Gå til innhold

Min Tanzanittblå F31 320i

Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Som ny bruker tenkte jeg å legge ut bilder av min Tanzanittblå 320i. Har hatt bilen i overkant av 1 måned og synes fargen bare blir finere og finere.

Fargen er en del lysere enn f.eks imperialblå, men litt mørkere enn dyphavsblå.

mvhx7e2vtyy5b6ufwfdo_thumb.jpg

feioubzrlqjlmlgtiqde_thumb.jpg

Valgte å droppe skinninteriør ettersom jeg synes det blir så klamt på lange turer, så det er alcantara/stoff seter.

318ng7zrxgd1ay6vy1ko_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veldig flott bil men en fin fargekombinasjon :D Var fint med chromlister rundt dører og vinduer også, de fleste velger jo Shadowline på disse bilene har jeg sett :) Også stort pluss i boka for at du har valgt bensin, alt for mange velger diesel varianten av 320.

Håper du legger ut litt flere bilder av denne flotte bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil og stilig at du valgte den fargen.. Kunne virkelig godt tenkt meg å studert den litt nærmere..

Har også de samme stoffsetene i min F31 og syns de er fantastiske å sitte i.. Ikke antydning til å bli klamt på langtur nei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne bilen valgte jeg å droppe noe av utstyret jeg hadde på E91:

Sportsautomat (giret aldri manuelt)

Panoramaglasstak (pga støy hadde jeg det nesten aldri oppe)

Det jeg endte opp med tilslutt var:

ZVA

- Drive Comfort pakke

ZVB

- Adaptive Drive pakke

2PE

- [337] LMfelg Stjerneeke 400 18"

2VF

- [337] Adaptive M suspension

2VL

- [ZVB] Variabel sportstyring

205

- Automatgir

3AC

- Tilhengerfeste

3AG

- Ryggekamera

3AT

- Takreling aluminium matt

3L8

- [337] Exteriøromfang Aluminium Satin

337

- M Sportspakke

4DL

- [337] Dekorkant interiørlist sort høyglans

4MR

- [337] Interiørflater Aluminium Hexagon

420

- Solbeskyttende vinduer

423

- Gulvmatter i velour

430

- Aut. avblendbare innv. og utv. speil

431

- Automatisk avblendbart innv. speil

465

- Gjennomlastingssystem

481

- [337] Sportsseter foran

488

- Korsryggstøtte foran

494

- Oppvarmbare forseter

5AL

- Active Protection

5DF

- [ZVA] Active cruise control med Stop&Go

5DL

- Surround View

502

- Lyktespylersystem

508

- [ZVA] Park Distance Control (PDC)

520

- [337] Tåkelys

521

- Regnsensor

522

- Xenon

563

- Lyspakke

6NF

- Utvidet tilkoblingsmulighet for iPhone

6NK

- [ZVA] Utøket tilkobling mobile enheter

6NR

- BMW Apps

6WA

- Instrumentkluster med utøket innhold

609

- Navigasjonssystem Professional

610

- Head-Up Display

654

- DAB+ radio

676

- HiFi Høyttalersystem

710

- [337] M Sportsratt i skinn

715

- [337] M Aerodynamikkpakke

775

- [337] Individual antrasitt taktrekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil!

Og så mørk farge kler veldig godt krom kontra shadowline..

Kult at du velger en farge ikke alle andre har. Og som koster mer enn de andre metallic lakkene..?

Etter at jeg så F11 i dyphavsblå på BMW welt for noen år siden forelsket jeg og dama oss i mørke blå farger. Da var tanzanittblå eneste alternativet hvis man skulle ha M sport pakke.

Fargen koster 21600kr:)

Må si at det er den bilen jeg har hatt jeg er nest fornøyd med, i tillegg til E46:)

Merker hele tiden småting med bilen som er bedre enn min gamle E91. Senest når jeg skulle hente pizza i går merket jeg hvor mye bedre gummimatta i bagasjerommet er. Den er skikkelig sticky slik at ting holder seg mye bedre på plass. Pizzaen lå eksakt på samme plass som jeg la den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker hele tiden småting med bilen som er bedre enn min gamle E91. Senest når jeg skulle hente pizza i går merket jeg hvor mye bedre gummimatta i bagasjerommet er. Den er skikkelig sticky slik at ting holder seg mye bedre på plass. Pizzaen lå eksakt på samme plass som jeg la den:)

Godt du har prioriteringene i orden.. :lol:

Fin bil med flott farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig pen bil! Gratulerer!

Holder på å konfigurere en F31 320i selv og har et par spørsmål til utstyret du har valgt.

1. Er korsryggstøtten verdt pengene? Må man ha ryggproblemer for å ta seg råd til den?

2. Har du testet bmw apps?

3. Har veldig lyst på Adaptive M suspension og Variabel sportstyring selv. Er du fornøyd med det, bruker du det mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig pen bil! Gratulerer!

Holder på å konfigurere en F31 320i selv og har et par spørsmål til utstyret du har valgt.

1. Er korsryggstøtten verdt pengene? Må man ha ryggproblemer for å ta seg råd til den?

2. Har du testet bmw apps?

3. Har veldig lyst på Adaptive M suspension og Variabel sportstyring selv. Er du fornøyd med det, bruker du det mye?

1. Tja: Har ikke prøvekjørt bilen uten korsryggstøtte, hadde dette på min E91 og følte at dette gjorde at jeg fant en veldig god sittestilling. Hvis du ikke har det i dag og ikke har savnet det kan du sikkert droppe det.

2. Har dette, er bortkastet, har prøvd det en gang og aldri brukt det igjen. Tenkte å avbestille dette, men da var allerede bilen låst for produksjon og ville ikke risikere å få bilen senere ved å endre dette.

3. Adaptive M suspension liker jeg veldig godt. Har prøvekjørt bil med og uten før jeg bestemte meg. Dersom du ønsker en bil som gir god komfort på typiske norske veier (mer komfortabel enn standard F31), men liker å ha muligheten for å stive opp bilen når du kjører på gode svingete veier bør du velge dette. Når det gjelder variabel sportsstyring må jeg innrømme at jeg ikke merket den store forskjellen fra servotronic(?). Men prisforskjellen er vel omtrent 0 kr dersom du først skal ha adaptive M suspension og M sport pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...