Gå til innhold

DIY - Digitalt Speedometer i BC Display - BMW Koding


bjorneoen
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde vært kjekt å bare kunne velge det, slik som hastigheten i bc. Men da må jeg gjøre det hver gang bilen er startet på nytt da isåfall.

Veldig enig i det! Tungvint å gjøre hver gang.. Er dessverre ikke noe mulighet for å få fram dette i BC ved koding, har sjekket men det har BMW utelatt å ta med dessverre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 06 e91 med bi-xenon, går det an å kode det slik at når jeg setter på fjernlysene(bi-xenon delen) så kommer også de to innerste fjernlysene på, altså de som var fjernlys før bi-xenon kom på banen?
Litt som 2 tusenmetere, men originalt..

Hvis dere forstår hva jeg mener?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvis du skal individuell kode en modul med .MAN filen, så bruk "Expertenmodus (OFFEN)" :)

Så når du velger modulen du skal kode, så leser NCS EXPERT .MAN filen som ligger i WORK mappa, og så bruker programmet den til å kode modulen du har valgt.

 

Og til vanlig koding for å kode en modul til VO lista uten at du skal endre noe så kan du bruke "Default profile", da resettes kodingen til modulen til å passe VO lista, og alle endringer du har gjort med .MAN filer blir borte.

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal individuell kode en modul med .MAN filen, så bruk "Expertenmodus (OFFEN)" :)

Så når du velger modulen du skal kode, så leser NCS EXPERT .MAN filen som ligger i WORK mappa, og så bruker programmet den til å kode modulen du har valgt.

Og til vanlig koding for å kode en modul til VO lista uten at du skal endre noe så kan du bruke "Default profile", da resettes kodingen til modulen til å passe VO lista, og alle endringer du har gjort med .MAN filer blir borte.

Kjempe, skal få kodet om når jeg kommer hjem :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Jeg har en 06 e91 med bi-xenon, går det an å kode det slik at når jeg setter på fjernlysene(bi-xenon delen) så kommer også de to innerste fjernlysene på, altså de som var fjernlys før bi-xenon kom på banen?

Litt som 2 tusenmetere, men originalt..

Hvis dere forstår hva jeg mener?

På forhånd takk :)

 

Forøvrig noen som har noe svar på dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg ikke tenke meg. De innerste lyser vel nå som corner light, slik som e6x facelift?

 

En kompis har en E92 06/07 mod å der ser man tydelig at det er pærer i de innerste lyktene, men er ikke lys i dem uansett hva han slår på.

Han har ikke corner light der, slik som jeg har i min E61.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte "Carly for BMW". Trådløs OBD modul til 200kr med styring fra app på mobil (300kr for fullversjon. Kodet digitalt speedometer i display på et par minutter. Meget enkelt grensesnitt.. Har også gjort masse annet da det er mye funksjonalitet i programvaren som diagnose, feilkoder med beskrivelse, batteri registrering ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...