Jørgen Lie Skrevet Mars 9, 2013 Skrevet Mars 9, 2013 Tydelig at det er for å tjene penger ja, noe som i og for seg er greit nok. Men dette er kunstig. Skulle denne bilen vært i nærheten av og få denne prislappen så burde den: *Vært URØRT, ikke opplakkert *Vært orginal 325 *Vært orginal M-Tech1 bil *Hatt et respektabelt sportsinteriør/org M-tech interiør *Satt sammen fronten så den i det minste ser ut i dagslys *Vært uten skraper og lakkflass på fronten *Fått på noen orginale hjul, evt 3-delte hjul, ikke fake ihjelflasset hjul *Orginale baklykter *Motorrommet burde vært STRØKENT og shinet Dette er kun ut i fra det som bildene i annonsen forteller. Det er stygt og si det, men håper ikke noen kjøper denne bilen til den prisen der. Men på en annen side, om denne legger lista, kan jeg vel forlange nærmere 400.000 for min orginale urørte 325i med dokumenterte 121.000km på telleren, og det er jo fint for meg
e30 tic Skrevet Mars 9, 2013 Skrevet Mars 9, 2013 Ja ved å bruke denne som "mal" så priser jeg min godkjente veteran turbo til 249000.- og en relativt hel og pen ix med 100000km på telleren til 149000.- Altibil kan sikkert kjøpe dem også og selge videre med fortjeneste
Z1 Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 Kjenner ikke til dette firma ,men ser stadi at dem har ombygde biler til salgs som IKKE er godkjente . Hvordan stiller dette seg i en krangel om godkjenning . EVT en rettsak ?
tommyheimberg Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 Ikke for og henge ut altobil, men utrolig enig i det folk skriver, på bildet av taket med takluka oppe er det bare poleringsriper hele veien, ser ikke bra ut, fronten ser ut som er hengt på med strips, mottorrommet ser jo heller ikke ut.. Er ikke alt for mange timene de skulle tatt seg for og fått denne myye mere gjennomført, men fortsatt hadde jeg aldrig gitt den prisen for en ikke orginal m tech bil med 325 motor.. Og hvorfor de har brukt 2.0 kasse skjønner jeg heller ikke:-p.. Hva mener de erfarene her att en reell pris burde ligge på? Jørgenlie, e30tic?.. I mitt hode ligger den kanskje på rundt 65,000 70,000
Kristiansan'årn Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 Ikke for og henge ut altobil, men utrolig enig i det folk skriver, på bildet av taket med takluka oppe er det bare poleringsriper hele veien, ser ikke bra ut, fronten ser ut som er hengt på med strips, mottorrommet ser jo heller ikke ut.. Er ikke alt for mange timene de skulle tatt seg for og fått denne myye mere gjennomført, men fortsatt hadde jeg aldrig gitt den prisen for en ikke orginal m tech bil med 325 motor.. Og hvorfor de har brukt 2.0 kasse skjønner jeg heller ikke:-p.. Hva mener de erfarene her att en reell pris burde ligge på? Jørgenlie, e30tic?.. I mitt hode ligger den kanskje på rundt 65,000 70,000 Ta å kikk en gang til ang de ripene, er en ventilations kanal lyset reflekterer av, oc så på bilen sent from my microwave using tapatalk
ReiRud Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 Skjønnet ikke at de selger denne uten å kjøre på BT og godkjenne den ombygd først, siden det skal være så enkelt..!?
FTE Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 Er jo ingenting spesielt med denne bilen, bortsett fra en litt uvanlig farge. Og med alle feil og mismatch jeg ser her: Hadde strukket meg til 50k for denne, uti fra bildene jeg ser.
Evenol Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 Man kommer ikke nærmere galskap ved å kjøpe denne bilen her. Usannsynlig overpriset... ".. omfattende og gjennomført bygg"? Hah!
