Werther Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Motorhavari - jeg vet om en skolebil ( 520D 2006 model ) der røyk regkjedet, ukjentproblem sier bmw teknisk. Jeg synes faktisk det er ganske provoserende av BMW å dra slike løgner. Det er IKKE et ukjent problem. Har skjedd altfor ofte på 1- og 3-serie, deriblant flere skolebiler. Har også registrert de siste årene at turbohavari ikke er uvanlig, gjerne på kmstand 60-150k km. Det blir i overkant drøyt å kalle turbo for slitedel (sammenligne med bremseskiver etc). Har utallige eksempler på nedkjørte, dårlig vedlikeholdte eldre turbodieselbiler med høy km som aldri har hatt problem med det. Fredrik har et poeng. Mercedes har hatt sine problemområder på C og E fra samme periode, men motor, girkasse og turboer er mye mer holdbart enn BMW sine produkter. Hvorfor kan ikke BMW lage like solide biler? Virker som produksjonslinjen blir styrt av nazi-økonomer (som kjører Renault Clio 1.2). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Chicane, hva var årsaken til havariet til sjefen din ? Swirl flaps. Prisen jeg oppgav var for ny motor ja. Sikkert mulig å få det til billigere, men slik jeg forsto det var hele motoren gåen. Var visst motorbytte som var eneste løsning. penguin 1 crzywiz 0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chicane Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Motorhavari - jeg vet om en skolebil ( 520D 2006 model ) der røyk regkjedet, ukjentproblem sier bmw teknisk. Jeg synes faktisk det er ganske provoserende av BMW å dra slike løgner. Det er IKKE et ukjent problem. Har skjedd altfor ofte på 1- og 3-serie, deriblant flere skolebiler. Har også registrert de siste årene at turbohavari ikke er uvanlig, gjerne på kmstand 60-150k km. Det blir i overkant drøyt å kalle turbo for slitedel (sammenligne med bremseskiver etc). Har utallige eksempler på nedkjørte, dårlig vedlikeholdte eldre turbodieselbiler med høy km som aldri har hatt problem med det. Fredrik har et poeng. Mercedes har hatt sine problemområder på C og E fra samme periode, men motor, girkasse og turboer er mye mer holdbart enn BMW sine produkter. Hvorfor kan ikke BMW lage like solide biler? Virker som produksjonslinjen blir styrt av nazi-økonomer (som kjører Renault Clio 1.2). Mekanikeren min skrur på både gamle BMW`er og gamle Mercer ( samt ferrarier og mye annet....) Han sier det rett ut til meg - "Skal du ha bmw må du ha feit lommebok" "Kjøp mercedes, mye bedre biler" Kanskje ikke så populært å si her inne, men som en fyr med ett bein i hver leir er det mye mindre kødd med mercedes. Ting bare....funker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Chicane, hva var årsaken til havariet til sjefen din ? Swirl flaps. Prisen jeg oppgav var for ny motor ja. Sikkert mulig å få det til billigere, men slik jeg forsto det var hele motoren gåen. Var visst motorbytte som var eneste løsning. penguin 1 crzywiz 0 Lett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 haha eid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Realiteten er at BMW som mange andre biler med rwd har et unaturlig prisfall i løpet av vinteren. Sammenlign med BMWer med x-Drive, så ser du at disse holder seg mer stabile i pris gjennom samme periode, og noen modeller opplever prisøkning. Om sommeren er det ofte stikk motsatt. I tillegg så blir bilene eldre, nyeste 5-serien presser prisene ned på E60/61 LCI som igjen presser prisene ned på prefacelift E60/61. Hadde de ikke vært for de latterlig overpriste E39ene i Norge, så hadde nok prisene på E60 antagelig sunket enda mer.. I tillegg er bruktbilmarkedet stappfullt av bruktbiler pga økningen av nybilsalget i Norge de siste årene, og økonomikrisen gjør det meget gunstig å importere biler grunnet svakere valuta og stup i bruktbilpriser i mange land. Alt dette har sikkert vært nevnt, men gadd ikke lese igjennom all "dritt-slengingen".. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Januar 26, 2013 Share Skrevet Januar 26, 2013 Prisfallet på e60 er ganske drøyt ja, men å kalle e60 for en drittbil synes jeg er drøyt.. Klart e60 at det oppstår unødvendige feil på disse bilene, men nevn en annen bil der det ikke oppstår unødvendige feil?? Biler generelt er en gjenstand som går gjennom allslags behandling år ut og år inn, Selvfølgelig oppstår feil. Nå skal det også sies at min erfaring er at utsagnet "Drittbil" Kommer som regel alltid fra folk som ikke kan skru selv, Derav blir reparasjonskostnadene 5dobblet, så jeg skjønner det. Jeg har nå kjørt 50000km på to år med min e61 525d 2005mod. Byttet kun bremser, to endeledd og glødeplugger. Swirlflaps har jeg vært førevar å fjernet før de ryker. Bilen er nå gått 140000km og fungerer som en drøm:) Total Kostnad 8000,- Den perfekte bil finnes ikke. Dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 26, 2013 Share Skrevet Januar 26, 2013 Høres bra ut! Merket du noen endringer etter du fjernet swirl flaps? Glad jeg kan skru selv. Blir som regel en promille i kostnad, vs. alt på verksted. Holder på å lære samboeren å skru Ferdig med taklegging, veggpanel og parkett etc. Saging, spikerpistol, måling osv. Haha. Så da ble bil neste prosjekt. Hun er flink Men ja, alle biler har sine svakheter. Og i dagens teknologikappløp, er det ikke alt som blir testet særlig lenge før det blir montert i bilen. Får bare håpe at produsentene bryr seg om tidligere modeller, og tilbyr forsterkede deler eller løsninger til åpenbare svakheter i ettertid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Januar 26, 2013 Share Skrevet Januar 26, 2013 Høres bra ut! Merket du noen endringer etter du fjernet swirl flaps? Glad jeg kan skru selv. Blir som regel en promille i kostnad, vs. alt på verksted. Holder på å lære samboeren å skru Ferdig med taklegging, veggpanel og parkett etc. Saging, spikerpistol, måling osv. Haha. Så da ble bil neste prosjekt. Hun er flink Men ja, alle biler har sine svakheter. Og i dagens teknologikappløp, er det ikke alt som blir testet særlig lenge før det blir montert i bilen. Får bare håpe at produsentene bryr seg om tidligere modeller, og tilbyr forsterkede deler eller løsninger til åpenbare svakheter i ettertid. Merket ingen annen forskjell en at den gikk ned på forbruk, men det er vel pga at det var veldig mye koks i innsuget etter EGR driten.. Fjernet nesten 1kg med asfalt inni det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 27, 2013 Share Skrevet Januar 27, 2013 Lett Avogtil må jo du også ha flaks! Prisfallet på e60 er ganske drøyt ja, men å kalle e60 for en drittbil synes jeg er drøyt..Klart e60 at det oppstår unødvendige feil på disse bilene, men nevn en annen bil der det ikke oppstår unødvendige feil?? Biler generelt er en gjenstand som går gjennom allslags behandling år ut og år inn, Selvfølgelig oppstår feil. Nå skal det også sies at min erfaring er at utsagnet "Drittbil" Kommer som regel alltid fra folk som ikke kan skru selv, Derav blir reparasjonskostnadene 5dobblet, så jeg skjønner det. Jeg har nå kjørt 50000km på to år med min e61 525d 2005mod. Byttet kun bremser, to endeledd og glødeplugger. Swirlflaps har jeg vært førevar å fjernet før de ryker. Bilen er nå gått 140000km og fungerer som en drøm:) Total Kostnad 8000,- Den perfekte bil finnes ikke. Dessverre. Største problemet for "dagligdagsbrukere" er nok at de rett og slett soter igjen pga "kjerringbruk" til daglig. Hentet opp en 118d nå i helgen, og de første 10 milene brukte den langt mer diesel en normalt. Dog etter god trykking opp en fjellovergang gikk forbruket ned til normalt nivå igjen. Er det stor\kostbar operasjon og få tilgang til innsug for rengjøring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Januar 27, 2013 Share Skrevet Januar 27, 2013 Demontering av innsuget e veeeeeeldig enkelt.. Litt værre å komme til innvendig for rengjøring, men med litt tålmodighet går det fint.. Hadd mitt innsug liggende i dieselbad i 3dager før jeg begynte å skrape det rent inni.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Motorhavari - jeg vet om en skolebil ( 520D 2006 model ) der røyk regkjedet, ukjentproblem sier bmw teknisk. Jeg synes faktisk det er ganske provoserende av BMW å dra slike løgner. Det er IKKE et ukjent problem. Har skjedd altfor ofte på 1- og 3-serie, deriblant flere skolebiler. Har også registrert de siste årene at turbohavari ikke er uvanlig, gjerne på kmstand 60-150k km. Det blir i overkant drøyt å kalle turbo for slitedel (sammenligne med bremseskiver etc). Har utallige eksempler på nedkjørte, dårlig vedlikeholdte eldre turbodieselbiler med høy km som aldri har hatt problem med det. Fredrik har et poeng. Mercedes har hatt sine problemområder på C og E fra samme periode, men motor, girkasse og turboer er mye mer holdbart enn BMW sine produkter. Hvorfor kan ikke BMW lage like solide biler? Virker som produksjonslinjen blir styrt av nazi-økonomer (som kjører Renault Clio 1.2). Mekanikeren min skrur på både gamle BMW`er og gamle Mercer ( samt ferrarier og mye annet....) Han sier det rett ut til meg - "Skal du ha bmw må du ha feit lommebok" "Kjøp mercedes, mye bedre biler" Kanskje ikke så populært å si her inne, men som en fyr med ett bein i hver leir er det mye mindre kødd med mercedes. Ting bare....funker Vet ikke om noen biler som har krevd feitere lommebok enn min svigerfar sin Mercedes E420cdi, som greit nok har gått langt, men sett nok av eksempler og på at Mercedes lager gode biler, feilfrie og evig holdbare er de likevel ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 lamek, enig i at når man ikke kan skru selv så blir selvfølgelig alt dyrere og værre. Men da igjen, bør det være en forutsetning at man kan skru selv på en slik premium bil som 5 serien er etter få år på veien ? eller bør den være relativt problemfri i minst 5-10 år forutsatt at service følgens og bilen i seg selv følges opp. At bærearmer, endeledd osv blir utslitt er forventet. Men når feilmeldinger, lekkasjer, havari, turbobytte, dugg i lykter osv kommer lenge før bilen 5-7 år er det merkelig og gjør at jeg velger å kalle bilen for mislykket, TEKNISK og MEKANISK sett. E60/61 er dog veldig fin å se på og god å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gl_sollid Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Angående E61 525D M-sport. Kjøpte denne bilen i god tro i November 2011. Bilen hadde selvsagt Naf-test dagen før kjøp, og her var det fritt fram for og bli storfornøyd. Utbedring fra forrige eier var KUN ny turbo til 25 000 hos GS , samt vanlig serviceintervall. I god tro kjøpte jeg denne bilen om at man skulle bli storfornøyd, og det startet slik. God kjørefølelse og en drøm og kjøre mtp automatkasse osv. Så begynte problemene på rekke og rad: - Defekt Nivåregulering 12 000,- - Fukt i antenneforsterker - 3900,- - Defekt parkeringssensor - Ble ikke fikset før salg. - Airbag sensorlampe - Ble ikke fikset før salg. -Tett drenering rundt panoramatak - ble ikke fikset før salg. - Ledningsbrudd i bakluke - ble ikke fikset før salg. Estimert kostnad for og få fikset det som ikke ble tatt før salg ca 25 000,- Hadde med andre ord feilmelding i denne bilen stortsett hele veien, noe som gjorde at bilen ble solgt etter 8 mnd. Kjøpt for 300 000 + omreg . Solgt 8 mnd etterpå 270 000,- ca tap på 60 000 inkl nye felger som ble kjøpt mens denne var i mine hender. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 At bærearmer, endeledd osv blir utslitt er forventet. Men når feilmeldinger, lekkasjer, havari, turbobytte, dugg i lykter osv kommer lenge før bilen 5-7 år er det merkelig og gjør at jeg velger å kalle bilen for mislykket, TEKNISK og MEKANISK sett. E60/61 er dog veldig fin å se på og god å kjøre. Det nordiske miljøet er uhyre hardt for biler, et turbo ras på 5 år, hva snakker vi om av km-stand? Det er så utrolig mange faktorer som spiller inn her. Skolebiler kjøerer fint 200 000 km før turbo ras. Dette er en slitedel, på lik linje som bærearmer osv. Dugg i lykter kommer av temperatur forskjeller, det har vi her på berget. Mislykket? om bmw hadde hatt 2 millioner tilbakekallinger på evindelige feil, så ja, men det er mange faktorer her som vi ikke rår over. Da blir det feil at du sier at E60 er en teknisk og mekanisk mislykket bil. Det er få eller ingen biler som har slik komfor, kjøreglede, selvfølelse som e60 ( i den klassen biler ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå