DCA Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Lar for en gangs skyld en link tale for meg:http://www.formula1.com/inside_f1/under ... /5278.html Ble sikkert forbudt i Formel1 fordi det ikke var nyttig.. DCA: Jeg tror det hadde vært mye enklere å føre en skikkelig samtale face to face med deg enn her, for det virker som holder på å boble over av små vittigheter som når de kommer ut via et tastatur mangler tonefall, ansiktsuttrykk o.l., slik at her oppfattes du lett som arrogant og useriøs. -Et hyggelig ment tips! Det har aldri stått Traction i displayet uansett hvordan jeg har trykket på DSC-knappen i vår E92? at du sammenligner formel 1 og bmw syns jeg blir for dumt. Enig i at face to face er enklere og at jeg er rævva til å skrive. Prøver heller ikke på noe vittigheter spesielt men det er så.. arrogant er jeg heller ikke så lenge andre ikke er det (endret litt på innlegget siden jeg leste totalt feiL!!!!!) Bradbury: stemmer det ja.. men jeg er likevel ingen fan av at bilen da vil hente inn en evnentuell skrens og da bremse farten Har aldri prøvd det rett frem opp en bakke, kun opp svingete bakker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Også endret siden forrige innlegg ble endret. Tror ikke min bil har mye mer til felles enn fire hjul og ett ratt, men like fullt er antispinn enda en ting som har sitt opphav i Formel1. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Blir jo ingen skikkelig diskusjon når det kommer noen å blander inn formel 1 og tror det er målbart vettu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Dem testa med og uten antiskrens på femte gir. Di hadde ihvertfall ikke sjans til å gjøre det bedre uten antiskrens. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Lar for en gangs skyld en link tale for meg:http://www.formula1.com/inside_f1/under ... /5278.html Ble sikkert forbudt i Formel1 fordi det ikke var nyttig.. DCA: Jeg tror det hadde vært mye enklere å føre en skikkelig samtale face to face med deg enn her, for det virker som holder på å boble over av små vittigheter som når de kommer ut via et tastatur mangler tonefall, ansiktsuttrykk o.l., slik at her oppfattes du lett som arrogant og useriøs. -Et hyggelig ment tips! Det har aldri stått Traction i displayet uansett hvordan jeg har trykket på DSC-knappen i vår E92? Det kommer an på hvor ny bilen din er tror jeg da. Mine 08modeller E92 fikk heller ikke opp noe traction symbol, men DTC er aktivert etter 1 trykk. Da lyser det ene lyset midt i instrumentet ditt. Holder du inne knappen lyser 2 lys, og da er alt koblet bort. Jeg synest det er merkelig at ingen her tok opp dette før Bradfury gjorde dette, siden det er noe som er VELDIG relevant i denne sammenhengen. Alleredet på E46 og E39(først som ekstrautstyr,deretter standard) ble DSC III innført, og dette systemet hadde også 2 steg. Min erfaring er at 1 trykk, dvs aktivering av DTC gir best framkommelighet. Men sålenge føret er hardt, så er ikke forskjellen spesielt stor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Dem testa med og uten antiskrens på femte gir. Di hadde ihvertfall ikke sjans til å gjøre det bedre uten antiskrens. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 antiskrens? hva mener du og hva var det de gjorde? det spørs hva situasjonen er om hva som er best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Hadde glattkjøring og kan si at det var som natt og dag, den hjelper kanskjenikke så mye på å forhindre skrens, men er mye lettere å få bilennrett vei igjenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Jeg er svært fan av antiskrens/ESP, men antispinn har jeg opplevd at kan gjøre vanskelige situasjoner verre nå på vinteren. Spesielt som mange her nevnt, når man har lav fart og skal opp en bakke som også gjerne har en sving i tillegg. Så kjører svært mye uten antispinn nå for tiden og kobler ut begge nesten bare når jeg skal leke litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Hva er vitsen med rwd når man kjører med krykker innkoblet uansett? Kan skjønne at vinterføre er uvant i regioner med kortere/mildere vintre, det må det være siden dere diskuterer dette emnet som om det var rakettkirurgi ( ) å kjøre bakhjulstrukket bil på vinterføre. Her i gokk derimot, her er det bare å kapitulere og lære seg å faktisk kjøre bilen først som sist. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Hvem her har sagt at krykkene alltid er innkoblet? Uansett så gir de plenty rom til å dra nytte av mye av bakhjulstrekkens gleder og fordeler. Blir jo litt som å spørre hva som er poenget med cabriolet i Norge. Forskjell og på å dra nytte av et system man har gode erfaringer med, og å ikke klare seg uten. Klarer meg fint uten regnsensor og, men behagelig å slippe å styre med vindusviskerne selv. Det hjelpemiddelet jeg er mest avhengig av hjelpen til er egentlig automatisk resirkulering av luften i bilen ved dårlig luft utenfor, for det har jeg alltid glemt å åpne igjen i biler som mangler dette. En ting er ihvertfall sikkert; å kjøre bakhjulsdrevet bil er gøy både sommer og vinter, og med og uten hjelpemidler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Hvem her har sagt at krykkene alltid er innkoblet? Uansett så gir de plenty rom til å dra nytte av mye av bakhjulstrekkens gleder og fordeler. Blir jo litt som å spørre hva som er poenget med cabriolet i Norge.Forskjell og på å dra nytte av et system man har gode erfaringer med, og å ikke klare seg uten. Klarer meg fint uten regnsensor og, men behagelig å slippe å styre med vindusviskerne selv. Det hjelpemiddelet jeg er mest avhengig av hjelpen til er egentlig automatisk resirkulering av luften i bilen ved dårlig luft utenfor, for det har jeg alltid glemt å åpne igjen i biler som mangler dette. En ting er ihvertfall sikkert; å kjøre bakhjulsdrevet bil er gøy både sommer og vinter, og med og uten hjelpemidler! Cabriolet i Norge sier du? Det er fint, jeg kjører min Z3 7-8000 km/år og 6-7000 km er med taket nede. Kaldt? NEI. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bradbury Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Hva er vitsen med rwd når man kjører med krykker innkoblet uansett? Vel, man kan oppleve situasjoner slik som Werther beskrev tidligere i tråden. Han fikk sleng på våt asfalt i 200+ km/t og hadde kanskje ikke vært i live til å skrive om det dersom han hadde hatt antiskrens deaktivert. Det er riktignok ikke så mange av oss som i det daglige kjører rundt i over 200 km/t på våt asfalt, men det finnes mange trafikksituasjoner som plutselig kan oppstå og som kan minne deg på at dine ferdigheter bak rattet kun er menneskelige. Å ha antiskrens konsekvent deaktivert fordi det er bedre å kjøre uten, er mye det samme som å kjøre uten bilbelte fordi det er mer komfortabelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Som sagt før, jeg kjører 2 andre rwd biler uten, da velger jeg å skru det av på nr3 og. Kontinuitet er stikkordet her. Jeg prioriterer gode dekk, dette er langt viktigere enn all verdens elektronikk. Den bilbelte-sammenligningen blir bare dum. Jeg er ofte vitne til hvor mye enkelte utsetter antiskrensen sin for, mange stoler på at denne er en slags skytsengel, i mine øyne er denne mentaliteten langt skumlere enn å kjøre analogt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Hva er vitsen med rwd når man kjører med krykker innkoblet uansett? Overraskende mange kjøper ikke BMW (eller Mercedes-Benz) for aktivt å utnytte egenskapene til bakhjulstrekket. Faktisk tror overraskende mange at BMWen deres trekkker på forhjulene: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Jeg er ofte vitne til hvor mye enkelte utsetter antiskrensen sin for, mange stoler på at denne er en slags skytsengel, i mine øyne er denne mentaliteten langt skumlere enn å kjøre analogt. Forsåvidt enig - elektroniske hjelpemidler brukes litt for ofte til å presse grensene i stedet for å få ekstra sikkerhet. Kan egentlig sammenlignes med folk som kjøper varmepumpe, men som ikke får redusert strømregning fordi de i stedet velger komforten ved å ha det varmere inne. Kontinuitets-argumentet ditt er forresten svært relevant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå