Gå til innhold

DIY - Digitalt Speedometer i BC Display - BMW Koding


bjorneoen
 Share

Anbefalte innlegg

E60 med business idrive? :)

Har du aux kabelen montert i bilen? :)

 

I så fall så er det bare å kode +NAUX til M-ASK/CCC modulen med NCSEXPERT!

Hvis ikke så må du kjøpe aux retrofit kit for å koble til aux ledningen og så kode :)

Hvis du lurer på hvordan dette gjøres, så kan jeg forklare mer detaljert om hvordan man legger til +NAUX om ønskelig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid det er nok. Som regel må man endre noen flere innstillinger også. Et annet problem er at det ikke fungerer skikkelig, lyden blir for lav og dårlig rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid det er nok. Som regel må man endre noen flere innstillinger også. Et annet problem er at det ikke fungerer skikkelig, lyden blir for lav og dårlig rett og slett.

Åja okei! :)

Leste en utfyllende og stor guide på Retrofit AUX for E60 og utifra det jeg leste og har opplevd selv fra erfaring så får å hvertfall få aux til å fungere så trenger man kittet for å montere aux kabel og kode +NAUX for å aktivere den :) Men kan godt hente det en del innstillinger som kan og bør endres! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Har prøvd å lese litt. Men føler meg ikke helt sikker, da alt dette her er nytt for meg. Men ønsker å bestille diagnose kabel til min bmw e60 2004. Vil være helt sikker på at jeg bestiller riktig kabel, lurte derfor på om du kunne linket til kabel med program? Ser linkene du har linket til er utgått. Så håper jeg at jeg skal finne ut av resten selv, for dette var en flott diy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å lese litt. Men føler meg ikke helt sikker, da alt dette her er nytt for meg. Men ønsker å bestille diagnose kabel til min bmw e60 2004. Vil være helt sikker på at jeg bestiller riktig kabel, lurte derfor på om du kunne linket til kabel med program? Ser linkene du har linket til er utgått. Så håper jeg at jeg skal finne ut av resten selv, for dette var en flott diy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å lese litt. Men føler meg ikke helt sikker, da alt dette her er nytt for meg. Men ønsker å bestille diagnose kabel til min bmw e60 2004. Vil være helt sikker på at jeg bestiller riktig kabel, lurte derfor på om du kunne linket til kabel med program? Ser linkene du har linket til er utgått. Så håper jeg at jeg skal finne ut av resten selv, for dette var en flott diy :)

 

Denne vil funke på din 2004 modell 5 serie! :)

http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-Diagnostic-cable-INPA-Ediabas-Ncs-Expert-DIS-v57-SSS-v32-GT1-Progman-/271182362979?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item3f23ba7963&vxp=mtr

 

Her får du med alle programmer du trenger + obd ledning for å kode og ta diagnose! :)

Denne ledningen vil fungerte på bmw opp til mars 2007 :)

 

Har oppdatert linkene på første posten nå.

 

Lykke til! Bare å spørre hvis du lurer på noe!

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Dette er en super DIY. For å være helt sikker, så skal jeg ha link nummer to til min 2012 E90? Så slipper jeg at kaste bort penger på feil :)

Jeg mener da kabel og program :)

Takk! :)

Du trenger den ledningen, men så trenger du også en K-Line adapter for å passe til din bil :)

På nyere BMW fra slutten av 2009 og oppover ca så bruker de den ene pinnen i kontakten til ethernet, så da vil ikke den nr 2 ledningen fungere uten adapter.

 

Jeg lurte faktisk på akkurat det samme for noen dager siden og fikk bra svar her.

Sjekk ut her:

http://bimmers.no/topic/690841-den-store-diagnose-tr%C3%A5den-oppdatert-180313/page-152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

Du trenger den ledningen, men så trenger du også en K-Line adapter for å passe til din bil :)

På nyere BMW fra slutten av 2009 og oppover ca så bruker de den ene pinnen i kontakten til ethernet, så da vil ikke den nr 2 ledningen fungere uten adapter.

 

Jeg lurte faktisk på akkurat det samme for noen dager siden og fikk bra svar her.

Sjekk ut her:

http://bimmers.no/topic/690841-den-store-diagnose-tråden-oppdatert-180313/page-152

Okei, da lærte jeg noe nytt. Da følger alt av programvare med også som trengs for å kode? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da lærte jeg noe nytt. Da følger alt av programvare med også som trengs for å kode? :)

Hvis du kjøper ledning med CD så følger alt med vanligvis ja, men lønner seg å sjekke litt på nettet for da får du det aller nyeste og beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...