CrZyWiz Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 BMW ville levere biler til politiet i norge men så sere som dem er her så ble det VW Årsaken er de helt på trynet urimelige kravene til Politiet. Hvis jeg ikke husker feil så skulle bilene ha diesel motor, firehjulsdrift, klare 0-100 på minst 9 sekunder med 250 kg last om bord og de skulle ikke koste mer enn 750 000,- stykket ferdig utstyrt Volvo tilbød egen politiversjon av XC70 som hadde passet ypperlig, men for dyr. BMW tilbød sin politiversjon av den gang E61 530XD, men for dyr, Ford tilbøy sin Mondeo med 2,5 Turbo femmer som var innenfor prisen men uten firehjulsdrift og med bensin. Så det ble VW Passat til slutt, den var litt dyrere, hadde diesel og firehjulsdrift men 2,0 TDien på 170 hester klarte ikke de "fysiske" krava. Politifolkene har klaget over dårlig kvalitet og problemer særlig med DSG kassene, bilene sliter også veldig i de fylkene som opplever sterk kulde. Politifolkene klager over start vansker og at de ikke har kraftig nok varmeapperat da disse bilene er utstyrt med mindre varmeapperat for å få plass til all den ekstra elektroniske utrustningen en politibil krever. Her har du nok hørt en røver historie, før den ble fakta på gulvet. Nytte/utrykknings kjøretøyer og statlige(ikke alle) har avgift og momsfritak. Så for 750000,- kunne de godt kjøpt seg en porsche cayenne turbo. Visst de har avgiftsfritak, hvorfor ble det bråk når de ikke betalte avgifter for trimming av Volvo'ene da? Når vi snakker om det! Det finnes en bil som i dette markedet totalt gruser både BMW og Mercedes, nemelig Ford Crown Victoria Dette er førstevalget til hundretusner av taxisjøfører i USA, hundretusner av disse bilene går også som Politi biler og øvrige offentlige instanser. Bilene er like enkle som en ostehøvel med sin ramme konstruksjon, 4 trins automat og 4,6 liters V8er. Er ikke uvanlig at disse bilene ruller over 1 million km med samme drivverk og motor [ Bilde ] Jeg husker jeg satt i en gul slik når jeg var i Miami i 2009 Husker den var trillet langt, å oppførte seg som en vannseng, hehe Skal dog sies at det var MANGE av de der borte. Var i New York i 2012, og der har de begynt med endel hybridtull i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Her har du nok hørt en røver historie, før den ble fakta på gulvet. Nytte/utrykknings kjøretøyer og statlige(ikke alle) har avgift og momsfritak. Så for 750000,- kunne de godt kjøpt seg en porsche cayenne turbo. Her har du litt fakta i allfall: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10086322 Politi må også betale full avgift på bilene slik som vanlige bilister må, så der tar du veldig feil. Kongen derimot, han kjøpte seg F01 750I uten avgift http://bil.aftenposten.no/bil/--Justism ... -7728.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Stemmer det, var abulanser og branbiler som slapp unna. http://bil.aftenposten.no/bil/--Justism ... -7728.html Men mulig, selv om det ikke kommer fram så bruker de samme system som taxi. Jeg kjøpte en skaddet politibil volvo240 turbo på 90tallet, og da måtte jeg vente 7måneder for og slippe avgifter ved reg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Stemmer det, var abulanser og branbiler som slapp unna.http://bil.aftenposten.no/bil/--Justism ... -7728.html Men mulig, selv om det ikke kommer fram så bruker de samme system som taxi. Jeg kjøpte en skaddet politibil volvo240 turbo på 90tallet, og da måtte jeg vente 7måneder for og slippe avgifter ved reg. Samme system som taxi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Stemmer det. Gå inn her og velg taxi http://www.toll.no/templates_TAD/Regist ... anguage=no La for moroskyld inn en nypris 800000,- Da ble det 200000,- mva. og ca 100000 i avg. Men det kommer jo helt på hvilken motor vekt. + årsagv. 415,- og fratrekk på momsen i regnskapet. Er en grund til at det er registrert så mange reserve taxi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Taxi'er er ikke fritatt for avgifter, men får ett lite avslag de 36 første mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Det må egentlig gå fryktelig lite BMW som taxi siden hver gang noen ser en skrives det om det. Man ser jo 1000 taxier hver eneste dag Du bor på Manhattan du da siden du ser 1000 taxier hver dag Når vi snakker om det! Det finnes en bil som i dette markedet totalt gruser både BMW og Mercedes, nemelig Ford Crown Victoria Dette er førstevalget til hundretusner av taxisjøfører i USA, hundretusner av disse bilene går også som Politi biler og øvrige offentlige instanser. Bilene er like enkle som en ostehøvel med sin ramme konstruksjon, 4 trins automat og 4,6 liters V8er. Er ikke uvanlig at disse bilene ruller over 1 million km med samme drivverk og motor Og jada, har sett ett par som Taxi i Norge også... [ Bilde ] Av en eller annen syk grunn digger jeg disse bilene. Er så kule, og skikkelig "nyamerikansk". Føles som en vannseng, treg og solid rattplassert automat, og en anonym skikkelig V8 som ikke brøler skriker. Morsom bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Savner disse gode gamle Chevrolet Caprice'ene jeg Det er skikkelig amerikansk. Her fra Die Hard in New York Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Av en eller annen syk grunn digger jeg disse bilene. Er så kule, og skikkelig "nyamerikansk". Føles som en vannseng, treg og solid rattplassert automat, og en anonym skikkelig V8 som ikke brøler skriker. Morsom bil Ja, det er litt flaut å si her på forumet men jeg er veldig enig med deg. Hadde vært jævlig gøy å hatt en "Crownvic" som se kaller det, det er så erkeamerikansk som det kan få blitt. Sittebenk foran og dasjbord uten mistkonsoll. Det som også fascinerer er hvor enkle de er, det er kort og godt en redesignet bil fra 70 tallet. Ikke noe fancy utstyr som navi, keyless, head up, rygge kamera osv. Man har el vinduer, klima, CD spiller og cruisekontroll mer jålete er den ikke. Har sansen for Capricene også, disse var faktisk populære i Norge på 80 tallet og ut på 90 tallet. I hovedsak som stasjonsvogn registert som varebil, en kompis holdt på å kjøpe en 77 modell med Police Package motoren på 5,7 liter. Er trist avgiftsnivået i Norge er blitt slik at Amerikanske biler kun begrenser seg til SUVer og Pickuper nå om dagen, hadde vært så mye kulere med litt amerikanske personbiler på veiene i stede for alt Passat dritten... Firehjulstrekk og litt tightere understell på Crown Victoria og man hadde hatt den perfekte Taxi for Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Den V8-eren passer vel kanskje ikke helt inn i en norsk taxi heller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Av en eller annen syk grunn digger jeg disse bilene. Er så kule, og skikkelig "nyamerikansk". Føles som en vannseng, treg og solid rattplassert automat, og en anonym skikkelig V8 som ikke brøler skriker. Morsom bil Ja, det er litt flaut å si her på forumet men jeg er veldig enig med deg. Hadde vært jævlig gøy å hatt en "Crownvic" som se kaller det, det er så erkeamerikansk som det kan få blitt. Sittebenk foran og dasjbord uten mistkonsoll. Det som også fascinerer er hvor enkle de er, det er kort og godt en redesignet bil fra 70 tallet. Ikke noe fancy utstyr som navi, keyless, head up, rygge kamera osv. Man har el vinduer, klima, CD spiller og cruisekontroll mer jålete er den ikke. Jeg må melde meg på, og si at jeg har vært svak for Crown Victoria i årevis. Det verste er at jeg synes designet er litt småkult. Såvidt jeg har sett har de heller ikke ABS. Basic motoring, driftsikker som pokker. Så en eks-politibil (en 95 Caprice) fra New York på finn i fjor til 300 000kr. Husker jeg leste om en Crown Victoria-taxi i New York som hadde gått vanvittig langt, den fikk oljeskift hver søndag av eieren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Den V8-eren passer vel kanskje ikke helt inn i en norsk taxi heller? Hvis man ser bort i fra hva det koster ved pumpa så ser jeg ikke noe galt med V8ern, LPG gass løser forøvrig driftsutgiftene Har som sagt sett Crownvic som drosje i Norge ved to anledninger så det funker jo sikkert helt greit.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Av en eller annen syk grunn digger jeg disse bilene. Er så kule, og skikkelig "nyamerikansk". Føles som en vannseng, treg og solid rattplassert automat, og en anonym skikkelig V8 som ikke brøler skriker. Morsom bil Ja, det er litt flaut å si her på forumet men jeg er veldig enig med deg. Hadde vært jævlig gøy å hatt en "Crownvic" som se kaller det, det er så erkeamerikansk som det kan få blitt. Sittebenk foran og dasjbord uten mistkonsoll. Det som også fascinerer er hvor enkle de er, det er kort og godt en redesignet bil fra 70 tallet. Ikke noe fancy utstyr som navi, keyless, head up, rygge kamera osv. Man har el vinduer, klima, CD spiller og cruisekontroll mer jålete er den ikke. Har sansen for Capricene også, disse var faktisk populære i Norge på 80 tallet og ut på 90 tallet. I hovedsak som stasjonsvogn registert som varebil, en kompis holdt på å kjøpe en 77 modell med Police Package motoren på 5,7 liter. Er trist avgiftsnivået i Norge er blitt slik at Amerikanske biler kun begrenser seg til SUVer og Pickuper nå om dagen, hadde vært så mye kulere med litt amerikanske personbiler på veiene i stede for alt Passat dritten... Firehjulstrekk og litt tightere understell på Crown Victoria og man hadde hatt den perfekte Taxi for Norge Jeg hadde en 78 mod Caprice classic sedan en gang i tiden. Savner jeg den? Nei... Da ville jeg heller hatt generasjonen før som var et skikkelig flak av en bil. Jeg har hatt Plymouth Fury III 1972 nos med 360 CID, den var kjekk å kjøre fordi den var et skikkelig flak 2,03 bred og 553 lang, og ganske gode kjøreegenskaper til den type bil å være. . Der er panseret så flatt at man ser hele. Men aldri mer amerikanere for meg, det finnes så mange kjekkere biler i Europa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Jammen, gutter? Se denne episoden da vel; Så den for etpar dager siden, passer perfekt inn i den nåværende diskusjonen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
taxibjørn Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Stemmer det. Gå inn her og velg taxi http://www.toll.no/templates_TAD/Regist ... anguage=noLa for moroskyld inn en nypris 800000,- Da ble det 200000,- mva. og ca 100000 i avg. Men det kommer jo helt på hvilken motor vekt. + årsagv. 415,- og fratrekk på momsen i regnskapet. Er en grund til at det er registrert så mange reserve taxi. En reservetaxi har IKKE samme refusjon på avgiftene som en vanlig taxi !! Her kan kun moms skrives av ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå