Gå til innhold

Hvor ble det av BMW i taxi

Z1
 Share

Anbefalte innlegg

Første bilen jeg satt i rett etter fødselen var et flak av en Malibu stasjonsvogn(største som ble levert, ikke den mindre utgaven som kom senere den var ikke mange centimeterne kortere enn Grand Torino fra Ford), den nevnes stadig vekk og jeg får til tider lyst på en tilsvarende kjerre å kjøre rundt i! Jeg er redd for at kjøreegenskaper ikke helt holder mål, men allikevel.

De CrownVic bilene duger helt sikkert, men amerikansk er amerikansk.. Det lå vel faktisk en slik vogn tilsalgs på finn og de skulle ha en formue for den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bilen jeg satt i rett etter fødselen var et flak av en Malibu stasjonsvogn(største som ble levert, ikke den mindre utgaven som kom senere den var ikke mange centimeterne kortere enn Grand Torino fra Ford), den nevnes stadig vekk og jeg får til tider lyst på en tilsvarende kjerre å kjøre rundt i! Jeg er redd for at kjøreegenskaper ikke helt holder mål, men allikevel.

For ca 25 år siden gikk det utrolig nok noen av disse amcar-stv rundt omring. Husker mora til en kamerat av meg alltid var badass-soccermom, når hun kom i Dodge Aspen stv og div Oldsmobile stv med gromme V8ere og sliten eksos (hun er gift med en mopar-mann)...Lagde vei i vellinga når resten kjørte døve 240/Corolla/626/Sierraer :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den V8-eren passer vel kanskje ikke helt inn i en norsk taxi heller?

Hvis man ser bort i fra hva det koster ved pumpa så ser jeg ikke noe galt med V8ern, LPG gass løser forøvrig driftsutgiftene :wink: Har som sagt sett Crownvic som drosje i Norge ved to anledninger så det funker jo sikkert helt greit....

Var kun drivstofforbruket jeg tenkte på 8)

Ikke uten grunn at store urgamle amerikanske bensin V6 og V8 fortsatt er temmelig populært i båter.

Synes disse bilene har sin sjarm så lenge jeg er USA..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ca 25 år siden gikk det utrolig nok noen av disse amcar-stv rundt omring. Husker mora til en kamerat av meg alltid var badass-soccermom, når hun kom i Dodge Aspen stv og div Oldsmobile stv med gromme V8ere og sliten eksos (hun er gift med en mopar-mann)...Lagde vei i vellinga når resten kjørte døve 240/Corolla/626/Sierraer :mrgreen:

Mor og Far påstår nesten at naboens bil kunne stues inn i bagasjerommet på den, og at de dro på europaferie med oppreid seng i bagasjerommet og bagasjen liggende i oppbevaringsrommet(tilsvarende Mercedes 124, men naturligvis en del større i Chevyen). Bruker trekket som ble spesialsydd til den bilen på BMWen og trekket som gikk svært stramt over Malibuen blåser av BMWen ved det minste vindkast.. Mangler nok litt overalt, men særlig i lengderetning. Blir fort usikker er så mange typer og varianter av Malibuen.. Tror det var en slik en som den her i lyseblå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad BMW ikke er utbredt i taxinæringen fordi jeg ville ikke hatt 5-serie viss det hadde vært et normal taxikjøretøy! Hadde BMW vært assosiert med taxi slik som Mercedes er ville det i mine øyne helt klart hatt en negativ effekt på BMW sitt image.

Tenk på det å bruke flere hundretusen/million på en bil som flertallet på Taxistasjon har kliss maken til, det er ikke positivt. Når du da ser alle de taxi mercene tenker man ikke: "Å yes, jeg har valgt riktig bil!" Man blir drit sur, fordi taxibilene har gjerne mer utstyr, større motor, 4matic, får bedre verksted priser og service en man selv får. I tillegg har de de fått det for en billigere penge. Jeg innbiller meg også at bruktbilmarkedet til e-klasse blir negativt påvirket av taxibilene når de kommer ut for salg. De er ofte godt utstyrt, forholdsvis nye, bra vedlikeholdt og billige. Baksiden av mynten er km-standen, men prisforskjellen er så stor!

Denne er litt stygg, men svart E-klasse er synonymt med døde folk, hvit for levende.. Det image trenger ikke BMW!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Gå inn her og velg taxi http://www.toll.no/templates_TAD/Regist ... anguage=no

La for moroskyld inn en nypris 800000,-

Da ble det 200000,- mva. og ca 100000 i avg.

Men det kommer jo helt på hvilken motor vekt.

+ årsagv. 415,- og fratrekk på momsen i regnskapet.

Er en grund til at det er registrert så mange reserve taxi. :lol:

En reservetaxi har IKKE samme refusjon på avgiftene som en vanlig taxi !! Her kan kun moms skrives av !

Stemmer det, men er du taxi eier med 4-5 biler trenger ikke "reserve bilen" reges. som det. Hvis du holder tunga rett i munnen. Men den tar vi ikke her. [-X[-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad BMW ikke er utbredt i taxinæringen fordi jeg ville ikke hatt 5-serie viss det hadde vært et normal taxikjøretøy! Hadde BMW vært assosiert med taxi slik som Mercedes er ville det i mine øyne helt klart hatt en negativ effekt på BMW sitt image.

Tenk på det å bruke flere hundretusen/million på en bil som flertallet på Taxistasjon har kliss maken til, det er ikke positivt. Når du da ser alle de taxi mercene tenker man ikke: "Å yes, jeg har valgt riktig bil!" Man blir drit sur, fordi taxibilene har gjerne mer utstyr, større motor, 4matic, får bedre verksted priser og service en man selv får. I tillegg har de de fått det for en billigere penge. Jeg innbiller meg også at bruktbilmarkedet til e-klasse blir negativt påvirket av taxibilene når de kommer ut for salg. De er ofte godt utstyrt, forholdsvis nye, bra vedlikeholdt og billige. Baksiden av mynten er km-standen, men prisforskjellen er så stor!

Denne er litt stygg, men svart E-klasse er synonymt med døde folk, hvit for levende.. Det image trenger ikke BMW!

+1

Like greit at det ikke er BMW også, da slipper jeg å spy i en nydelig bil når jeg er på vei hjem fra byen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1

Like greit at det ikke er BMW også, da slipper jeg å spy i en nydelig bil når jeg er på vei hjem fra byen

Jeg er også glad for at BMW ikke er taxi.

Jeg husker at Jaguar sjefen en gang ble spurt om hvorfor man skulle velge Jaguar fremfor Mercedes, da smilte han bredt og sa at man da slapp å bli tatt for å være taxi-sjåfør. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest hele tråden her og vet ikke helt hva diskusjonen går generelt i. Men ettersom jeg kjører taxi i Arendal, så vet jeg litt hvorfor de fleste her velger vekk bmw.

Det var 3 stk e60 her i Arendal før. 2av de ble kjøpt billig pga demo bil og 3 var pga ville generelt ikke ha MB.

to av de som hadde e60 ville ikke ha det igjen pga mye feil osv. 3 vil ikke ha MB så der ble det f30. :)

Men uansett de her i byen velger som regel MB pga garanti og at de kommer som taxi versjon. 3år og 300k km garanti. Perfekt for oss her, som kjører 100k i året..

De som kjører Volvo har kjøpt det pga billigere 4x4 enn MB sine. Og andre er generelt bare gniene :P (vil tjene mer)

Så det de fleste her nede mener er det tryggeste kjøpet er mercedes, mtp garanti osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker den La Mans blå E60 LCI med M Sport som gikk her, var den råeste taxien i hele byen synes jeg. Husker jeg jobba på Bavaria da han kjøpte den, bytta inn en pre face E60 520d som han hadde brukt som Taxi. Denne tror jeg var gått 350 000 km eller noe og så ikke så værst ut tross km stand :) Husker de solgte den den gang for 199 000 kr som var jævlig billig for en E60 i 2008 :wink:

Mener å ha sett noe F10 og F11 som taxi her i området også med de kommer kanskje fra Grimstad eller andre byer... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går f10 og f11 i Grimstad + le mans blå e60.. Det stemmer at det gikk le mans blå e60 i arendal. Men den har han tatt ut i privat eie når han handla f30.. Var meninga han skulle ha m-sport på den også, men de hadde ikke det som utstyrsvalg når han bestilte :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel 2-3 F10/F11 i Grimstad ja. Har vært noen E60 her før også.

Som flere har sagt før er jeg glad BMW ikke er mye brukt som taxi. Ødelegger imaget.

Imaget er det vel flere som står for.

Men det er jo bra reklame at en bil tåler og bli brukt som taxi.

Hadde det bare vert noe drit så hadde dem vel valgt noe annet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imaget er det vel flere som står for.

Men det er jo bra reklame at en bil tåler og bli brukt som taxi.

Hadde det bare vert noe drit så hadde dem vel valgt noe annet .

Jeg ser det kun som posetivt at BMW ikke er ett kjent Taxi merke, det stemplet Mercedes har der taler like mye i mot som for synes jeg. Og det er jo nå kommet fram at årsaken til at det er færre BMW taxier er det totale tilbudet til drosjeeierene, med egene modeller levert fra fabrikk til formålet...hvem kan konkurrere mot det?

Det er jo også bevist at Mercedes gjør ikke selve drosjejobben bedre enn en BMW (bortsett fra plassen innvendig i noen modeller), det finnes taxieiere som holder seg til BMW tross dårlig servicetilbud så disse bilene kan ikke være helt håpløse. Tviler på at en drosjeeier som lever av bilen velger å holde seg ett merke hvis det viser seg å ikke funke som drosje, ett merke som på toppen av det hele har dårlig servicetilbud.

Tror nok det er litt bevisst at BMW ikke satser på Taxi, hadde de villet så hadde de satser med fullt apparat. Nei de lar Mercedes få lov til å ha den gleden...så har de iallfall noe å trøste seg med :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...