Kennethe34 Skrevet Mars 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2015 (endret) så videoen nå! imponerende altså! hvordan gikk det i frankrike egentlig? Endte opp på en 5.plass, bare småpoeng unna pallen :/ Det svir fortsatt.. Takk forresten Endret Mars 1, 2015 av Kennethe34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 1, 2015 Share Skrevet Mars 1, 2015 5 plass av hvor mange? vil si det er ganske bra forde! så gratulerer ^^du får ikke prøvd på nytt i år altså? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mars 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2015 5 plass av hvor mange? vil si det er ganske bra forde! så gratulerer ^^ du får ikke prøvd på nytt i år altså? Var 9 land med i mitt fag. Takk skal du ha Nei dessverre, i EM kan man delta inntil året man fyller 25 år så er nok for gammel neste gang :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 1, 2015 Share Skrevet Mars 1, 2015 ja ikke sant da vil jeg tørre og si at du gjorde det rimelig bra! det er jo litt kjedelig da! men men Kennethe34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Mars 1, 2015 Share Skrevet Mars 1, 2015 Stilig har du original csl luke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mars 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2015 Takker Den er original ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 3, 2015 Share Skrevet Mars 3, 2015 Flott bil med utrolig rå lyd! Og 5. plassen i Frankrike er jo bra det. Å være med i det hele tatt er ganske imponerende, bra jobba Følger med videre her, gleder meg til du får på nye sommersko! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mars 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2015 Takk skal du ha:) Ja det har vært en opplevelse for livet absolutt! Gleder meg også til sommerhjul, dekkene burde vel dukke opp i neste uke om alt går som planlagt Skal forresten montere forsterkninger fra turner til traversfestene i helg. Bytter samtidig traversforinger og noen kuleledd jeg ikke har byttet tidligere i samme slengen. Skal få litt lakk på gulvet bak og på traversen mens jeg er i gang. Gleder meg til å kjøre på sommerdekk etter dette, tror bilen blir utrolig tight! -Roger- og Freakshow reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mars 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2015 Her jobbes det noe vannvittig med bakstillingsprosjektet Begynte på fredag med demontering, slipte så bort alt av lakk osv rundt traversfestene. Jeg skulle montere forsterkningene preventivt, men når jeg hadde slipt oppdaget jeg små sprekker på 3 av 4 fester! Heldigvis ikke noe alvorlig, bare påbegynte sprekkdannelser. Er veldig glad for at jeg tok denne jobben før det ble verre. Sprekkene ble sveist, slipte så ned sveisen og limte på forsterkningene. Limet jeg har brukt er originalt Bmw karrosserilim, brukes bla for å lime bakskjermer. Koster ca 700kr for en liten patron så styrken skal være vannvittig bra Grunnen til at jeg ikke ville sveise inn forsterkningene er at da ville all rustbeskyttelsen (lakken) smelte av på andre siden, dette kommer man aldri til for å rustbeskytte like bra som det var. Tynntectyl/olje o.l blir aldri like bra som det var fra fabrikken. Avsluttet så fredagen med alle forsterkningene limt og under press for å la de herde til lørdag. Idag har jeg slipt resten av løsrusten som var i gulvet, grunnet, lakkert og lagt bodyskyts oppå lakken. Ville ikke bruke tectyl pga liker ikke at alt blir så sticky, er noe dritt å jobbe med Har også skiftet traversforingene (originale), og alle 4 kuleleddene i bakstillinga samt bolter til alt jeg har hatt løst. Alle andre bolter blir rengjort med roterende stålbørste og smurt med "never seez" før de blir montert på. Etter dette malte jeg traversen, V-staget og platene som står under eksosanlegget med svart hammerlakk. Blir ikke utstillingsfinish, men greit nok samt at det er utrolig slitesterkt. Har også vasket alt jeg har demontert (deksler osv). Imorgen blir det montering og hjulstillingskontroll så er den ferdig Noen bilder: Trivelig å skru M3 når sidemannen (kollegaen min) bygger seg E60 M5 -Roger- og bimmerR reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 7, 2015 Share Skrevet Mars 7, 2015 se her ja! kjempe jobb men når du først sveiser sprekkene hvorfor ikke sveise på forsterkningene siden du allerede har fjerna orginal galvanisering? eller er det for å slipe flere plasser med uorignal galvanisering?rått med e60 m5! og litt av en farge på den!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mars 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2015 Mtp sveising er det ikke galvanisering / lakk på undersiden som er problemet, det er på andre siden. Der vil sveisen smelte dette laget, og for å komme til å legge ny beskyttelse må man kappe istykker bagasjerommet derfor ville jeg sveise så lite som mulig. Eneste jeg kommer til å beskytte med er tynnyectyl med lang slange og fordelersprøyte og det er bedre enn ingenting, men ikke optimalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 8, 2015 Share Skrevet Mars 8, 2015 Fint og se du holder det på stell Synd tilogmed m3 skal slite med dette problemet.. Skummelt og kjøpe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mars 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2015 Ja er viktig å ta vare på redskapen:) Jeg synes det er helt latterlig at ikke Bmw tok tak i dette etter alle problemene på e36.. Det blir trygt å kjøpe min i allefall når den en gang skal selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Mars 8, 2015 Share Skrevet Mars 8, 2015 Ja det er noe skikkelig dritt det der :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mars 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2015 Nå er jobben nesten ferdig, kun hjulstillingskontroll som gjenstår. Må kjøre bilen i ett annet bygg for å gjøre dette og ville helst ikke få bilen våt da jeg måtte male undersiden av traversen idag, så det blir gjort imorgen Ellers gikk alt greit idag, noen nye bolter her og der ellers er alt rengjort og smurt opp. Bilen ser vannvittig mye bedre ut fra undersiden nå, synd det er bare jeg som blir å se det hehe Her er noen bilder fra dagens jobb: Travers oppe igjen Digg med malte/sorte svingarmer, disse ser jo vanligvis helt jævlig ut Endelig på hjulene igjen Sidemannen tok ned traversene på M5'en idag, fy faen hvor svær den V10'en egentlig er med girkassen påmontert! :s Nesten som en lastebilmotor! albin, Andreas Nærbø og -Roger- reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå