Clevion Skrevet Mars 18, 2013 Skrevet Mars 18, 2013 Heisann. Etter at jeg bytta ut alle pærer i lyktene mine, blei fjernlyset HELT ubrukelig. Lystyrken peker ned i bakken, jeg ser styrken i bakken altså. Noen som vet hvordan jeg kan justere de opp? Har stått inntil en vekk, og nærlys linjene er over fjernlys linjene.
Otis Skrevet Mars 18, 2013 Skrevet Mars 18, 2013 Høres ut som du har montert noen dårlige pærer. Eller så har du knekt alt av justeringsmekanisme inni lyktene. Hvilke pærer er det?
Steffos90 Skrevet Mars 18, 2013 Skrevet Mars 18, 2013 det som er kjendt problem er at justeringen inn lykten knekker de er i plast, får kjøpt ny. eller så har du montert pæren feil vei
lagunilla Skrevet Mars 18, 2013 Skrevet Mars 18, 2013 Hva er det dere snakker om her? Det er kun nærlysa som har justering. Langlysa peker rett opp. Slitt lampe kan være grunnen, feil pære, dårlig pære eller at du kan ha satt den feil vei.
Otis Skrevet Mars 18, 2013 Skrevet Mars 18, 2013 Utifra hva TS sier så kan jeg ikke se at langlys peker rett opp, men nærlys peker over langlys linjene. Å da tyder det på knekt justering eller dårlige pærer.
Alpejohn Skrevet Mars 18, 2013 Skrevet Mars 18, 2013 Hadde noen justeringer vært knekt, ville både nær og fjernlys peket nedover. Går ikke an og knekke noen justeringer slik at bare fjernlys lyser ned. Mest sansynelig sitter ikke pæra rett, det er nok den eneste forklaringen om det er slik du sier at fjernlyset lyser under linjen til nærlys. BTW, ved og justere nærlyset justerer du også fjernlyse, da alt henger sammen. Men man kan ikke justere kun fjernlys.
Clevion Skrevet Mars 18, 2013 Forfatter Skrevet Mars 18, 2013 Hadde noen justeringer vært knekt, ville både nær og fjernlys peket nedover.Går ikke an og knekke noen justeringer slik at bare fjernlys lyser ned. Mest sansynelig sitter ikke pæra rett, det er nok den eneste forklaringen om det er slik du sier at fjernlyset lyser under linjen til nærlys. BTW, ved og justere nærlyset justerer du også fjernlyse, da alt henger sammen. Men man kan ikke justere kun fjernlys. I see. Well, det er MTECPOWER sine H7 4750k halogenpærer, så går ut ifra at de kan være litt dårlige? Justeringsarmene er kun knekt på min side (førersiden) og den var stripsa fast når jeg tok ut lyktene, så har stripsa dem igjen inntil videre. Godt mulig jeg har satt pæra feil vei, men det er vel ingen fasit på hvilken vei pæra skal sitte vel? Aldri vært borti H7 pærer da jeg hadde H1 på første bilen min. Får se om jeg får tak i noen pærer og få bytta dem fort som faen, suger og ikke ha ordentlig fjernlys. Sitter og tenker på og kanskje heller bytte ut lyktene til Bi-Xenon, ettersom jeg foretrekker og ha ganske bra lys, evt xenonkit, men helst slippe det.
LK Skrevet Mars 18, 2013 Skrevet Mars 18, 2013 Er vel en liten tapp og en skråkant på H7pæra som må står riktig i holderen.
Clevion Skrevet Mars 18, 2013 Forfatter Skrevet Mars 18, 2013 Har nå vært ute og sjekka ettersom det var ganske enkelt og få den ut av sporet og ikke så gæernt og få den inn igjen heller, og den sitter i sporet med kanten riktig på, får egentlig ikke satt den feil vei heller, da stikker den for langt ut og ikke kommer helt i kontakta. Bilde :
Alpejohn Skrevet Mars 18, 2013 Skrevet Mars 18, 2013 Trenger ikke bytte hele lyktene for få bixenon Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
LK Skrevet Mars 18, 2013 Skrevet Mars 18, 2013 Har du prøvd å sette de gamle pærene tilbake igjen da,siden problemet oppsto når du byttet?
Clevion Skrevet Mars 18, 2013 Forfatter Skrevet Mars 18, 2013 Trenger ikke bytte hele lyktene for få bixenon Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Har sett noe av det på YouTube, vet du om en DIY eller noe lignende? Bi-Xenon har jo samme pærer som vanlig Xenon har, så det skal jo i teorien være mulig Har du prøvd å sette de gamle pærene tilbake igjen da,siden problemet oppsto når du byttet? Nei, jeg var så idiot og kasta de, men om jeg ikke skulle få det ordnet, så tenker jeg på og bestille et par Osram pærer, de lever jo kvalitet. Har en liten anelese om at de H7 pærene fra MTECPOWER er sånn jallamekk..
Alpejohn Skrevet Mars 18, 2013 Skrevet Mars 18, 2013 Har bygget om til bixenon selv jeg Null stress Har vært tenkt og legge ut et par bilder i lengre tid, men aldri kommet så langt. Men skal ta og få ordnet det.
Clevion Skrevet Mars 18, 2013 Forfatter Skrevet Mars 18, 2013 Har bygget om til bixenon selv jeg Null stress Har vært tenkt og legge ut et par bilder i lengre tid, men aldri kommet så langt. Men skal ta og få ordnet det. Det hadde vært meget digg og fiksa! Hadde xenon i både nær og fjern på gamle bilen, så litt uvant og egentlig jævlig og gå tilbake til Halogen
Alpejohn Skrevet Mars 18, 2013 Skrevet Mars 18, 2013 Ja har prøvd det jeg også. Nå har jeg osram night breaker pære på fjernlys + bixenon. Lyser rimelig bra! Og skikkelige pærer sef, ikke noe jallla kina dritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå