Haukefer Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Skrevet Mars 2, 2013 Var ikke det ganske høyt? Min 523i bruker jo mindre. Mjo, det er vel det.. Tror mye av grunnen er utvekslingen på automatkassa.. KJører jeg den i steptronic så kjører jeg mere økonomisk, men da er jo vitsen med automat borte Kan evt fere til Bavaria i Haugesund å prøvekjøre biler der, men har aldri vert borti dette før. Men kan prøvekjøre der uten å liksom vite at jeg skal ha noen av di? hehe Kan ikke skjønne det skal være noe problem om du stikker dit og utgir deg for å være interessert i å kjøpe en 3 eller 5 serie?? Trenger jo ikke nevne hva du har som maxpris osv, bare at du er ute etter ny bil, 3 og 5 er aktuell, og du kunne tenke deg og prøve f.eks to biler de har som du er "interessert" i Denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39936478 Og denne : http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39540020 Riktig nok faceliftutgaver, men det gir nok en pekepinn på opplevelsen Får se om jeg får tatt en tur ned i neste uke å sjekket litt!
Haukefer Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Skrevet Mars 2, 2013 Var ikke det ganske høyt? Min 523i bruker jo mindre. Mjo, det er vel det.. Tror mye av grunnen er utvekslingen på automatkassa.. KJører jeg den i steptronic så kjører jeg mere økonomisk, men da er jo vitsen med automat borte Kan evt fere til Bavaria i Haugesund å prøvekjøre biler der, men har aldri vert borti dette før. Men kan prøvekjøre der uten å liksom vite at jeg skal ha noen av di? hehe Kan ikke skjønne det skal være noe problem om du stikker dit og utgir deg for å være interessert i å kjøpe en 3 eller 5 serie?? Trenger jo ikke nevne hva du har som maxpris osv, bare at du er ute etter ny bil, 3 og 5 er aktuell, og du kunne tenke deg og prøve f.eks to biler de har som du er "interessert" i Denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39936478 Og denne : http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39540020 Riktig nok faceliftutgaver, men det gir nok en pekepinn på opplevelsen Får ser om jeg får tatt en tur ned i neste uke å teste litt!
awt Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Jeg vil påstå med sikkerhet at e60/61 har en del flere feil og mangler enn e90/e91.Kabelbrudd bakluke luftfjæring dugg i lykter fram idrive som tuller vannlekasje i bagasjerom dempere til bagasjeluke panorama batteri / underspenning veivhusventilasjon rust bakluke Det finnes mer også som jeg ikke kommer på i farten. Men for all del, E60/1 er fantastiske biler å kjøre og de ser bra ut. De fleste av disse feilene kan like gjerne oppstå på e91, da det stort sett er snakk om like komponenter og motorer.
Haukefer Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Skrevet Mars 2, 2013 Finansiering hos forhandler, hvordan er det med egenandel da?
Christian V Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Finansiering hos forhandler, hvordan er det med egenandel da? Forhandleren vil jo selge bilen, og ordner all finansiering om ønskelig.
Haukefer Skrevet Mars 3, 2013 Forfatter Skrevet Mars 3, 2013 Finansiering hos forhandler, hvordan er det med egenandel da? Forhandleren vil jo selge bilen, og ordner all finansiering om ønskelig. Flott. 525 bensin eller diesel? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Evenol Skrevet Mars 3, 2013 Skrevet Mars 3, 2013 Jeg vil påstå med sikkerhet at e60/61 har en del flere feil og mangler enn e90/e91.Kabelbrudd bakluke luftfjæring dugg i lykter fram idrive som tuller vannlekasje i bagasjerom dempere til bagasjeluke panorama batteri / underspenning veivhusventilasjon rust bakluke Det finnes mer også som jeg ikke kommer på i farten. Men for all del, E60/1 er fantastiske biler å kjøre og de ser bra ut. De fleste av disse feilene kan like gjerne oppstå på e91, da det stort sett er snakk om like komponenter og motorer. KAN oppstå, ja. Alt kan oppstå... Det er forskjell på hva som kan oppstå og hva som er gjengangere.
awt Skrevet Mars 3, 2013 Skrevet Mars 3, 2013 Ok, for å presisiere litt. Kabelbrudd i bakluke - Dette er et problem på e91 også, om ikke i like stor grad. Luftfjæring - Dette har ikke e91, så den er jo grei. Dugg i lykter - Dette er et problem på e9x også. iDrive som tuller - idrive er iDrive, uavhengig av modell. Vannlekkasje i bagsjerom - Dette er på grunn av tette dreneringer i panoramasoltaket, og kan like gjerne oppstå på e91 Panoramasoltaket - Tuller like mye på e91 som e61 Batteri/underspenning - Ettersom bilene deler mye av systemene vil jeg tro det er samme historie her på e9x også, uten at jeg har sjekket opp i det. Veivhusventilasjon - Dette går vel stort sett på motoriseringen, som i mange tilfeller er lik Rust - Dette er ikke noe stort problem på e61, men e9x er nok ikke så mye bedre her heller. Jeg er forøvrig enig i at man har en litt større økonomisk "risiko" jo større bil man handler, men det kan til tider lett virke som om e61 er det verste bilkjøpet man kan gjøre, og at e91 er en gud i forhold. Det stemmer nok ikke.
Haukefer Skrevet Mars 3, 2013 Forfatter Skrevet Mars 3, 2013 E6x virker jo som en populær bil, er vell en grunn til det? men spør igjen, noen modeller som kan ver verre enn andre? Og diesel eller bensin? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
awt Skrevet Mars 3, 2013 Skrevet Mars 3, 2013 Du vil mest sannsynlig ha et billigere bilhold om du går for bensin.
Haukefer Skrevet Mars 3, 2013 Forfatter Skrevet Mars 3, 2013 Litt mye mas her nå, men hvordan går en 525i i forhold til 525d? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
OLEZZ Skrevet Mars 3, 2013 Skrevet Mars 3, 2013 Ok, for å presisiere litt.Kabelbrudd i bakluke - Dette er et problem på e91 også, om ikke i like stor grad. Luftfjæring - Dette har ikke e91, så den er jo grei. Dugg i lykter - Dette er et problem på e9x også. iDrive som tuller - idrive er iDrive, uavhengig av modell. Vannlekkasje i bagsjerom - Dette er på grunn av tette dreneringer i panoramasoltaket, og kan like gjerne oppstå på e91 Panoramasoltaket - Tuller like mye på e91 som e61 Batteri/underspenning - Ettersom bilene deler mye av systemene vil jeg tro det er samme historie her på e9x også, uten at jeg har sjekket opp i det. Veivhusventilasjon - Dette går vel stort sett på motoriseringen, som i mange tilfeller er lik Rust - Dette er ikke noe stort problem på e61, men e9x er nok ikke så mye bedre her heller. Jeg er forøvrig enig i at man har en litt større økonomisk "risiko" jo større bil man handler, men det kan til tider lett virke som om e61 er det verste bilkjøpet man kan gjøre, og at e91 er en gud i forhold. Det stemmer nok ikke. Kabelbrudd i bakluke kan forekomme på e91, men i langt større grad på E61. Dugg i lykter er også i langt større grad enn e91 idrive problem forekommer også på e91, men har av en eller annen grunn vært mange flere tilfeller på e61. Om det er tilfeldig vet jeg ikke. Vannlekkasje i bagasjerom er et stort problem på e60/61. E91 kan ikke sammenlignes her. Batteri / underspenning kan ofte være et problem på E60 da det naturligvis er et større elektrisk anlegg på disse bilene. Veivhusventilasjon tenker jeg ene og alene på M54 motoren som ikke kom i e91. Det er kjent gjenganger. Min oppfattning er at det er langt flere feil på e60/61. Du får mene hva du vil utover det, men jeg er rimelig sikker i min sak.
CrZyWiz Skrevet Mars 3, 2013 Skrevet Mars 3, 2013 For maks 200 000kr, ville jeg styrt unna 5-serien. Da må man velge fra de mest kjipe\slitne modellene.
Haukefer Skrevet Mars 3, 2013 Forfatter Skrevet Mars 3, 2013 Får en msport 525d for 250k,vurderer denne. Er noe mye utstyr osv på de på finn så ligger rundt 200k. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Fredrik 90 Skrevet Mars 3, 2013 Skrevet Mars 3, 2013 Sånn totalt sett så har E61 ett litt mer rufsete rykte enn hva E91 har, mye av årsaken er sikkert at i snitt så har sikkert en E61 mer utstyr og komponenter som kan gå i stykker enn hver en gjennomsnittlig E91 har. LCI modellene av E61 sies å være en klar forbedring men med disse så stiger prisen igjen. Generelt sett så er nok E91 en bedre bil men likevel så vil jeg anbefale deg E61, den har bedre plass, god å kjøre, mer bil for pengene og bilen ser fantastisk bra ut fortsatt E61 er ingen dårlig bil, det er det ingen som påstår og den er milevis foran f eks Audi med sine V6 TDI motorer og Mulitronic kasser som havarerer eller Mercedes E klasse med sine rustproblemene og generelt dårlige kvalitet (særlig interiøret) I din prisklasse så kan du finne en veldig fin 525d, prøv å finn en så ny bil som mulig en som har gått så lite som mulig. Bensinvarianten er nok mer driftsikker og solid, men til denne prisen så er det kun de eldre M54 motorene som er tilgjengelig. For all en fantastisk flott motor men i 2005 så begynte den å trekke på åra. Den er med sine 192 hester og automat forholdsvis slapp og tørst i tunge E61, der er 218 hestern som kom med 2006 modellen ett bedre alternativ men vesentlig dyrere. Så jeg vil nok til din pris anbefale deg å lete etter en 525d med komplett servicehistorik og det nødvendige utstyret som Navi, skinn, automat, Panorama, PDC, xenon og gjerne M sport. Kan du i midlertidig legge mer penger på bordet så er en 2006 525i det beste valget synes jeg, den nyere N52 motoren med 218 hester og 250 nm er sterkere og mer økonomisk mot lommeboka. Motoren var i produksjon helt fram til 2011 og har vunnet mye oppmerksomhet for å være en knallgod motor, 0-100 skal gå unna på 8 sekunder med automat og blandet forbruk oppgis til 0,84 liter per mil. Med 2006 modellen så får du også med deg noen bedre options også som f eks den nye nøkkelen som du bare stikker inn og har egen startknapp i bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå