Gå til innhold

1992 525ix Gletscherblau Metallic - rust, rust, sveiseapparat og motorblokk side 35


henfjel
 Share

Anbefalte innlegg

Så langt går alt bra! Får start på den igjen, men det er fortsatt litt usikkert om det blir oppstart denne eller neste helg. 

 

Verktøy kjøpt inn for anledningen! 2 stk momentnøkler, en fra 6 til 30Nm og en fra 13 til 110 :)
50822975277_821436359f_b.jpg

 

Kamaksling på eksossiden montert!
50789118877_01f7d2f6cd_b.jpg

 

Og så har jeg lakkert eksosmanifolden i svart varmebestandig lakk. Får se hvor lenge det holder, haha.. Skal tåle opp til 650 grader, men blir vel litt varmere rundt der enn det. Får se!
50822975202_7b461aa702_b.jpg

 

Og til slutt bilde av de nye hjulkapslene! Eller, en av dem iallefall :P
50822975357_d7750b74f0_b.jpg

 

I morgen skal jeg montere innsugskammen, og diverse andre greier! Må se om jeg klarer å få montert på bunnpanna, for bilen står litt trangt til og jeg får ikke stått ute for det er nesten en meter snø her på Lillehammer.. Men skal nok klare å få gjort det der den står nå! Så får vi se i morgen hvor langt jeg kommer :)
 

Over og ut!

Endret av henfjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom en ny pakke med deler i dag :)

 

Blant annet reimhjul, litt deler til girkassa siden jeg skal bytte clutch i vinter, nylonforinger til giroverføringen OG nye foringer til gasspedalen som er litt treig. Og diverse småting.
50789118822_41f2259f90_b.jpg

 

Og her er toppen av kransekaka; en original chrome-rørhale fra BMW! Blir spennende å se hvordan den blir på bilen :)
50789214832_32074b8894_b.jpg

50789108411_74c7a037a3_b.jpg

 

Nå skal jeg ut og skru sammen motor!

Endret av henfjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal nok gå veldig bra, for det er jo laget slik at man kan ta av toppen uten å måtte fjerne kammene ;)
50822146388_2e049368ac_b.jpg

 

Her er bilde av hele herligheten montert sammen!
50788254328_0411f90fe4_b.jpg

 

Ellers har jeg montert på ny rulle på kjedestrammeren på oljefilterhuset.
50788338568_4e8f3a0554_b.jpg

 

Og byttet diverse pakninger, som denne!
50822896381_d2b8e1664c_b.jpg

 

Nå har jeg fått montert og trukket til med rett moment :)

Skal få tatt et par bilder senere i kveld eller i morgen!

Endret av henfjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet du det :)
Lurte på en stund om det ble et problem jeg også, men fant fort ut at det var laga plass til hver enkelt skrue!

 

Nå har jeg vært ute å bytta litt diverse slanger og har montert en av plastskinnene som registerkjedet går på. Håper og tror på oppstart i morgen ettermiddag hvis jeg jobber effektivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sjekket, men jeg kjøpte så tynne torx kopper som jeg fant når jeg kjøpte til å ta av toppen. Men da hadde jeg kammene av.
Er det ikke tynt nok blir det ikke oppstart før neste helg, haha.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer det en liten update fra helgens økt!

Jeg har fått montert toppen, register, innsuget og så og si alt av reimhjul og diverse. Det jeg har igjen nå er eksosmanifold, helle på olje, diverse kjøleslanger, frostvæske, radiator, og å montere på igjen fronten :P Neste helg er det ferdigstilling og oppstart! :D

 

Som vanlig er jeg ganske dårlig til å ta bilder, så her er tre stykker!

 

Bunnpanne montert.
50788254538_ef3feae45b_b.jpg

 

Innsug, vakuumslanger og luftfilterboks montert.
50789013271_b7f96ca52b_b.jpg

 

Register, topp og toppdekselpakning klar! Bare olja igjen :)
50789118967_661d193685_b.jpg

Endret av henfjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du banne på  :bounce: Bare å krysse fingrene for at alt er som det skal nå!

Fant selvfølgelig ut at jeg mangler et par skruer! Var et par ganger under demontering at det gikk litt fort for seg i min iver på å få bilen i orden, så i dag har jeg bestilt det jeg kunne huske at jeg manglet/mistet fra Koed.

Må stadig si at de overrasker meg når det kommer til kundeservice og frakt! La inn en bestilling den 9. som jeg trengte til fredag den 17. Den 15. hadde jeg fortsatt ikke fått noe sporingsnummer, så jeg ringte og fikk vite at pakken kom til å bli sendt samme dag (15.) siden de hadde måttet vente på noen deler de ikke hadde på lager. I siste liten fikk jeg endret så de sendte pakken til Lillehammer og ikke til Oslo, og lørdag den 18. lå den jammen meg i postkassa på Lillehammer!  :shock: Hadde aldri trodd at jeg kom til å få pakken fra Danmark på 3 dager! Det er kanskje vanlig, men jeg var mektig imponert over servicen iallefall :)

 

Jeg har også bestilt ny hardy-kobling, mellomaksel-oppheng, og diverse andre småting som jeg tenkte jeg skulle ta når jeg bytter clutch senere i vinter! Alle disse foringene og sånt til giroverføringen er jo så billige så jeg tenker at jeg erstatter alt når jeg først må ha ned girkassa, så får jeg en tight og fin drivlinje/girkasse/giroverføring eneste jeg mangler til girkassa da er de to bakre simringene og clutch-kit, men det må bli på en annen lønning, hahaha!  :bmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • henfjel changed the title to 1992 525ix Gletscherblau Metallic - rust, rust, sveiseapparat og motorblokk side 35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...