John Kr Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2013 ja ja, Volvo er Volvo uansett... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 Jeg har motorfeil.. N46..Har også en Honda. Helt strøken.. Jeg har motorfeil..SR20DET Har en BMW, helt strøken.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Random Hero Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 Jeg har motorfeil.. N46..Har også en Honda. Helt strøken.. For en tåpelig kommentar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 Britiske forsikringsselskapet Warranty Direct sin statistikk - Jaguar og Land Rover er på topp 10. Må være flere som synes at noe som skurrer her!? Nye biler har fabrikkgaranti og er antagelig ikke med på denne statistikken. Ikke vet vi alder eller kjørte km på de bilene som er med, men vi vet at de har poliser som dekker motorfeil/havari. Dette er det ikke alle som velger på sine forsikringer! Og de som velger det har kanskje en grunn til det?? Så ser du på tallet 50.000 biler. Oooo masse biler tenker noen, men nei! NAF kunne stille med 26.000 biler på et år i sin veihjelp statistikk og da er markedet lille-Noreg. I beste fall kan denne "undersøkelsen" kalles en pekepinn, men egentlig er det bare piss fordi det er latterlig mange ukjente faktorer! Sier ikke at BMW er inne på topp 10, men de gjør det generelt bedre i større og seriøse undersøkelser som tar med antall kjørte km og alder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Februar 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2013 Britiske forsikringsselskapet Warranty Direct sin statistikk - Jaguar og Land Rover er på topp 10. Må være flere som synes at noe som skurrer her!? Nye biler har fabrikkgaranti og er antagelig ikke med på denne statistikken. Ikke vet vi alder eller kjørte km på de bilene som er med, men vi vet at de har poliser som dekker motorfeil/havari. Dette er det ikke alle som velger på sine forsikringer! Og de som velger det har kanskje en grunn til det?? Så ser du på tallet 50.000 biler. Oooo masse biler tenker noen, men nei! NAF kunne stille med 26.000 biler på et år i sin veihjelp statistikk og da er markedet lille-Noreg. I beste fall kan denne "undersøkelsen" kalles en pekepinn, men egentlig er det bare piss fordi det er latterlig mange ukjente faktorer! Sier ikke at BMW er inne på topp 10, men de gjør det generelt bedre i større og seriøse undersøkelser som tar med antall kjørte km og alder. Godt skrevet og jeg er enig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jevnakers Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 her har du en c60.. http://www.google.no/search?q=volvo+c60 ... 1000%3B600 hvis du ser ca et-to år tilbake så var det BMW som vant denne testen. pluss flere. men matematikk kan legges fram på mange forskjellige måter, spørs hvordan du vil ha resultatet. det kan også ha noe med totalt antall produserte biler. hvis et merke lager 1mill biler og et annet lager 100k biler så er sannsynligheten for flere feil på det merket som lager 1mill. så matematikk er en veldig finurlig greie. fint for statistikk og slik hvis en ser det i sammenheng med andre måter å legge fram samme informasjon på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Her er den egentlige merke vurderingen til Warranty Direct: http://www.reliabilityindex.com/manufacturer Her er BMW er bedre enn Mercedes, Audi, Land Rover, Jaguar og Porsche.. Denne merkevurderingen bygger på de andre statistikkene som er tilgjengelige. De har f.eks. statistikker på antall kjørte km, alder, elektriske feil, motorfeil, girkassefeil, reparasjonskostnad osv. Hvis du så ser på antall kjørte km og alder så topper de tyske merkene disse statistikkene, så er jo ikke rart at de kommer dårligere ut! I samme slengen kan du prøve å gjette helt vilt hvilke merker som har gått minst og er nyest? Joda det er jo faen meg merkene som vinner denne "ratingen", LATTERLIG! VG (og Broom.no vet jeg) har da valgt å fokusere og presentere feilstatistikken ang motor, som jeg mener er direkte villedende! Denne vurderingen fokuserer kun på motortrøbbel og ser bort i fra ALT annet (elektrisk, kjølesystem og drivstoffsystem har egne feilstatistikker).. Jeg mener de klart skulle presentert merkestatistikken, men denne hadde nok ikke fanget like mange leseres oppmerksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Februar 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2013 Spørsmåler er hvem som egentlig lager disse "testene", hvis det overhode er tester. Dersom det er seriøse test organisasjoner med fagpersonell så er det jo litt hold i de, men er det en biljornalist som har skrevet sin egen artikkel tatt utgangspunkt i sitt eget ståsted så trur jeg dette er bare tull og tøys. Ut fra disse testene og mine egne erfaringer så kjenner jeg meg overhode ikke igjen. Ut fra mine to siste biler så er min BMW den mest driftssikre og feilfrie bilen jeg noen gang har hatt. Jeg har også en helt ny Peugot 207 som er slaktet nor og ned, denne er også en bra bil som er fullstendig feilfri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 Dersom det er småfeil som sensorer og sånne ting stemmer det sikkert. Dersom det går på store feil er det nok mye diesel her...... Denne undersøkelsen bygger på utbetalinger fra forsikringsselskapet i forbindelse med garantiforsikringer og bør være reell nok. Husk at mange merker også lager små og enkle biler som det alltid vil være mindre feil på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 Ja, BMW er no dritt. E39 på bare slitedeler Mammas Toyota, 7 år gammel. Dieselpumpa gåen to ganger. Betyr ikke at Toyota er no dritt, men hallo.. VG det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 Ja alt som går rundt ,går sundt. BMW har mye feil ,men det har også konkurentene . Jo nyer bil du har jo mere går i stykker . At toyota er såååå jævla bra er en myte . Ikke er dem avangserte har teknologi fra 70 tallet...... Men blir det noe bedre nå som BMW skal lage motorer for dem da dem ikke klarer miljøkravene selv(diesel) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 At Toyota skal bruke BMW-motorer handler nok mer om at de ikke ser poenget i å bruke så mye resurser på en så liten del markedet sitt. De fleste steder foretrekkes bensin uansett. Og forresten så bygger vel fortsatt alle biler hovedsaklig på over hundre år gammel teknologi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 At Toyota skal bruke BMW-motorer handler nok mer om at de ikke ser poenget i å bruke så mye resurser på en så liten del markedet sitt. De fleste steder foretrekkes bensin uansett. Og forresten så bygger vel fortsatt alle biler hovedsaklig på over hundre år gammel teknologi? BMW vil ha teknologien i hybrid bilen til toyota . I bytte mot en diesel motor som ikke forurenser .......noe som er umuli . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 Har hatt flere 3 serier og 5 serier og vil vell si at det er en bra bygd bil som har gjort meg lykkelig men det er myyyyyyeee feil og skruing på dem er egentlig håpløst mye og syntes det er for dumt at det er så mye egentlig der har dere min mening. Når det er så mye tull med en bil er det sinnsykt at det er så høye priser på delene til dem, men jeg vil fortsatt ha bmw av en eller annen grund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 Som tidl. importør og selger av BMW har jeg vært borti omtrent 100 forskjellige BMW'r fra 1969 mod til 2009 mod. Mekanisk: BMW har alltid vært topp motorprodusent og det er en husære å lage de beste motorene. Hvis du skrur på BMW så vil du merke at alt er ryddig, logisk og "tysk". Ordnung muss sein! Bortsett dra at det er en del spesialverktøy en må ha så er det en fryd å skru på og ting varer HVIS det blir vedlikeholdt korrekt. Klart ting kan ryke uforutsett men det har mestsannsynlig rot i måten bilen er brukt. Det er en del tull med N47 motoren men bortsett fra det kan jeg virkelig ikke utsette noe på BMW der. Har en nabo som kjøpte en 528iA ny i 1999 og den går faen meg ennå. Bilen er så skamkjørt, lite vedlikeholdt men den går og går. 300000km+ Elektrisk: Det var en del kødd på 80 tallet og tidlig nitti men de skjerpet seg veldig utover nittitallet. som ingeniør selv, opplever jeg det BMW elektiske svært robust, logisk oppbygd, veldig teknologisk men samtidig ryddig og holdbart. Har vært noen småting gjennom årene men langt i mindre grad enn f.eks Peugeot om det er en sammenligning i hele tatt. BUS systemet til BMW er svært avansert og robust. Understell: Alltid vært svak på foringer de seneste år og hjulstilling. Noen av modellene har ganske avansert hjuloppheng og blant annet bærearmer og ramme i alu. E46 og E36/8 har hatt plager med sprekker i bakre travers men utover det kjenner jeg ikke til noen spesielle svakheter der. Så til det siste men aller viktigste: Spør deg selv hva er viktigst med en bil. Å komme fra A til B eller å komme fra A til B med et stort smil om munnen hver gang? Sistnevnte kan jeg garantere deg at du får med samtlige BMW modeller, gammel eller ny. Mit sicherheit Fahrfreude! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå