Gå til innhold

M emblem på M Sport

sjur
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorfor i allverden skal dere skrive M med masse skråstreker foran? BMW gjør ikke dette selv engang.

Og til dere som mener dette er en M-bil, nei det er jo ikke det? Det er en bil med M-tech/M-sport/M-pakke. En M-bil er (ihvertfall for de fleste) en bil produsert av BMWs M-avdeling.

Så til trådstarter sitt spørsmål. :)

Det er jo din bil, så du må for all del gjøre akkurat hva du vil, men siden du spørs på et offentlig forum så kan jeg si min mening. Merket foran i grillen synes jeg blir litt voldsomt. Ikke at merket i seg selv er stygt eller noe, men det blir litt sånn "se på meg". Jeg liker forøvrig ikke at det står M6 i grillen på dagens M6 heller, men det er ikke noe jeg hadde fjernet akkurat. :)

Når det gjelder merket bak synes jeg nødvendigvis ikke dette gjør så mye om det er plassert på et "normalt" sted på bilen. Det er ikke noe jeg hadde satt på min bil, og jeg ser igrunn ikke nødvendigheten på din heller, men det er din sak.

Bruken av ///M er vel til di som ikke skjønner forskjell på ///M/Utstyrspakke å En M bil med komplett pakke. Hvorfor er ikke dette en ///M bil ? Når han har utstyrs pakka, vi snakker jo ikke om en X5M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen har ///M merker på felger, dørlister, ratt og har M Sport fangere, sideskjørt og Potter.

Men dette er vel ettermontert, siden Saltkjelen sier at dette ikke kom på disse bilene.. Så skjønner jeg at det blir feil med ///M bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart blir det helt på tryne, hvis han har X5 der nå også setter på en M etterpå. Men hvis det kun er M han har, ser jeg ikke

probleme.

Singel M har jo ikke noe med motor å gjøre, ikke fra di gammle modelene å er vel ikke noen forandring uten om noen modeler som kommer kun med M som Z4, å da blir det feil uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruken av ///M er vel til di som ikke skjønner forskjell på ///M/Utstyrspakke å En M bil med komplett pakke. Hvorfor er ikke dette en ///M bil ? Når han har utstyrs pakka, vi snakker jo ikke om en X5M.

Har har en bil med M-pakke (ikke noe galt i det), ikke en M-bil. Det er to helt forskjellige ting. Jeg har selv to BMW-er med M-pakke, men går ikke akkurat rundt og sier jeg har to M-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om M logo på biler som ikke er ekte M, selv med M-sport så er det ikke en M bil. Og minst av alt på en X5 som er så langt i fra M som det går ann....

Men det er din bil og er du fornøyd så er det viktigst, skal ikke bry deg om hva andre synes :)

Jeg liker forøvrig ikke at det står M6 i grillen på dagens M6 heller, men det er ikke noe jeg hadde fjernet akkurat. :)

Endelig noen som er enig med meg, synes ikke det M6 merket har noe i grillen å gjøre i 2013. Var en kul og kledelig detalj på E24 M635CSI på 80 tallet men som mye annet fra 80 tallet så er det ikke alt som passer like godt i dag :wink: M6 merket på nye M6 ser ut som noe man har bestilt på ebay og montert selv, er nok det første jeg hadde fjernet om jeg hadde kjøpt ny M6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er vel ettermontert, siden Saltkjelen sier at dette ikke kom på disse bilene.. Så skjønner jeg at det blir feil med ///M bak.

Det Saltkjelen referete til var selve M-merket. Man får X5 både med M-pakke og som M-modell (X5M) originalt, men det er kun sistnevnte som er en M-bil (selv om nok det også kan diskuteres endel, men det er en annen diskusjon. :))

M6 merket på nye M6 ser ut som noe man har bestilt på ebay og montert selv, er nok det første jeg hadde fjernet om jeg hadde kjøpt ny M6 :)

For å gjøre det klart, grunnen til at jeg ikke hadde fjernet det hadde vært at jeg ville holdt en slik bil helt original. :) Jeg er også litt i tvil om man får den "dobbelt spile"-grillen uten M6-merke, og om det eventuelt hadde blitt et merke etter fjerningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Saltkjelen referete til var selve M-merket. Man får X5 både med M-pakke og som M-modell (X5M) originalt, men det er kun sistnevnte som er en M-bil (selv om nok det også kan diskuteres endel, men det er en annen diskusjon. :))

M6 merket på nye M6 ser ut som noe man har bestilt på ebay og montert selv, er nok det første jeg hadde fjernet om jeg hadde kjøpt ny M6 :)

For å gjøre det klart, grunnen til at jeg ikke hadde fjernet det hadde vært at jeg ville holdt en slik bil helt original. :) Jeg er også litt i tvil om man får den "dobbelt spile"-grillen uten M6-merke, og om det eventuelt hadde blitt et merke etter fjerningen.

Ja men så står det at en M er utstyrspakke å M med nummer er utstyrspakke + motor, så hvis man har M-pakke å har en singel M bak uten nummer, hva er feil med det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men så står det at en M er utstyrspakke å M med nummer er utstyrspakke + motor, så hvis man har M-pakke å har en singel M bak uten nummer, hva er feil med det ?

Jeg gir opp (det betyr ikke at jeg er enig, bare at jeg ikke gidder mer). Monter så mange M-er du bare vil du.

Så hvis man tar denne bilen på linken, så skulle den aldri hat M merke bak, siden det bare er en 320 ? http://www.tv2.no/underholdning/broom/- ... 33054.html

Såvidt meg bekjent er vel dette originale dekorstriper fra 80-tallet. Det er jo bare tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer bare på hvordan man ikke ser forskjell på en singel M å X5M/M3/M5 å såklart singel M eks Z4. Jeg har ikke planer om noe singel M. Men skjønner ikke hvorfor ikke folk ser forskjell, eller kanskje ikke vil se.

Nå tenkte jeg mere på M merke bak å ikke dekorstripa, for det er jo kun en 320, mangler motor så da skal den jo ikke ha M ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har ///M merker på felger, dørlister, ratt og har M Sport fangere, sideskjørt og Potter.

Biler med M-tech/M-pakke/you name it fra BMW blir aldri levert med M-emblem på bakluken (eller på skjermer og i griller for den saks skyld), men på blant annet ratt og innstegslister står det M dersom bilen har dette utstyret.

Jeg er for øvrig enig med awt og forstår heller ikke hvorfor folk bruker /// foran M. Det verken skrives slik eller ser spesielt smart ut. Tungvindt er det også.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler med M-tech/M-pakke/you name it fra BMW blir aldri levert med M-emblem på bakluken (eller på skjermer og i griller for den saks skyld), men på blant annet ratt og innstegslister står det M dersom bilen har dette utstyret.

Jeg er for øvrig enig med awt og forstår heller ikke hvorfor folk bruker /// foran M. Det verken skrives slik eller ser spesielt smart ut. Tungvindt er det også.. ;)

Les litt lenger opp, så skjønner du, hvorfor noen skriver ///M. Så BMW leverte aldri M emblem å bg-luke på gammle modeler heller ? eller mener du X5 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer bare på hvordan man ikke ser forskjell på en singel M å X5M/M3/M5 å såklart singel M eks Z4. Jeg har ikke planer om noe singel M. Men skjønner ikke hvorfor ikke folk ser forskjell, eller kanskje ikke vil se.

Et M-merke blir gjerne forbundet med noe spesielt. En bil med M-pakke er ikke spesielt, og derfor blir et påklistret uoriginalt merke bare teit. Står det M utenpå en bil "forventer" man gjerne litt mer av bilen (om man ser bortifra at 50% av alle BMW-er uten et snev av noe som ligner på M har dette merket).

Nå tenkte jeg mere på M merke bak å ikke dekorstripa, for det er jo kun en 320, mangler motor så da skal den jo ikke ha M ?

Nå er jo merket endel av dekorstripen, men det kan sammenlignes med e24 som Fredrik 90 nevner, og 2002 turbo med speilvendt turbo-merke for den saks skyld. Det er gammelt og tøft, ikke nytt og teit.

Det skal forøvrig ikke være skråstreker foran noen M-er, ei heller de med tall bak seg.

Hvorfor quoter du forresten teksten i innlegget over hele tiden? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et M-merke blir gjerne forbundet med noe spesielt. En bil med M-pakke er ikke spesielt, og derfor blir et påklistret uoriginalt merke bare teit. Står det M utenpå en bil "forventer" man gjerne litt mer av bilen (om man ser bortifra at 50% av alle BMW-er uten et snev av noe som ligner på M har dette merket).

Nå er jo merket endel av dekorstripen, men det kan sammenlignes med e24 som Fredrik 90 nevner, og 2002 turbo med speilvendt turbo-merke for den saks skyld. Det er gammelt og tøft, ikke nytt og teit.

Det skal forøvrig ikke være skråtreker foran noen M-er, ei heller di med tall bak seg.

hehe. Bare lurte på en siste ting, kom den E30 320 med liten motor med M merke på bg-luke orginalt fra BMW ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...