Gå til innhold

Er BMW en dårlig bil?

John Kr
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg eier bilmodellen med desidert flest motorfeil, en MG ZT med Rover 1.8 K-serie turbo motor. To motorhavari på 18mnd er fint :)

(heldigvis ble den første dekket av forrige eier og den siste på garanti etter den første - kostnaden totalt kom seg på 70.000)

Du kunne få den med 2 liters BMW-diesel også siden BMW eide MGRover på den tiden.

Glad jeg har en E91 som starter hver dag :)

Tror det blir i3 som arvtager til MG'n :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så til det siste men aller viktigste: Spør deg selv hva er viktigst med en bil. Å komme fra A til B eller å komme fra A til B med et stort smil om munnen hver gang?

Sistnevnte kan jeg garantere deg at du får med samtlige BMW modeller, gammel eller ny.

Mit sicherheit Fahrfreude!

Godt sakt :applause:

Uansett mye feil eller ikke på BMW. Jeg har gjennom tidene vært svært utsatt for ekstremt mye feil på mine biler, dette er splitter nye biler kjøpt hos Leverandør i Norge, her kan nevnes Ford, Honda, Volvo (3 stk 850/V70) og Nissan (2 stk Navara), kan nesten betengne de som møkkabiler. Nissan var den beste av disse mens Ford var den verste, denne bilen fikk nye alvorlige feil hver dag. Fikk motorhavari både på Honda og en av Volvo'ene, en Volvo motor røk bare etter 8000km. Kan nevnes at ingen av de ovennevnte bilene hadde passert 40 000km da de ble solgt av meg.

Har nå to nye biler (2012), en BMW F11 og en Peugot 207, begge bilene er fullstendig feilfri og er blitt mine to gode venner.

Jeg har det slik, begynner en bil å plage meg så ryk den hodestups ut av familien... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min familie har kjørt BMW i mange år nå. Jeg har hatt feil på mesteparten av mine, mens familien har kjørt "feilfritt" i alle år. Kan ha noe med kjørestil å gjøre?

Min onkels tidligere bil E39 kjøpte han ny i Tyskland, utenom olje å filtre så kjøpte han en ny ABS styreenhet på 12 år.. Ikke værst for en "drittbil"

Dieselpumpa gikk et par ganger i tdsn, et par bærekuler å bakre potte måtte min bestemor kjøpe til sin..

Jeg har havarert chassis, havarert motorer, hatt så opprusta bil at jeg nesten ramla ut i fart.. Bøyd for og bakstilling, alvorlige ledningsfeil og alikevell smiler jeg hver gang jeg setter meg i en gammel som ny bmw:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10106788

Viser til denne linken, ser at BMW er en av de dårligste bilene når det gjelder teknisk holdbarhet. Jeg personlig trur at denne undersøkelsen er fiksert og stemmer ikke med virkeligheten. Samtidlig hører jeg av en som jobber på Volvo, de bytter hver tredje motor på C60, dette får kunden ikke vite noe om...altså saken skjules.

Med de erfaringer jeg har så er BMW en av de aller beste bilene når det gjelder holdbarhet, de er ikke feilfri, men er bedre de gjennomsnittet. At de kommer på sisteplass (nesten) kan bare ikke stemme. Jeg har hatt mange bilmerker og erfaringene er svært ymse.

Hva mener dere da? :?

Har nok noe med at enkelte spiller med åpne kort. Av alle mekanikere jeg har snakket med(ikke merke verksted) så har jeg fått tydelig intrykk at vw er de som har flest feil. Altså ikke slitedeler, men teknisk feil, ting som ryker lenge før de skal etc. Du sier jo noe med dette å skru bil for å bytte slitedeler, det har jeg også opplevd når det kommer til BMW at det er kun det jeg skrur for å bytte også. Ikke alt mulig annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel kanskje mer på det at du kan ikke gå ut av bilen for å pisse uten at et eller annet elektronisk skal registrere det. Kompis av meg har en 2009 Audi A8 som har så mye periodiske elektroniske feil at han ikke vet om han kommer seg på jobb neste dag ;)

Selv har eg dårlig erfaringer med "den nye generasjons mekanikere", det finnes ikke mekanikere lengre - kun deleskiftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min E90 325d i to år og 40 000 km og sålangt har ikke bilen kostet meg en krone i feil. Har byttet skiver og klosser samt tatt service og det er alt, en utrolig god og driftsikker bil. Min andre bil er en solid og trofast E34 520i, ting liksom bare virker :) Hadde en nyere A6 en periode og kan si, aldri mer!!! Sto mer på verksted enn jeg brukte den selv, den tok virkelig nattesøvnen i fra meg. Så fort jeg bytta den i E90en og var tilbake med BMW så kjente jeg en trygg og god følelse, var som å komme hjem.

For meg så er BMW biler med driftsikkerheten til Toyota og stil samt kjøreegenskaper ingen andre en BMW kan matche 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så langt over 325000 svært lykkelige kilometer i vår 2003 E46 318d Touring. Jeg har aldri hatt en mer pålitelig bil og heller ikke en bil som har kostet meg mindre pr. kjørte kilometer. Vi snakker om en kilometerkostnad på godt under 1,5 kroner pr. kilometer inkl. alle løpende kostnader (service, deler og f.eks dekk og olje) og verditap, men eksl. drivstoff. Bilen er i det hele tatt et svært fornuftig og man kan vanskelig ønske seg mer av en bil. Jeg er derfor optimistisk og kjører videre... 8)

Ikke alle BMW eier er imidlertid like heldige... :(

http://www.kake.com/news/yourmoney/head ... =91561&c=y

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så langt over 325000 svært lykkelige kilometer i vår 2003 E46 318d Touring. Jeg har aldri hatt en mer pålitelig bil og heller ikke en bil som har kostet meg mindre pr. kjørte kilometer. Vi snakker om en kilometerkostnad på godt under 1,5 kroner pr. kilometer inkl. alle løpende kostnader (service, deler og f.eks dekk og olje) og verditap, men eksl. drivstoff. Bilen er i det hele tatt et svært fornuftig og man kan vanskelig ønske seg mer av en bil. Jeg er derfor optimistisk og kjører videre... 8)

Ikke alle BMW eier er imidlertid like heldige... :(

http://www.kake.com/news/yourmoney/head ... =91561&c=y

Hva har en gratis tilbakekalling\sjekk med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg si det slik... en tilbakekalling for utbedring/reparasjon av en feil/mangel er ikke et positivt fenomen (hverken for BMW eller eierne av bilene). At tilbakekallingen er gratis er egentlig litt underordnet i denne sammenhengen, men allikevel på mange måter en selvfølge når det handler om såpass nye biler som i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg si det slik... en tilbakekalling for utbedring/reparasjon av en feil/mangel er ikke et positivt fenomen (hverken for BMW eller eierne av bilene). At tilbakekallingen er gratis er egentlig litt underordnet i denne sammenhengen, men allikevel på mange måter en selvfølge når det handler om såpass nye biler som i dette tilfellet.

Det er sant, men det viser også at BMW tar sikkerhet på alvor.

Tipper de ikke har funnet mange konkrete tilfeller med feilen, det var en lignende sjekk på E60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de ikke har funnet mange konkrete tilfeller med feilen, det var en lignende sjekk på E60.

Dette vet jeg ikke, men jeg vil tro at kostnadene (både direkte og indirekte) ved å tilbakekalle 570000 biler er såpass store at problemet er seriøst nok til at BMW ikke ser andre muligheter. Jeg synes forøvrig at denne kommentaren er litt interessant iom. at dette fenomenet bare blir mer aktuelt i årene som kommer... :?

BMW, Toyota and other automakers have experienced large recalls in recent years because they use common parts on multiple models in order to save money.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vet jeg ikke, men jeg vil tro at kostnadene (både direkte og indirekte) ved å tilbakekalle 570000 biler er såpass store at problemet er seriøst nok til at BMW ikke ser andre muligheter. Jeg synes forøvrig at denne kommentaren er litt interessant iom. at dette fenomenet bare blir mer aktuelt i årene som kommer... :?

BMW, Toyota and other automakers have experienced large recalls in recent years because they use common parts on multiple models in order to save money.

Tro hva som skjer når VAG får en tilbakekalling, der det meste er felles :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... VAG har kommet langt når det gjelder economy of scale, men BMW ligger ikke langt etter i relativ forstand med tanke på størrelsesforskjellen på konsernnivå. Når det gjelder bruk av ulike komponenter og motorer i de forskjellige modellene har BMW også oppnådd store synergifordeler de siste årene... og relasjonene rekker langt utenfor BMW til bl.a PSA (Peugeot & Citroën) og Toyota. I tillegg bruker BMW i likhet med bilindustrien forøvrig standardkomponenter fra underleverandører som bl.a Bosch. Problemer med f.eks en elektrisk komponent kan derfor fort handle om nesten samtlige modeller i hele modellsortimentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du og inne på det som har vært en av Toyotas store styrker når det kommer til kvalitet. De har hatt et veldig høyt fokus på kvalitet fra underleverandører for å gjøre bilene driftssikre.

Men det JEG mener er den største grunnen til at Toyota er "driftsikre" er at de er veldig enkelt konstruert sammenlignet med tyskerne.

Satt helt på spissen så er ikke en helt ny Avensis så veldig forskjellig fra en Carina fra slutten av 90 tallet, med unntak av stor fargeskjerm på dashbordet, og ABS\ESP.

Knapper og materialvalg er forbausende likt!

Også er det noe som heter på folkemunne: "En Toyota er ikke bedre en andre biler når garantien er utløpt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...