panelet).Ellers så synes jeg det er flott å få litt støtte ifm med synspunkter på "lading" av batteri. Klart du støttes! Ja, jeg har Efficient Dynamics. Koblet fra systemet og lukket igjen panseret nå. Starter den opp og alt er ok, så det er fint. Er mildere nå, heldigvis, "bare" -9¤C, så lader den vel innen halvannen ukes tid igjen, og så får den seg kanskje en kjøretur i helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2012 Edit: Trodde jeg.. Vil ikke starte igjen, men alt annet fungerer. Da går den med transport til Furbakken imorgen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå