DCA Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Jeg tar ikke så mye taxi at det bryr meg. Det syns jeg blir for dumt ja, da er det vel mer bmw mannen i deg som ikke vil ta japansk Ellers er jeg vel stort sett dritings når jeg tar taxi. Man sitter ikke like dypt å luksuriøst nei, men helt greit mener nå jeg greit nok til at de ikke kan klage på lønna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 For min del skjønner jeg ikke at de ikke bruker mer toyota prius blandt taxi bilene. Billigere i drift på alle mulige måter, men ja ser den at sjåførplassen ikke blir like eksklusiv. Men da bør de heller ikke klage på dårlig lønn. Dette er veldig enkelt. Tiltross for Toyotas påståtte fantastiske kvalitet er det åpenbart ikke nok til å få taxieierne til å skifte ut bilparken med f.eks Prius´er. Gode serviceavtaler/gjenkjøpsavtaler og status er tungen på vektskålen. Det blir nok en Mercedes-Benz neste gang også. Jeg vil faktisk hevde at BMW har en større sjanse i dette spillet enn Toyota... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Jeg kjører til tider en F11 taxi, og kontra Peugoten jeg kjører til vanlig merker man stor kjørekomfort forskjell på sommerstid. På vinteren er BMW'en et helvete å kjøre og man kommer seg knapt opp en liten bakke om det er litt glatt ute. Om sommeren er det F11 som duger, men om vinteren foretrekker jeg andre merker (KUN til taxikjøring, på fritiden er det kun BMW som duger.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Jeg tar ikke så mye taxi at det bryr meg. Det syns jeg blir for dumt ja, da er det vel mer bmw mannen i deg som ikke vil ta japansk Ellers er jeg vel stort sett dritings når jeg tar taxi.Man sitter ikke like dypt å luksuriøst nei, men helt greit mener nå jeg greit nok til at de ikke kan klage på lønna Jeg har ingenting i mot japanske biler, eller andre merker for den saks skyld, men akkurat Prius synes jeg ikke egner seg som Taxi. Sist jeg var på jobb tror jeg det ble Skoda Oktavia, E-klasse og F11. Gangen før der var det bl.a. en XC90. Alle fungerte helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 For min del skjønner jeg ikke at de ikke bruker mer toyota prius blandt taxi bilene. Billigere i drift på alle mulige måter, men ja ser den at sjåførplassen ikke blir like eksklusiv. Men da bør de heller ikke klage på dårlig lønn. Dette er veldig enkelt. Tiltross for Toyotas påståtte fantastiske kvalitet er det åpenbart ikke nok til å få taxieierne til å skifte ut bilparken med f.eks Prius´er. Gode serviceavtaler/gjenkjøpsavtaler og status er tungen på vektskålen. Det blir nok en Mercedes-Benz neste gang også. Jeg vil faktisk hevde at BMW har en større sjanse i dette spillet enn Toyota... Ja så lenge avtalene er som de er blir det nok slik. Men uansett er vel prius den mest feilfrie bilen på markedet for tiden.. enten du vil eller ikke, så for lønnsomhetens skyld ville jeg valgt det. Men slett ikke for comforten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 På vinteren er BMW'en et helvete å kjøre og man kommer seg knapt opp en liten bakke om det er litt glatt ute Kjører du med sommerdekk siden du ikke kommer fram eller? Jeg kommer fram nesten over alt med min E90 med gode vinterdekk, finnes ikke noen biler som imponerer meg mer på vinterføre enn BMW faktisk og jeg snakker ikke for meg selv her. Eierne av drosja du kjører bør nok vurdere nye dekk om vinteren ja.... Og F10 sier jo folk at skal være den bakhjulstrekkeren på markedet som visker ut grensen mellom framhjulstrekk og bakhjulstrekk på fremkommelighet. Teknikk, elektronikk og gode dekk er kommet så langt i dag at det ikke finnes forskjell lengere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 På vinteren er BMW'en et helvete å kjøre og man kommer seg knapt opp en liten bakke om det er litt glatt ute Kjører du med sommerdekk siden du ikke kommer fram eller? Jeg kommer fram nesten over alt med min E90 med gode vinterdekk, finnes ikke noen biler som imponerer meg mer på vinterføre enn BMW faktisk og jeg snakker ikke for meg selv her. Eierne av drosja du kjører bør nok vurdere nye dekk om vinteren ja.... Og F10 sier jo folk at skal være den bakhjulstrekkeren på markedet som visker ut grensen mellom framhjulstrekk og bakhjulstrekk på fremkommelighet. Teknikk, elektronikk og gode dekk er kommet så langt i dag at det ikke finnes forskjell lengere Hvis du bruker elektronikken for å komme deg fram på vinterstid må jeg si du bare kjører på flata. Skal man opp en kjip bakke må slikt skrus av, det gjør til og med mamma! Går utifra du vet det men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 hehe..nok en gang morro å se "panikk" stemningen blandt enkelte hvis BMW ikke er beste bilen for ei næring.. +1 Her i stavanger er det veldig variert blant taxiene. Alt fra Prius til Panamera, kompaktbiler til SUVer. Gjevnt over dyre biler som er og snuser på milionen og vel så det. Når det gjelder hvilke taxi jeg havner i gir jeg regelrett blanke i. Er somregel på nattestid i helgene jeg tar taxi, og da sier jeg meg fornøyd sålenge jeg får en Hvorfor taxinæringen, politiet, brannvesenet, abulansepersonellet etc. bruker de bilene/merkene de gjør gidder jeg ikke å spekulere i. Jeg vil tro at det somregel er noen ganske kompetente personer som tar slike avgjørelser. Noen som har litt mer peiling enn en svett bruker på bimmers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 har snakket litt med pappa og som har vært drosjeeier på romerike i 15 år.. og det var mer bmw før, men når e60 kom med dieselmotor og swirl flaps, så fikk mange skrekken da endel havarerte på kort tid, og etter det har det vell ikke vært så mye bmw. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Den swirlflaps problematikken er en smule oppskrytt... Men det er en hel annen sak. Det hele går nok mer på satningsområdet til importør og forhandler.. Er ikke forhandler villig til å satse på det, noe de fleste ikke er, så er det få eiere som tør også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Nettopp komt en ny F11 som taxi i området her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 har snakket litt med pappa og som har vært drosjeeier på romerike i 15 år.. og det var mer bmw før, men når e60 kom med dieselmotor og swirl flaps, så fikk mange skrekken da endel havarerte på kort tid, og etter det har det vell ikke vært så mye bmw. Det var det min far sa også, pluss det at for mange er både bmw å mercedes for dyre biler når de byttes ut etter 2 år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Hvis du bruker elektronikken for å komme deg fram på vinterstid må jeg si du bare kjører på flata. Skal man opp en kjip bakke må slikt skrus av, det gjør til og med mamma! Går utifra du vet det men Stort sett så kjører meg med antispinnsystem på, merker hvordan bilen drar seg opp og fordeler kreftene mellom hvert hjul selv med klampen i bånn. I de værste bakkene så går det kanskje ikke så fort opp men den krabber stødig opp og lar seg ikke stoppe uansett, jeg er helt imponert over dette systemet. Audien jeg hadde bare kutta gassen helt til hjula sto stille og dette fungerte svært dårlig synes jeg, ennå med gode vinterdekk på den og framtung som den var så er E90en mange ganger bedre på vinterføre. Men om du sier det er bedre uten antispinnsystem så er bilen min kanskje enda bedre på vinterføre enn jeg til nå har trodd da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Hvis du bruker elektronikken for å komme deg fram på vinterstid må jeg si du bare kjører på flata. Skal man opp en kjip bakke må slikt skrus av, det gjør til og med mamma! Går utifra du vet det men Stort sett så kjører meg med antispinnsystem på, merker hvordan bilen drar seg opp og fordeler kreftene mellom hvert hjul selv med klampen i bånn. I de værste bakkene så går det kanskje ikke så fort opp men den krabber stødig opp og lar seg ikke stoppe uansett, jeg er helt imponert over dette systemet. Audien jeg hadde bare kutta gassen helt til hjula sto stille og dette fungerte svært dårlig synes jeg, ennå med gode vinterdekk på den og framtung som den var så er E90en mange ganger bedre på vinterføre. Men om du sier det er bedre uten antispinnsystem så er bilen min kanskje enda bedre på vinterføre enn jeg til nå har trodd da Det må den nok være da Det håper jeg og tror du visste fra før, hvis ikke har du kjørt lite på snøføre Men for oss som er oppvokst på fjellet er det jo alltid morsomt å se når dere søringer får snø! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Det må den nok være da Det håper jeg og tror du visste fra før, hvis ikke har du kjørt lite på snøføre Men for oss som er oppvokst på fjellet er det jo alltid morsomt å se når dere søringer får snø! Da kan jeg bare fortelle seg med en gang er at er det noe vi har hatt mye av her på Sørlandet de siste vinterne så er det snø, ser jeg ut av vinduet her nå så ligger den en god meter med snø. Så jeg har kjørt nok på vinterføre til å finne ut hvilke biler, dekk og fremdriftsmetoder som fungerer best og så langt så har jeg klart meg med BMW sitt antispinnsystem. Har hørt snakk om at noen skrur det av med de har jeg tenkt at det gjelder biler med dårligere system enn BMW sitt. Fordelene med å bo på Sørlandet er at når vi først har vinter så har vi skikkelig vinter og når vi først har sommer så har vi skikkelig sommer. Vinteren kommer sent og går tidlig og sommerene er varme og tørre i motsetning til hos dere nordboere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå