Gå til innhold

Batteriet på nye biler

hermanoo90
 Share

Anbefalte innlegg

. Den billigste løsningen er imidlertid å ha så lite utstyr som bruker strøm som mulig... ingen elektriske seter, ingen varme i setene, ingen elektriske speil, ingen navi, ingen stor stereo... så holder batteriet i over 10 år... som det har gjort på vår E46 318d Touring som ble bygget 6. november 2002. Idag startet den igjen på første slaget i 10,5 minusgrader... 4 dagen med over 10 minusgrader her i Danmark... :)

E46, er ikke det nesten veteranbil? :)

I alle fall, den dagen du må ha nytt batteri til din, kan du sikkert kjøpe og montere det batteriet du vil, uten å måtte reise til BMW-forhandleren, kjøpe ett av batteriene han har, og deretter la forhandleren registrere i bilens styresystemer hvilket batteri som er montert.

Min erfaring er at bilforhandlere i dag er veldig defensive mht. batteriets levetid på nye biler. De gir egentlig inntrykk av å snakke ned levetiden til 2-4 år. :o (Og siden også mange dieselbiler småkjøres alt for mye, vil det ikke overraske meg heller.)

Så F30 318d med originalbatteri i 2022 skal vi visst ikke ha store forhåpninger om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... E46 er på mange måter en veteranbil. Den er iallafall en av de siste teknisk sett enkle "oldschool" modellene og har mer til felles med E36 enn E90. Den er også den siste lille 3-serien... og den er den siste 3-serien som stadig ble levert med små rekkeseksere. E46 M3 er sogar den siste M3 modellen som er lett og som har en klassisk potent R6 S-motor uten overladning. E46 M3/CSL er også den siste M3 modellen der fokuset primært er rettet mot ren kjøreglede... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at det i Norge er mange brukerfeil. Altfor mange dieselbil-eiere som kjører 2km til og fra jobb.

Jeg har kjørt ofte og langt med alle mine biler, unntatt en eneste bil. Min nåværende W124 har for det meste stått parkert i garasjen, og der var det bedritne Biltema-batteriet defekt etter 8 mnd (dyrt å være gjerrig). Min nåværende bruksbil har ca 10 år på samme batteri, og den er fortsatt stabil i 15-20 minusgrader.

E46 er på mange måter en veteranbil. Den er iallafall en av de siste teknisk sett enkle "oldschool" modellene og har mer til felles med E36 enn E90. Den er også den siste lille 3-serien... og den er den siste 3-serien som stadig ble levert med små rekkeseksere. E46 M3 er sogar den siste M3 modellen som er lett og som har en klassisk potent R6 S-motor uten overladning.

E46 er en herlig miks. Den siste mnd har jeg stiftet nærmere bekjentskap med en E36 316 og en E46 330Ci, mao i hver sin ende av evolusjonsskalaen. Sistnevnte er helt klart en skikkelig rå bil. Kompakt kvalitet 8)

E90 føles ikke rett i forhold. Den mangler rett og slett sjarm. Blir som i Baywatch - hun fine brunetta vs bombshell Pamela Anderson. Hjelper ikke med mere utstyr hvis man mangler en naturlig skjønnhet, sjarm og følelse. Mulig dette ble i overkant svulstig, men poenget er skjønt forhåpentligvis! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at det i Norge er mange brukerfeil. Altfor mange dieselbil-eiere som kjører 2km til og fra jobb.

Jeg har kjørt ofte og langt med alle mine biler, unntatt en eneste bil. Min nåværende W124 har for det meste stått parkert i garasjen, og der var det bedritne Biltema-batteriet defekt etter 8 mnd (dyrt å være gjerrig). Min nåværende bruksbil har ca 10 år på samme batteri, og den er fortsatt stabil i 15-20 minusgrader.

E46 er på mange måter en veteranbil. Den er iallafall en av de siste teknisk sett enkle "oldschool" modellene og har mer til felles med E36 enn E90. Den er også den siste lille 3-serien... og den er den siste 3-serien som stadig ble levert med små rekkeseksere. E46 M3 er sogar den siste M3 modellen som er lett og som har en klassisk potent R6 S-motor uten overladning.

E46 er en herlig miks. Den siste mnd har jeg stiftet nærmere bekjentskap med en E36 316 og en E46 330Ci, mao i hver sin ende av evolusjonsskalaen. Sistnevnte er helt klart en skikkelig rå bil. Kompakt kvalitet 8)

E90 føles ikke rett i forhold. Den mangler rett og slett sjarm. Blir som i Baywatch - hun fine brunetta vs bombshell Pamela Anderson. Hjelper ikke med mere utstyr hvis man mangler en naturlig skjønnhet, sjarm og følelse. Mulig dette ble i overkant svulstig, men poenget er skjønt forhåpentligvis! :lol:

Altså Baywatch var ikke det samme etter CJ forsvant? :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nåværende W124 har for det meste stått parkert i garasjen, og der var det bedritne Biltema-batteriet defekt etter 8 mnd (dyrt å være gjerrig).

Men mye stillstand tar lett knekken på batterier ganske kjapt uansett - selv om 8 måneder høres ganske kort ut.

Var det en pen brunette i Baywatch?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...