Der Barockengel Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Tydelig at det er for å tjene penger ja, noe som i og for seg er greit nok. Men dette er kunstig. Skulle denne bilen vært i nærheten av og få denne prislappen så burde den: *Vært URØRT, ikke opplakkert *Vært orginal 325 *Vært orginal M-Tech1 bil *Hatt et respektabelt sportsinteriør/org M-tech interiør *Satt sammen fronten så den i det minste ser ut i dagslys *Vært uten skraper og lakkflass på fronten *Fått på noen orginale hjul, evt 3-delte hjul, ikke fake ihjelflasset hjul *Orginale baklykter *Motorrommet burde vært STRØKENT og shinet Dette er kun ut i fra det som bildene i annonsen forteller. Det er stygt og si det, men håper ikke noen kjøper denne bilen til den prisen der. Men på en annen side, om denne legger lista, kan jeg vel forlange nærmere 400.000 for min orginale urørte 325i med dokumenterte 121.000km på telleren, og det er jo fint for meg Når skjønner du hvordan jeg har tenkt i flere år når jeg har sett folk prøve å få M535i-penger for en 518i som ikke er godkjent ombygget. Jeg er ikke helt sikker på om du bør legge ut din originale 325i til 399.990, men spørsmålet som reiser seg er selvsagt: Hvor ofte ser man egentlig urørte, originale slike annonsert? Ikke ofte. Det er også grunnen til at jeg ikke helt klarer å se bort fra at selger kan klare å selge denne bilen for noe opp mot annonsert (over)pris: Tenk deg at du akkurat er passert 20, har fått jobb med ok lønn - eller er dobbelt så gammel, barna er på vei ut av huset og konemor har endelig gitt etter for aksjon overtalelse og gått med på en ekstra bil i garasjen: I begge tilfeller er banken villig, lysten er tilstede og selv om du ikke har tilhørighet i noe bilmiljø er du veldig klart for å virkeliggjøre bildrømmen du har hatt siden du stod utenfor Essostasjonen når du var 15 og så på de virkelig tøffe bilene. Hva gjør du i så fall? Melder deg inn i en bilklubb uten bil og bruker et par år på å få sjansen til å kjøpe et bra eksemplar - eller trykker avtrekkeren og slår til på en bil som kan bli din i dag og lar deg starte planleggingen av bilsommeren 2013? Husk at er man forelsket nok, er mismatchen i interiøret noe man gjør til en fordel mer enn en ulempe: "Bare bra det er feil farge på setene - jeg har tenkt å trekke de opp igjen i sort skinn uansett" Legg også til at brun ser ut til å være en av motefargene for tiden, så fargen bør hjelpe på salget. Om det er noe sjakktrekk å ha brun bil hvis man vil selge om 3-5 år er jeg derimot ikke så sikker på. Edit: Det første ordet i dette innlegget skal selvsagt være "nå", ikke "når".
Silverboy Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Hvis denne er priset ihht stand og marked, hadde det jo vært litt spennende å vite hvordan den de har til 59.000 er På en annen side, er den faktisk rustfri tværs gjennom og generelt meget bra teknisk så er det faktisk verdt litt, godkjent eller ikke, for det er jaggumeg mye dritt til salgs. Fant vel ikke noe veldig godt alternativ på finn nå for den som ikke er "mekaniker" selv. Felgene har man jo nye for noen få tusenlapper.. Lar seg nok garantert prutes med i prisen Komplett interiør, nye replika felger, finjustert litt i fronten så hadde ting begynt å henge litt mer på greip.. (Minus 40-50.000kr)
Fredrik Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Jeg er helt enig med Barockengelen og jeg vet også at kjærlighet gjør blind. "Alle" som har noen år på baken har prøvd konseptet... kjøpe en kjempefin bil som viser seg å være en død hund. Jeg gjorde dette med en Porsche 924 for nesten 30 år siden og lærte leksen den gangen. På den annen side fikk jeg ganske lett solgt bilen videre etter et par år (inkl. en større overhaling av bilen) og kom ut av eierskapet uten tap. Kjøp og salg av gamle bruktbiler er mer eller mindre betinget av at den siste idioten ikke er født ennå... kun proffene overlever i lengden...
oddis Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Det kalles kapitalisme gutter, og det lite man kan gjøre noe med, bortsett fra ha en mening om Kjøpers marked. Og markedsføring er alt når man skal bli kvitt noe sånt. Skrur man ikke selv, eller er i tidsklemma OG VIL HA E30 så kan jeg se denne blir solgt for 100k+. Her inne er vi såpass spesialiserte at vi ser ulempene tydeligere. Dog har jeg merket meg at bilparken min neppe har devaluert seg de siste 5 årene... Angrer på at jeg ikke kjøpte flere E30er, nå er de jo blitt helt latterlig dyre bare for et emne til ombygging.
Jørgen Lie Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Da har i alle fall mine innlegg på facebooksiden blitt slettet, samt at jeg er sperret for å kommentere.!
e30 tic Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Betyr de noe da, di har sikkert tatt poenget så mye omtalt den annonsen har. Problemet er jo ikke jobben som tidligere eier har gjort med restaurering, men prisen det firma prøver seg på.
Jørgen Lie Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Nei, betyr vel kanskje det at jeg traff spikeren på hodet med mine uttalelser?? Og at mine utsagn svekker deres sjans til å få 139.000kr for bilen? Helt enig.. Prisen som tidligere eier solgte bilen for til altibil er en mere normal pris etter hva jeg kan se...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå