Gå til innhold

Min E46 M3, Spa dag S13

Share

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Korleis syns du Castrol Limited Slip olja fungere på diffen? Har lest at fleire får "ule lyder" fra diffen under brå sving med bruka av den olja  :huh: Usikker på om ska gå for OEM diff olje eller Castrol limited slip  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Korleis syns du Castrol Limited Slip olja fungere på diffen? Har lest at fleire får "ule lyder" fra diffen under brå sving med bruka av den olja  :huh: Usikker på om ska gå for OEM diff olje eller Castrol limited slip  :)

Har faktisk fått disse ulelydene ett par ganger, lenge siden sist nå men den skal byttes i oem olje med "FMbooster" iløpet av sesongen.

Det som er synd er jo at oem oljen koster ca 1000,-kr pr liter :P

Her er ett dårlig mobilbilde av bilen på sommerhjul, skal ta noen skikkelige bilder når det en gang blir fint vær og bilen holder seg ren i mer enn 100meter etter vask :)

post-52026-0-97400700-1429441336_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har ikke skjedd så mye her i det siste, har tatt vårservicen (oljeskift motor, nye tennplugger og kupefilter) og byttet en PDC sensor som røk.

Har ikke fått tid til å bytte midtkonsollen enda :-&

Ellers brukes bilen nesten daglig nå som det er "sommer" og jeg koser meg stadig mens jeg kjører den, selv 2,5 år etter kjøp  :clap:  

Dette er den bilen jeg har hatt desidert lengst og den jeg har vært mest fornøyd med, rett og slett en flott bil som man blir glad i :)

Legger ved ett par vaskebilder fra idag, samt ett bilde av en kamerat sin ombygde E60 M5. Lånte denne ei helg, effektmessig blir M3n som en mondeo i forhold.. Tror det må bli en slik som neste M bil :)

post-52026-0-45825800-1432748590_thumb.j

post-52026-0-63384500-1432748594_thumb.j

post-52026-0-64457400-1432748603_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder til i Tromsø, så var nok ikke meg :)

Pga boligkjøp er så dyrt er denne nå lagt ut for salg.. :/

Vil tro at denne er en av de bedre M3er i Norge, i tillegg til at den er ny i Norge og original.

Selger ikke om ikke prisen blir riktig, da får jeg heller fortsette å leie leilighet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stresser ikke med salget, så fortsetter med å ta vare på bilen som om jeg skulle hatt den resten av livet :)

Har forrige helg renset og behandlet K&N filteret, byttet skiver og klosser foran og midtkonsoll. 

Speilet inni bilen pungterte også her om dagen, så har bestilt nytt. Tenker også å få skiftet rute på bilen, så får de bare til å montere det da.

Filteret 

DSC_0253.jpg

Gammel skive

DSC_0243.jpg

Ny skive, disse var så sexy at jeg vurderte å henge de opp i stua :P

DSC_0241.jpg

DSC_0242.jpg

DSC_0249.jpg

Gammel midtkonsoll med irriterende riper

DSC_0246.jpg

DSC_0245.jpg

Pga de ekstra 12V uttakene må man kappe i den nye midtkonsollen, var ikke noe digg å sette luftsaga i den nye midtkonsollen, men gikk bra :)

DSC_0244.jpg

Montert

DSC_0252.jpg

Fikk tyn på jobben pga Porsche senter skiltplatene mine, så disse lå på arbeidsplassen min en morgen. Måtte pent bytte da :)

DSC_0248.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har vært sånn passe respons på bilen, synd de fleste tror jeg vil gi den bort :P

Har forøvrig kjøpt leilighet med nok tomt til å bygge garasje, så ville egentlig være synd å selge denne nå. Hva skal jeg ha i garasjen da? :)

Ellers skal ruta nyttes i neste uke og da byttes også midtspeilet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...