Gå til innhold

///M, er det noe stas med original M?

ealoken
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 244
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi prater om et litt spesielt tifelle der. Jeg vet veldig godt hvordan karossbytte foregår ettersom jeg har gjennomført dette på bil og mc.

Det du skriver er det normale.

edit: Penguin før meg

det ble lettere ettersom du ikke trengte å få svev på en org 520 motor i org m5. Du bytta med like deler, altså plug and play. Videre så slapp en å godkjenne ombygging i ettertid, siden dette allerede var gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker selv å skaffe meg en M-bil i fremtiden som de fleste andre her inne. Og da er egentlig original bil eneste jeg vil vurdere. Har vurdert å få min nåværende bil ombygd, men jeg ville ikke kjøpt en ukjent bil som er ombygd. Når det kommer til karosseribyttebil så er det noe som kunne vært vurdert om bilen var bra, og prisen burde da vært betydelig redusert.

Bilen din PenguiN- ser jo ut som en meget flott bil. Av nysgjerrighet, hva ville du egentlig ha priset bilen din for om den hadde vært helt lik, men m5 i vognkortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det kun finnes en type orginale M biler, og det er dem som er satt i sammen hos BMW M i Tyskland. Ombygde biler er og blir uorginale, uansett om chassiet er fra en M eller om alle delene kommer fra en M bil over på et 520 chassi. Med ombygde biler så kan mye være forandret på, chassiet kan f eks være en tidligere kollisjonsskadet E39 fra 1996 med over 300 000 km på tellern, da hjelper det lite når delene kommer fra en 2002 M5.Er liksom chassi og karroseri som holder alt i sammen. Kilometerstanden på donor M5en kan godt være jukset med. Også er det jo de forandringene som er i ett orginalt M5 karroseri som ikke er i ett vanlig E39 karosseri, som da må tilpasses for å muliggjøre en ombygging. Dette kan på sin side igjen svekke strukturen i karroseriet igjen.

Jeg er ikke i tvil, skal jeg ha en M bil så blir det en orginal. De er noe dyrere selvsagt men jeg mener at det skal ikke finnes noen billig vei til en M bil, en ombygd bil er og blir billigløsningen for de som ikke har råd til ekte vare.

Er vel ikkje alle tilfeller dette? F.eks hvordan skal eg klare å skaffe meg en orginal M5 e34 3.8 som er så fin som den ombygde eg kjøpte? Vil og sei at eg har betalt like mye eller meir enn en orginal.

Eg hadde lyst på orginal M Power , men innenfor E34 er det svært sjelden du finner en som er finere enn den eg har som er brukt så mye tid og penger på.

Ellers er eg stort sett enig, men det finnes noen unntak viss du vett hvordan den er byggd. Men det er jo som du seier det er en ombygd M5 ikkje M5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...