scoot Skrevet Mars 6, 2013 Skrevet Mars 6, 2013 Vel, en DIY er vel kanskje å dra den langt, men jeg vil likevel informere om diverse ting som gjør kjøreopplevelsen på E39 grusomt mye bedre. Steg 1: Få på flate vinduspussere! Jeg har prøvd et par forskjellige typer, og min umiddelbare favoritt er denne: http://www.ebay.de/itm/2-x-Flat-Scheibe ... 58969d87ae Denne passer rett på, lager ikke gnisselyder ( ikke mer enn det originale systemet i allefall ), pusser strålende og koster ingenting i forhold til Bosch-viskerne. ( og de varer lenger og! ) Steg 2: Bytt ut de ubrukelige spylerdysene ( eller laserstrålene, som er en bedre beskrivelse ) med de som sitter på E60. Disse er plug&play og de har en helt annen funksjon. Denne typen "spruter" istedet for å "stråle" Dette sørger for at hele ruta faktisk blir ren, istedet for at halve ruta blir ren. Delenr: 61667046060 NB: Det har blitt en slags endring på disse spylerdysene med årene ser det ut som, flere har i tråden nevnt at de har fått dyser med tre stråler i stedet for en slik "spruteeffekt" som jeg fikk med mine dyser. Mer info samt en video ligger i bunn av side 2 i tråden. Dette er vel kanskje den billigste modifikasjonen jeg har gjort på en bil, og kanskje den jeg er mest fornøyd med. Det løftet helt klart E6-cruising til et enda høyere nivå! Magnus Langvik
Otis Skrevet Mars 6, 2013 Skrevet Mars 6, 2013 Bra det endelig var noen som tok seg bryderiet med å sjekke opp dette med spylerdyser! Jeg har irritert meg lenge på mine dyser. Forøvrig så har jeg også montert flat viskere på min bil, meget fint å se på, og de virker da likebra som OEM.
2000Touring Skrevet Mars 6, 2013 Skrevet Mars 6, 2013 Vet du om disse dysene vil passe på E46 og Z3 også?
Hollabaloo Skrevet Mars 6, 2013 Skrevet Mars 6, 2013 Disse er plug&play og de har en helt annen funksjon. Denne typen "spruter" istedet for å "stråle" Dette sørger for at hele ruta faktisk blir ren, istedet for at halve ruta blir ren.Delenr: 61667046060 Hvordan tar du ut de gamle? Vipper du de ut fra oversiden av panseret med noe du legger mellom metallet og dysa, eller presser du de ut fra undersiden av panseret?
scoot Skrevet Mars 6, 2013 Forfatter Skrevet Mars 6, 2013 Presses ut fra undersiden. Er til og med laget egen klaff over disse i støydempinga. Null stress! Jeg vet dessverre ikke hvilke andre modeller disse passer på! Da må dere nesten måle litt rundt selv.
Alpejohn Skrevet Mars 6, 2013 Skrevet Mars 6, 2013 Har disse dysene intensiv funksjon? Står ikke noe om det på bmwfans :/ Får aldri spylt nedre venstre del av frontruta, irriterende som faen!
scoot Skrevet Mars 7, 2013 Forfatter Skrevet Mars 7, 2013 Har disse dysene intensiv funksjon? Står ikke noe om det på bmwfans :/Får aldri spylt nedre venstre del av frontruta, irriterende som faen! Utdyp intensiv? JEg får i allefall helt ren rute nå, det fikk jeg ikke før.
Otis Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Tror han mener intensiv som i ytterst på viskerhendelen, men dog er jo ikke dette dyse avhengig.
Alpejohn Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Det er forskjell på intensiv dyse og standard (på e39 vertfall), standard har 1 slangetilkobling, mens intensiv dyser har 2 tilkoblinger. Standard (Uten intensiv): http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=45 Med intensiv: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=45 Ser ikke ut som der er dobbel dyse på E60.. Så da er nok systemet forandret, om man får intensiv på E60 i det hele tatt.. Der sitter en slags trykk ventil inn i dysa, som hindrer spylervesken i og gå tilbake til tanken når du spyler. Jeg hadde lekkasje i eine dysa mi, og når jeg spylte vanlig ble intensiv tanken bare fullere og fullere til det rant over, og dysa spyla veldig dårlig. Men nå virker ikke intensiv systemet mitt, så tror jeg skal vurrdere slike dyser uansett, om slangetilkoblingene passer med vinklene osv Fredrik
scoot Skrevet Mars 7, 2013 Forfatter Skrevet Mars 7, 2013 Jeg har den doble dysa originalt (intensiv), men det er jo ikke noe problem. Koplet bare til den store tanken og nappa ut strømmen til den lille ? Gadd jo aldri fylle opp den lille tanken med konsentrat uansett
Alpejohn Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Neida, sikkert ikke noe prob, og min intensiv virker jo ikke uansett. Tror jeg blir og kjøpe slike! Og de dusjer over hele ruta ja? Monterte noen slike på volvoen jeg hadde, DET var mye bedre en stråle! Eneste at rett før viskeren rakk og viske så så du ingenting ut av frontruta..
lagunilla Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Wow, må prøves Men Dysene var ikke billig akuratt
scoot Skrevet Mars 7, 2013 Forfatter Skrevet Mars 7, 2013 Wow, må prøves Men Dysene var ikke billig akuratt Jeg sikra meg nemlig de to brukte som GS hadde på lager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå