Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så hele poenge med at folk ikke liker at andre tar en singel M på bilen, er for at det vanner ut det spesiele, når ca 80% av folke, ikke vet hva som er det unike å det standare. Ja jeg kan skjønne den.

• Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

slik jeg ser det er en M bil en som har WBS rammenummer med M motor. (eksempel: M5 med S62 motor)

en 320 M-tech med M fangere og lister og understell og alt som måtte være av utstyr. så er det ikke en M bil. Men m-tech. dette er da ikke en M bil. det er en 320 med M-tech. ikke noe mer. har bilen WBA rammenummer er det ikke en M bil.

men jeg syns det er helt ok og ha en 320 M-Tech med en M på bakluka. men det bør ikke stå noe annet enn M der. ikke M3. ikke 320I M. ikke M 320I. Kunn M.

Skrevet

Setter man sammen M med et nummer, ja da har man en M-bil Spesiel, setter man en singel M så er det å blir det en standar bil med M-tech/M-sport pakke. Vi snakker om to forskjellige ting.

Men lurer enda på om E30 320 med liten motor, kom med M merke på bg-luke orginalt fra BMW ?

Skrevet

Sjukt rå den bilen til SSP, men blir like mye emblemtrimming på den som en 30d, spesielt siden de har plassert de likt som X5M. Gir seg ut for å være noe annet enn den er.

Blir som å putte BBS-emblemer på GS-hjul :P (som veeeldig mange på forumet her gjør)

Skrevet

Var tydeligvis ikke alle her som forsto bruken av /// forran M her tydeligvis Skiern :) Godt å se at noen henger med ;)

Skrevet

Selve logoen har skråstreker ja, men BMW skriver aldri skråstreker foran. Man skriver normalt ikke BMW med en runding rundt og kryss i midten heller.

Skrevet
Selve logoen har skråstreker ja, men BMW skriver aldri skråstreker foran. Man skriver normalt ikke BMW med en runding rundt og kryss i midten heller.

Da har vi fått oppklart det ;)

Forøvrig er jeg enig i at å sette en M bak på en bil som ikke er en M-bil er latterlig.

Skrevet

Hmm. Nå fikk jeg lyst til å klistre et M-emblem bakpå A6en til min far.

Men tilbake til emnet. Ville skippet M'en bak i det minste. Synes egentlig M-sport er pepret med nok M'er fra før. Hehe.

Du har jo M-sport rattet som er en "performance-del" og bedre, og gjerne annen utforming på manuell girspake. Da er det en liten og grei logo for å symbolisere disse endringene, men innstegslister med M, på en M-sport, ser litt for voldsomt ut imo. Sånn sett synes jeg det er finere med grillemblem på utvalgte modeller, i utvalgte farger enn innstegslister med M. F.eks. sort emblem, på sort E60 med sort grill.

Kanskje M (tech) og M (otorsport) burde hatt forskjellige logoer, noe tilsvarende Audi S/RS kontra 'bare' S-line.

Skrevet
slik jeg ser det er en M bil en som har WBS rammenummer med M motor. (eksempel: M5 med S62 motor)

en 320 M-tech med M fangere og lister og understell og alt som måtte være av utstyr. så er det ikke en M bil. Men m-tech. dette er da ikke en M bil. det er en 320 med M-tech. ikke noe mer. har bilen WBA rammenummer er det ikke en M bil.

men jeg syns det er helt ok og ha en 320 M-Tech med en M på bakluka. men det bør ikke stå noe annet enn M der. ikke M3. ikke 320I M. ikke M 320I. Kunn M.

Med andre ord kan ikke 1M ha M på bakluka fordi den ikke har M motor. Men BMW har jo montert en M på bakluka på nettopp denne!!

Skrevet

1M vil jeg si er en ekte M bil iallfall, er vel egentelig den bilen av de nyere M bilene som ligger nærmest sine røtter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...