awt Skrevet Desember 16, 2014 Share Skrevet Desember 16, 2014 Får ingen feilmeldinger med den frakoblet. Jeg har kjørt uten i nesten et år nå. Har ny liggende, men det har bare ikke blitt. Står litt i denne tråden også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Desember 16, 2014 Share Skrevet Desember 16, 2014 Har forresten hatt problemer med klokka som sweetbmw nevner å også hatt problemer med at hele navi/skjerm har bare låst seg... Da koblet jeg av batteriet så funket det igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Desember 16, 2014 Share Skrevet Desember 16, 2014 Får ingen feilmeldinger med den frakoblet. Jeg har kjørt uten i nesten et år nå. Har ny liggende, men det har bare ikke blitt. Oki utfra det jeg skjønte så skriver sweetbmw at man får feilkode om man tar den av men toppers om man ikke gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 16, 2014 Share Skrevet Desember 16, 2014 Får feilkode i "systemet", men man får ingen i iDrive e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Desember 16, 2014 Share Skrevet Desember 16, 2014 Sjekket i papirene nå, batteriet er byttet på 43446 06.11.2012 å nå har den gått 64000 selvom det ikke har så Mye å si koblet fra sensoren nå å da er feilkoden borte hvertfall spurte Erik på Technicas å han nevnte også batteri pluss kabel aksjon på e60 så skal ringe BMW imorgen og høre om det er gjort også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Desember 16, 2014 Share Skrevet Desember 16, 2014 Den har også vært jævlig vrang å få løst opp med nøkkelen/fjernlås før... Det virket også som Ble bedre nå iallefall så tror nok det var feilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 16, 2014 Share Skrevet Desember 16, 2014 Det kan være verdt å nevne at feilkoden blir borte med å frakoble IBS-sensor uansett om det er IBS-sensoren som er problemet eller ikke. Ved å koble fra fjerner du igrunn batteriovervåkningen, så om det er noe annet som er galt får du ikkje beskjed om det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Desember 16, 2014 Share Skrevet Desember 16, 2014 Det kan være verdt å nevne at feilkoden blir borte med å frakoble IBS-sensor uansett om det er IBS-sensoren som er problemet eller ikke. Ved å koble fra fjerner du igrunn batteriovervåkningen, så om det er noe annet som er galt får du ikkje beskjed om det heller. Oki men mye som stemmer med det han skriver her så Skal måle batteriet for sikkerhetsskyld men tviler på det er noe galt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pure_stig Skrevet Desember 16, 2014 Share Skrevet Desember 16, 2014 Fikk opp denne meldingen senest idag. "increased battery discharge". Dama får opp denne hver gang hun starter bilen sin.. Men takk for tipset! Da skal denne ledningen kobles fra! SweetBMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Desember 17, 2014 Share Skrevet Desember 17, 2014 awt er inne på mye her, Du fjerner ikke bare batteriovervåkningen men også måten bilen lader batteriet på. Over tid vil du da få et batteri som ikke vil klare å leve like lenge som med IBS på. Den er med på å skåne batteriet og måten det blir ladet på. IBS aktiverer seg selv hvert 14 sekund når bilen er av og måler batteriets tilstand (temp, V, Amp etc). Den er også med på å overvåke lukket sløyfe strøm og om det er noe som trekker strøm over en viss Amp og sender et feilsignal til bilens sentrale nettverk. Dette gjør da en evt feilsøking mye lettere. Hvis ikke må du i verste fall gjøre feilsøking manuelt rele for rele. Hvis du fjerner IBS så vil nok bilen kjøre men du vil ikke beholde all tiltenkt funksjonalitet. En bør heller ikke tukle med IBS for den tåler ikke mekanisk belastning godt og kan bli ødelagt bare pga det. Så hvis du får en feilmelding så er det gjerne fordi det er noe gale et sted. Aldri vært fan av å bare fjerne IBS, det er en bra og smart innretning. Saltkjelen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Desember 17, 2014 Share Skrevet Desember 17, 2014 Nei jeg vil som sagt ha taki en ny eventuelt men er uansett mange innpå her som bare kobler den fra. Noen som vet pris på ny? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2014 2000kr. Minuskabelen og ibs henger sammen. Ja det er mange dumme ting med å fjerne den men det er ikke BARE ibs som styrer lading av batteri heller. Så om man ikke har 2000kr i jula å bruke på det, kan man flnt kjøre uten en liten periode. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 17, 2014 Share Skrevet Desember 17, 2014 2000? Jeg betalte 1400,- hos Koed, men alt etter hvor gammel bilen er må man ha en adapterkabler i tillegg, denne koster også noen kroner. SweetBMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2014 Pos Type Varenr Varenavn Til Pris01 Org 12427603567 Batterikabel minus IBS (Original) 11/06 1 865,- Villedende pris hos GS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 17, 2014 Share Skrevet Desember 17, 2014 Jeg tror prisene har hatt et hopp siden jeg kjøpte denne i sommer, ser den har steget en hundrelapp hos Koed i forhold til det jeg betalte. Spiller uansett ingen trille. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå