Otis Skrevet Mars 7, 2013 Forfatter Skrevet Mars 7, 2013 Litt usikker. Har ikke tilgang på glidehammer, så det er jo svært dumt. Vet ikke om biltema sin passer heller. Ellers så burde det være OK.
Alpejohn Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Fant et verktøysett for dyse på ebay.de til rundt 50 euro Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
2000Touring Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Fant et verktøysett for dyse på ebay.de til rundt 50 euro Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Hadde du en link til den slik at Otis evt.kan skaffe den eller?
Alpejohn Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Jess http://www.ebay.de/itm/Injektoren-Abzie ... 27caf881e0
2000Touring Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Egentlig er jo dette noe som kan lages selv også, om du har tilgang på noe stål og kan sveise litt.
Thundercoil Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Den ene glidehammeren til tema har tynne vegger, og tåler ikke særlig dyser som sitter. Byttet 2 stykker på 1 dyse. Tenkte det kanskje var produksjonsfeil (spenninger e.l) Gikk til slutt for den støpte glidehammeren. Det kan virke håpløst, men bare fortsett å lirke! Ellers fant jeg en mutter som passet på dysen (dieseltilførsel), skrudde en bolt pittelitt inn og sveiset fast. Deretter skrudde jeg den på dysen, og dro glidehammeren etter bolthodet. Sveisen røk et par ganger og bolten ble litt bøyd, men til slutt kom den. Brukte en Kroklignende brakett man skrur på glidehammeren. Fulgte med i settet. Kan være greit å skru av panseret og stå med en fot på hvert dempertårn.
Otis Skrevet Mars 8, 2013 Forfatter Skrevet Mars 8, 2013 Voi voi! Veldig bra med info! Takk for svar. Dysa blir nok kjøpt fra BMW i Stuttgart, da en kar fra jobben skal nedover dit i slutten av mars. Verktøyet blir nok kanskje kjøpt fra den plassen som Alpejohn linket til, da jeg ikke har noen muligheter for å få tak i stål og sveiseapparat selv. @Thundercunt Var det biltema sitt sett som var støpt?
Thundercoil Skrevet Mars 8, 2013 Skrevet Mars 8, 2013 Denne fra biltema (449,-) knakk 2 ganger: Denne fra biltema (699,-) funket bedre: Den øverste sorte, er bare et tynt metallrør. Overdimensjonert sugerør. Hensikten med den er vel lettere platearbeid, så ville ikke brukt den til noe særlig annet. Hvis dysene derimot ikke sitter noe særlig, er den nok helt grei. Den nederste er for common-rail, så stykkene til dyser er noe overdimensjonert for M47d20 (ergo, passer ikke). Mekket som sagt til dysefestene selv.
Alpejohn Skrevet Mars 8, 2013 Skrevet Mars 8, 2013 Vil den nederste der passe på mine dyser på 530d m57? Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
Thundercoil Skrevet Mars 8, 2013 Skrevet Mars 8, 2013 Tviler på det! Står MB cdi 611+ Men kan ikke svare sikkert. Glidehammeren i seg selv, funket hvertfall! Så lenge man finner noe som passer på dysen, og man kan dra etter, finnes det mange fine løsninger. Som videoen linket på s. 1. Her er fra en 530d uten glidehammer, men fortsatt med bjelke:
Alpejohn Skrevet Mars 8, 2013 Skrevet Mars 8, 2013 Har sett den der, og den er en av de som gir meg mareritt! Gruer meg skikkelig til jeg må bytte..
Kennethe34 Skrevet Mars 9, 2013 Skrevet Mars 9, 2013 Ett tips er å kjøre motoren driftsvarm før du begynner å løsne dysa. Da er det mindre sjangs for at du ikke skal få den løs
Alpejohn Skrevet Mars 9, 2013 Skrevet Mars 9, 2013 Ett tips er å kjøre motoren driftsvarm før du begynner å løsne dysa. Da er det mindre sjangs for at du ikke skal få den løs Går ut i fra at det gjelder glødeplugger også Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå