Gå til innhold

Freakshow's E39 530Dat Individual.


Anbefalte innlegg

Nå, Skulebollen skrev:

Er vel billigere det enn og faktisk kjøpe seg enda en bil? 

Jaja.. Jeg hadde ikke hatt tålmodighet til og la bruksbilen stå i årevis :P

Er jo en 330ia, så han hadde jo fått en grei sum for den som kunne brukes til å betale verkstedsregningen til 530en :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skulebollen skrev:

Har ikke denne bilen stått i flere år??
Er det ikke bare og sende den til Bmw og få den fikset :P ?

sto først 6 mnd vinterlagra :P så ble den brukt i noen uker og kjørt ned fra kirkenes, så døde den helt :P så totalt har den vel stått i 1.5 år sirka :P

1 time siden, DanielStance skrev:

Tror han er en smule sta :lol:

jeg eller bilen? xD

23 minutter siden, Skulebollen skrev:

Er vel billigere det enn og faktisk kjøpe seg enda en bil? 

Jaja.. Jeg hadde ikke hatt tålmodighet til og la bruksbilen stå i årevis :P

330´n kjøpte jeg før 530´n begynte å kødde xD

21 minutter siden, DanielStance skrev:

Er jo en 330ia, så han hadde jo fått en grei sum for den som kunne brukes til å betale verkstedsregningen til 530en :P

yeah men den er ikke eu godkjent og er mye småfeil med den :P så får nok ikke noe særlig penger for den hvis jeg skulle solgt den nå :)

 

15 minutter siden, DanielStance skrev:

Er 330en daua nå også?

neida, bare ikke eugodkjent. så låner volvo 850´n te svigers fram te påske. i mellomtia skal jeg få fiksa 530´n :) så slepper den og oppleve salt også :D
skal få skrudd igjen så fort det blir litt mildere ute :P hvis den ikke starter nå etter pumpe skifte så blir den frakta til bmw så kan de finne ut hva faen som er feil med bilen xD

Endret av Freakshow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Freakshow skrev:

jeg eller bilen? xD

yeah men den er ikke eu godkjent og er mye småfeil med den :P så får nok ikke noe særlig penger for den hvis jeg skulle solgt den nå :)

neida, bare ikke eugodkjent. så låner volvo 850´n te svigers fram te påske. i mellomtia skal jeg få fiksa 530´n :) så slepper den og oppleve salt også :D
skal få skrudd igjen så fort det blir litt mildere ute :P hvis den ikke starter nå etter pumpe skifte så blir den frakta til bmw så kan de finne ut hva faen som er feil med bilen xD

Jeg mente deg, men man kan vel si at bilen er sta også :lol:

Hvilke feil da?

Men MÅ du til BMW da? Finnes jo andre verksteder som sikkert klarer det fint også. F.eks GS Partner verksteder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, DanielStance skrev:

Jeg mente deg, men man kan vel si at bilen er sta også :lol:

Hvilke feil da?

Men MÅ du til BMW da? Finnes jo andre verksteder som sikkert klarer det fint også. F.eks GS Partner verksteder :P

hehe :P er vel mer bilen som er sta og jeg som er lat? :P skulle jo egentlig fått fiksa bilen i fjord men har bare ikke giddi :stupid:

nei den starter ikke. der problemet ligger. den får diesel og alt. eneste feil meldinga jeg får er fuel pressure sensor og den er bytta :P

så er enten en dyse/r, pumpe under fører setet eller EWS trur jeg som faktisk er feil :P
nei men en ordentlig diagnose og gjennomgang av bilen koster vel sirka samme hos bmw som hos GS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Freakshow skrev:

hehe :P er vel mer bilen som er sta og jeg som er lat? :P skulle jo egentlig fått fiksa bilen i fjord men har bare ikke giddi :stupid:

nei den starter ikke. der problemet ligger. den får diesel og alt. eneste feil meldinga jeg får er fuel pressure sensor og den er bytta :P

så er enten en dyse/r, pumpe under fører setet eller EWS trur jeg som faktisk er feil :P
nei men en ordentlig diagnose og gjennomgang av bilen koster vel sirka samme hos bmw som hos GS?

En sta latsabb da ;)

Mente 330en jeg :P Vet hva som er gale med 530en.

Nei det tror jeg ikke. Men kan selvfølgelig være individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, DanielStance skrev:

En sta latsabb da ;)

Mente 330en jeg :P Vet hva som er gale med 530en.

Nei det tror jeg ikke. Men kan selvfølgelig være individuelt.

yeah er nok mer riktig.

330´n ja :P må ha nye fjærer og dempere. nytt mellomaksel oppheng, en haug av pakninger på motor må byttes, håndbrekk må strammes :P trur det er mer husker ikke xD jo! eksos lekasje! xD
og xenon justering må byttes, skilt lys må byttes. hmmmm var det mer da? ... nja husker ikke xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Freakshow skrev:

yeah er nok mer riktig.

330´n ja :P må ha nye fjærer og dempere. nytt mellomaksel oppheng, en haug av pakninger på motor må byttes, håndbrekk må strammes :P trur det er mer husker ikke xD jo! eksos lekasje! xD
og xenon justering må byttes, skilt lys må byttes. hmmmm var det mer da? ... nja husker ikke xD

Hahaha, prøvde å skru på justeringapå 530'en min i går, så knakk jaggu skruen, så hele reflektoren på ene sida er løs :P

Hadde ikke du feil på angel eyes framme, og lampene bak? AE ville jeg bare klippet av og kasta (gjort før), eller er usikker på om det er samme på halogen og xenon på e46 da men :P

Ja, synd det blir mye å fikse på til slutt hahah, kjenner meg igjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Freakshow skrev:

yeah er nok mer riktig.

330´n ja :P må ha nye fjærer og dempere. nytt mellomaksel oppheng, en haug av pakninger på motor må byttes, håndbrekk må strammes :P trur det er mer husker ikke xD jo! eksos lekasje! xD
og xenon justering må byttes, skilt lys må byttes. hmmmm var det mer da? ... nja husker ikke xD

Er ikke det en grei helgejobb da? :P Men du burde jo fortsatt få LITT for den siden det er 3 liter bensin under panseret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.1.2017 at 20.38, Shattered skrev:

Hahaha, prøvde å skru på justeringapå 530'en min i går, så knakk jaggu skruen, så hele reflektoren på ene sida er løs :P

Hadde ikke du feil på angel eyes framme, og lampene bak? AE ville jeg bare klippet av og kasta (gjort før), eller er usikker på om det er samme på halogen og xenon på e46 da men :P

Ja, synd det blir mye å fikse på til slutt hahah, kjenner meg igjen :lol:

oida xD
ja stemmer det :) AE blir bare demontert og kasta :P det er jo enkelt ^^
men er mye småfeil men den tid den sorg :)

On 8.1.2017 at 20.40, DanielStance skrev:

Er ikke det en grei helgejobb da? :P Men du burde jo fortsatt få LITT for den siden det er 3 liter bensin under panseret :)

joda, kjærlighet skal den få. men det blir ikke før 530´n er oppe å går! :) og dne skal være på veien igjen i år ^^
men ikke før etter påske. eller den blir ikke kjørt på saltet vei før te høsten i såfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...