Gå til innhold

Prisfall på e60

Boddiz
 Share

Anbefalte innlegg

hoho...alltid gøy å se bmw fanatikere bli sur for noen nevner at det finns feil på BMW.. "NEI de er FEILFRI!!!" lol

Ingen her som sier de er feilfrie, så du kan dra ett annet sted og troll.

hehe.. trollmann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Et par av "feilene" dere nevner går rett og slett på vedlikeholdet av bilen. Mange forventer kanskje at en turbo skal vare livet ut, men faktum er at dette er å betegne som en slitedel. Man kan imidlertid gjøre relativt enkle grep som å bytte veivhusventilasjon ved hvert tredje oljeskift og halvere serviceintervallet på 30.000km for å bevare turboen.

Når det gjelder swirlflapsene er dette naturligvis en katastrofe fra BMW's side, men dette gjelder til gjengjeld andre BMW'er med disse flapsene montert også. Totalt sett er det ikke mange biler som har opplevd det, men det er allikevel noen. Eierene som opplever slike problemer er naturligvis de som skriker høyest og således høres problemet mye mer omfattende ut. Ved å rense innsuget for koksing forhindrer man at dette skjer - alternativt blender flapsene.

Majoriteten av feilene som blir nevnt gjelder E61 (brudd i bakluke, antenneforsterker, panoramatak, nivåreg osv). Duggen i lyktene er tilfelle på alle biler og kommer av at det er for tette lykter (mao ingen særskilt E60/E61 feil). Det hjelper naturligvis å la vær å stå i fuktige omgivelser når du bytter pærer.

Totalt sett er nemlig både E60/E61 relativt gode og "feilfrie" biler - i den forstand en ti år gammel bil kan være feilfri. Mange av feilene som nevnes har BMW også kommet med tiltak som forhindrer at dette skal skje igjen (f.eks pakning mellom bakvindu og bakluke som gnisser hull på lakken og forårsaker rust).

Og sist men ikke minst: Når man vet at en bilmodell har enkelte svakheter skader det aldri å ligge i forkant av problemet. Ting blir som regel mye billigere da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen min har en 530d Facelift 07-modell.

Denne fikk motorhavari nå før jul.

Estimert kostnad ca 200.000.

BMW fraskriver seg alt ansvar og henviser til garantien som utløp et par måneder tidligere... Forsikringsselskapet vil heller ikke ta på seg ansvaret.

Bilen står nå i påvente av hva som skjer videre....

E60/E61 er en skikkelig drittbil rent teknisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo den vanligste havarifeilen ;-)

Legg også merke til "...?" Men du ser kanskje den setningen som en knallhard påståelse ifra min side ?

Sjefen min har en X5 som bruker samme 3.0D motor som finnes på E60/61.

Han hadde totalskjæring pga. swirlflaps og den regningen var på 180 000,- ca.

Så at jeg antar det er det som er saken ovenfor er vel ikke så unaturlig på bakgrunn av mine oppfattelser / erfaringer.

Men du mener kanskje at jeg må konferere med deg hver gang jeg skal poste en påstand her på forumet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres villt ut ja!

Pga produksjonsfeil på E46 M3 motoren ble min byttet for BMW`s regning for noen år siden. Den kostet da 14 000Euro + 2 000 Euro i arbeid å bytte. Heldigvis var bilen på det tidspunktet såvidt enda under garantien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det koste 200k og bytte en motor?

m57n2 motoren koster 180 tusen på Gs. 99 tusen som bytte motor

Regner med at en bruker den gamle motoren som pant, i så fall koster det 100 tusen i arbeid.

I så tilfelle er det god butikk for verkstedet å bytte motor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo den vanligste havarifeilen ;-)

Igjen, du sprer rundt deg med svada uten å backe det opp med faktiske kilder :) Er det rart folk her inne tror "alle" havarerer pga swirlflaps eller registerhavari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må gjerne kalle det jeg sier svada.

Men fakta er at de fleste E60/61 motor havariene skyldes nettop dette.

Istedet for å mase om at jeg må bevise alt jeg sier her inne så kan jo du heller motbevise meg.

minner om denne tråden hvor du enda er svar skyldig.

viewtopic.php?f=1&t=246893&start=30

Der er vel roten til problemstillingen allerede diskutert.

Kan jo spørre f.eks TRF racing hva han mener er vanligste årsak til havari.Han kan jo "litt" om BMW diesel motorer.

Kan hende jeg tar feil (fikk du med det den setningen?) men vil tro han er enig i at a) Konstruksjonen er dårlig. B) feil i konstruksjonen er skyld i de fleste havariene på diesel motorene som sitter i E60/61 karosseriet (de fleste av disse bilene er diesel her i Norge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere ? jeg har da sannelig ikke hakket på noen her inne. Men når det gang på gang blir sådd tvil om mine innlegg og det legges ut om at det jeg skriver er ren unbegrunnet svada blir jeg irritert.

Spesiellt når dette kontinuerlig kommer ifra èn og samme bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...