Gå til innhold

Bilpleie, hva gir best resultat og mest for pengene???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg ser at Supershine har et tilbud som er for godt til å være sant på på let's deal (http://www.letsdeal.no/deal/8398194/) lakkrens og polering til 76% rabatt, nå 1690,- førpris 7150,-. Regner med at førprisen er rimelilg utopisk, men er det noen som har erfaringer med disse? Jeg har sett litt rundt på forumet, men ikke sett noe spesielt om disse.

Er det noen som har erfaringer med andre som gjør en god jobb, har sett på DITEC men synes det er dyrt. Har Individual-lakk på bilen og ønsker å beholde og holde den så fin som mulig. Hva er det folk på forumet anbefaler?

mvh

Petter

Skrevet

Til dere som anbefaler Dcn, hva kan man forvente at de tar betalt for en shining?

Har vurdert å finne et av medlemmene i Bergen, slik at bilen er fin og blank til salg. :D

Kan ta rubbing, polering og lakkforsegling som utgangspunkt, da de har så mange steg i loggene sine. haha.

Interiør og vinduer kan jeg fikse selv. Eller er det lettere å spørre hva dere betalte for hva? mtp individualitet.

Beklager kapring, men trådstarter vil kanskje vite det samme?

Edit: Lagde likegreit et nytt emne som medlem her, jeg: http://www.detailersclub.no/forum/forum/56-jobb-nskes-utfrt/ :D

Skrevet

Det koker egentlig ned til hvordan utgangspunktet er, og hva som trengs utført. Jeg tar min E92 selv, for den er veldig bra i lakken. Det er ikke swirls eller vaskeriper, og derfor ikke behov for korrigering. På en eldre bil, med mer slitt lakk vil det være behov for korrigering/sliping for å få optimalt resultat. da skal man vite hva man holder på med, og det bør derfor overlates til en proff. Jeg tar bilen for hånd. Bruker påføringspads og microfiber. Jeg starter med en god vask. Først avfetting med prickbort, så vask med Meguiars NXT wash, og washmitt. Deretter clay på utsatte steder, og tilslutt Meguiars 3 step polering. Fungerer brillefint for oss vanlige dødelige. Skinner som ny i solen. Ingen striper eller swirls. Meguiars holder ikke like lenge som f.eks. Swisswax har jeg hørt, men det får nå så være.

Skrevet
Det koker egentlig ned til hvordan utgangspunktet er, og hva som trengs utført. Jeg tar min E92 selv, for den er veldig bra i lakken. Det er ikke swirls eller vaskeriper, og derfor ikke behov for korrigering. På en eldre bil, med mer slitt lakk vil det være behov for korrigering/sliping for å få optimalt resultat. da skal man vite hva man holder på med, og det bør derfor overlates til en proff. Jeg tar bilen for hånd. Bruker påføringspads og microfiber. Jeg starter med en god vask. Først avfetting med prickbort, så vask med Meguiars NXT wash, og washmitt. Deretter clay på utsatte steder, og tilslutt Meguiars 3 step polering. Fungerer brillefint for oss vanlige dødelige. Skinner som ny i solen. Ingen striper eller swirls. Meguiars holder ikke like lenge som f.eks. Swisswax har jeg hørt, men det får nå så være.

Du skal vel være litt forsiktig med Clay hvis du ikke kjører maskinpolering. Blir fort små riper av det.

Skrevet

Du bør absolutt vurdere å bytte ut siste del av meguiars 3-stegs (carnauba wax) med et annet produkt, da denne har elendig holdbarhet. Anbefaler f.eks Collinite 845, som ligger på samme prisnivå, er lett å jobbe med og har mye lengre holdbarhet!

Skrevet

I bergensområdet, hør med Christers bilpleie. Du finner han på både dcn og facebook.

Billig, flink, rask og hyggelig!

Jeg prøvde meg med maskinpolering på en x5 og "ødelagte" lakken. Christer hentet bilen på sotra, kjørte den hjem til os (1time kjøring hver vei), korrigerte lakken, ++ inkl sealer (kun scholl produkter, enda bedre enn meguiars) vindusvask, div gummifornyer osv. og leverte den igjen 6dager etterpå for 3500,-... Han kan virkelig anbefales!!

Skrevet

Du bør absolutt vurdere å bytte ut siste del av meguiars 3-stegs (carnauba wax) med et annet produkt, da denne har elendig holdbarhet. Anbefaler f.eks Collinite 845, som ligger på samme prisnivå, er lett å jobbe med og har mye lengre holdbarhet!

Har tenkt tanken. Sluttresultatet blir veldig bra med meguiars Carnuba wax, men synes den "gir seg" litt vel fort.

Og clay brukes kun der jeg må. Har ikke laget striper til nå. Så lenge bilen er ren og man bruker rikelig med "glidekrem", så skal det ikke lage merker overhodet.

Skrevet

Jeg pleier å claye hele bilen, og knar den ofte.

Deler av grunnen for å bruke clay, er jo å fjerne skit som man ikke vil ha med rundt på padden når man polerer..

Skrevet
I bergensområdet, hør med Christers bilpleie. Du finner han på både dcn og facebook.

Jeg prøvde meg med maskinpolering på en x5 og "ødelagte" lakken. Christer hentet bilen på sotra, kjørte den hjem til os (1time kjøring hver vei), korrigerte lakken, ++ inkl sealer (kun scholl produkter, enda bedre enn meguiars) vindusvask, div gummifornyer osv. og leverte den igjen 6dager etterpå for 3500,-... Han kan virkelig anbefales!!

Noen som kan anbefale en i Oslo-området?

Skrevet

Noen som kan anbefale en i Oslo-området?

Brynhildsen Autospa på Ås har et meget godt rykte! sjekk ut brynhildsenautospa.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...