littlep Skrevet April 6, 2013 Forfatter Share Skrevet April 6, 2013 Hehe, flere som har sagt at den bør lakkeres. Det er absolutt ønskelig det, men har et par andre planer for bilen som må tas først. Har tidligere sagt at jeg er opptatt av god lyd, så har gjort noen oppgraderinger. Fikk først Oslo Bilstereo til å bytte frontsettet (Gladen) og sette inn en forsterker. Resultatet av den jobben var jeg ikke fornøyd med, og etter å ha lest litt rundt på forumet, har jeg skjønt at denne jobben er relativt enkel å ta selv (og ikke minst mye billigere...). Jeg har derfor byttet mellomtone og diskanter i frontdørene til Focal 100 krs, Gladen-bassene er beholdt. Lydkvaliteten er blitt vesentlig bedre med Focalene, men blir litt for to-dimmensjonal uten DSP. Planen er derfor å sette inn en JBL MS-8 for å bedre dette. Siden jeg har mellomtonene og diskantene fra Gladen-settet, tenker jeg å sette inn disse i bakdørene, og sette inn en senter. Mulig om litt at det kan bli en sub fra Bavarian Soundweks etterhvert også (http://www.bavariansoundwerks.com/produ ... 0-E91-E92/) Noen som har erfaringer med: - å bytte høytalerne i bakdørene? - senterhøytaler, noen anbefalinger? (Jeg digger diskantene Focal-settet og vil ikke ødlegge lyden disse gir) - og ikke minst med JBL MS-8en? Har derfor ett komplett hifi-system (kode 676) med forsterker snart til salgs om noen skulle være interessert? (link: viewtopic.php?f=14&t=256536) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet April 15, 2013 Share Skrevet April 15, 2013 Hvor handlet du adapterringene du festet 4" i? Trenger sånne Jeg har sett at Focal Access 100 CA-1 har blitt brukt som senter av andre. Sikkert en bra match for frontsettet ditt?! Vibe Slick 4 og DLS 424 er to andre folk har brukt til senter. Jeg holdt på å handle JBL MS-8, men fant ut jeg skulle vente litt med DSP. I etterkant jeg har jeg meldt litt med en bilstereo-kar som var her inne en liten stund, han mente MS-8 var dårlige greier. Men ikke veit jeg. Borte i USA er det jo haugevis av folk som putter inn MS-8. Han jeg pratet med anbefalte varmt en Mosconi DSP. Jeg tror det er veldig lett å skru seg bort på DSP om man er nybegynner. Her er vel fordelen med MS-8 da den har en automatisert tunings-prosess. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
littlep Skrevet April 19, 2013 Forfatter Share Skrevet April 19, 2013 Hei, takk for sentertips, Focalene er fristende, lurer litt på om diskanten kommer til å bli i veien siden den stikker litt opp og litt usikker hvordan jeg fester den (vet ikke om det er noen adapterringer til den??), har også vært inn på tanken om å sette inn en mellomtone og diskant fra Focal 100krs. Det er ikke noe bråhast, så jeg med innkjøpet, så skal søke litt videre på alternativene du har gitt. Adapterringene finnes på ebay, eller, så kan du sende en pm til Technic på e90post, han sender. Da får du sikkert de samme som jeg brukte, de er litt myke, men med litt tettningstape som du legger mellom så blir det tett. Han har også ledningssett som du kan koble rett på ledningene til den originale forsterkeren, og bare koble linjeinnganger og høytalerkabler enkelt videre. Hørte for første gang MS-8en i en 1-serie i går og må si at jeg ikke er i mye tvil om den. Den gjør underverker med lyden for å bedre stereoperspektivet og romfølelsen. Synes også at den var kraftig nok til å drive et par Focal 100krs, manglet ikke lydtrykk der etter min mening. Jeg er egentlig veldig fornøyd med lyden i bilen min, den er klokkeklar, men litt 2D og har noen peaker (spesielt i mellombassområdet) som jeg gjerne skulle få jevnet ut. Her er MS-8en perfekt i mine øyne og overlegen de andre DSPene (utenom Alpine PXA-H800 som kan gjøre det samme og litt til, men blir dyrere og mer plasskrevende den ikke har innebygd forsterker), siden den, som du sier, kalibrerer lydbildet ditt på en meget enkel måte med mikrofon. Løp å kjøp sier jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
littlep Skrevet April 22, 2013 Forfatter Share Skrevet April 22, 2013 Da er utvendig vårdetaljering gjort. Bilen er blitt veldig godt tatt vare på av forrige eier og meg selv, men har syndet litt i det siste og tatt noen maskinvasker og sannsynligvis pga dette hadde det blitt en del småriper i lakken. Derfor sendte jeg bilen til Bernhard i Brynildsen Autosspa (http://www.brynildsenautospa.no/) for en vårpolering ++. Bildene er tatt av Bernhard. Produkter som er brukt: Vask: Mac Prickbort Surfex HD 1/7 Autofoam Iron-X Carpro Washmitt Hjul: P21S Power Gel (Felg) Surfex HD 1/2 (Dekk) Wheel Woolies Dekkbørste Swissvax Pneu (Dekk) Lakk: Menzerna PF2500 Menzerna Top Inspection Swissvax Insignis Brynildsen Autospa Edt Makita 9227CB Gul Menzerna pad Skitten bil på vei inn, med mye veisalt og dritt Vask Det var en del småriper i lakken Som blir borte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
littlep Skrevet April 22, 2013 Forfatter Share Skrevet April 22, 2013 Og her er resultatet, må si jeg er virkelig fornøyd. Meget profesjonelt utført arbeid Kan virkelig anbefale Bernhard om andre trenger en slik jobb. Nærmest alt av småriper er borte, samt at det har blitt en enda bedre dybde i lakken. Kamelon-effekten av individual-lakken kommer nå enda bedre frem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet April 22, 2013 Share Skrevet April 22, 2013 Digg e91, som ser nydelig ut er den detail jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
littlep Skrevet April 25, 2013 Forfatter Share Skrevet April 25, 2013 Siden bilen har blitt så bra nå, er det ekstra moro å holde den fin. Etter detaljeringsjobben er det veldig lett å vaske bilen, siden skitten preller utolig lett av. Samtidig er det god meditasjon for hjernen På en normal vasking bruker jeg: - Avfetting: Bilthamber Surfex HD som jeg spruter på med Kwazar Spray flaske 1.0 - Felgrens (om nødvendig): Sonax Xtreme Felgrens - Shampo: Chemical Guys Maxi Suds 2 - Vaskehanske: Carpro Washmitt - Mikrofiber tørkehåndkle: Chemical Guys Miracle Dryer og Carpro Waffle - Gummifornyer: Swissvax Pneu Kjøpt inn voks, lakkrens og felgvoks også. Voksen bruker jeg når jeg ser nye småriper som jeg jevner ut. Lakkrensen er ikke brukt enda, men felgvoksen har blitt på sommerfelgene. - Voks: Swissvax Blau-Weiss - Lakkrens: Swissvax Cleaner Fluid Regular - Felgvoks: Swissvax Autobahn - Påføringspadder: Chemical Guys Softest Applicator Noen bilder fra de siste vaskene. Prøvd å vise kameloneffekten av lakken her, lakken kan oppleves fra lys blålig til ganske mørk brun avhengig av lyset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
littlep Skrevet April 27, 2013 Forfatter Share Skrevet April 27, 2013 Sommerskoene er på Ble en runde med Swissvax Autobahn, og har vasket bilen en gang siden hjulskiftet, og må si at skitten er ekstremt lett å få av felgene, det er nærmest bare å spyle av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
littlep Skrevet Mai 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2013 Tok endelig en runde på interiøret. Siden det er fullt Merino-skinninteriør ble det endel å ta, det er jo skinn i hele underdelen av dashbordet, alt på dørene innvendig og foran og bak på setene er skinn. Produkter brukt: Swissvax Leather cleaner Swissvax Leather milk Swissvax Elephant sealer Burde nok vært gjort for en stund siden dette Meget fornøyd med produktene, lette å bruke og effektive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Mai 12, 2013 Share Skrevet Mai 12, 2013 Fikk jo tittet nærmere på denne fantastisk flott bilen på Valle Hovin. Sjeldent en ser nyere ordentlig speca individual biler i Norge. Bra du tar vare på den med riktige produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
littlep Skrevet Mai 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2013 Fikk jo tittet nærmere på denne fantastisk flott bilen på Valle Hovin. Sjeldent en ser nyere ordentlig speca individual biler i Norge. Bra du tar vare på den med riktige produkter. Takk takk. Er jo også litt ekstra moro å jobbe på når den er litt spesiell. God terapi er det også Kommer flere interiørbilder snart, må bare få de overført til pcen først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Juni 1, 2013 Share Skrevet Juni 1, 2013 Spottet denne ved Tåsen her forleden. Husket meg reg-nr fordi jeg tenkte på denne med en gang jeg så den fargen på bilen, og det stemte Fin bil, skulle fulgt etter og stoppet deg for å få en titt på interiøret ditt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
littlep Skrevet Juni 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2013 Spottet denne ved Tåsen her forleden. Husket meg reg-nr fordi jeg tenkte på denne med en gang jeg så den fargen på bilen, og det stemte Fin bil, skulle fulgt etter og stoppet deg for å få en titt på interiøret ditt Stemmer nok det, bor midlertidig i området for tiden. Send meg en pm om du vil ha en nærmere titt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 1, 2013 Share Skrevet Juni 1, 2013 Fantastisk flott bil med nydelig interiør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
littlep Skrevet Juni 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2013 Her kommer endelig flere interiørbilder. Har fått nytt kamera, så det måtte jo prøves, mange bilder og detaljer her Forsete etter behandling Passasjersetet etter behandling Baksetet etter behandling Alle dørtrekkene foran og bak er kleddi skinn som del av individual-pakken Har byttet frontsett til Focal og synes gulfargen i elementene står bra til interiøret Luken til oppbevaringrommet ved førersiden er skinnkledd som del av individual-pakken Luken til handskerommet er skinnkledd som del av individual-pakken Midtkonsollen er skinnkledd som del av individual-pakken Baksiden av forsetene er kledd med skinn som del av individual-pakken Dashbordet er kledd i skinn som del av individual-pakken Interiørlist "piano finish black II with intarsia" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå