SigurdE36 Skrevet Mars 25, 2013 Share Skrevet Mars 25, 2013 06.06.2013Har lett lenge på nett etter riktig bil, og har nå bestemt meg. Jeg og BmwChris her på forumet drar til Schwarzenberg i Tyskland i morgen tidlig. Velger å hente bilen selv, da får jeg sett den med egnene øyne før kjøp, og det er jo alltid moro med road trip.Skal prøve å oppdatere med bilder på turen.Noen med ett drevent øye er inn? Med det man ser på bilde kan det kun være en bil, med ett motoralternativ #############################################################################Litt om bilen:Bilen er en original Individual Macao-blau Alpina E34 B10 4,6 Switch-tronic, nr.23 av 27 produserte. Denne bilen går dermed ut som en av de aller sjeldneste Alpinaene noen gang produsert. Det som er spesielt med denne Switch-tronic kassen er at det var verdens første gatebil med rattgiring. Ferrari fikk låne en av disse for å se hvordan Alpina hadde gjort dette, mot at Alpina fikk rettighet til å bruke enkelte Ferrari farger.De har brukt 540 motoren som utgangspunkt i denne bilen (samme som i B8, men annen eksos). Det lot seg ikke å bore opp 4,0-literen til 4,6, så BMW støpte egne 4,6 blokker til Alpina.Mye annet er også byttet i motoren, bilstein understell og egen Alpina eksos. Ifølge Alpina skal denne bilen gjøre 275km/t, 0-100 på 6,1sek og yte 480Nm. En tysker som testet sin 15år gamle originale 4,6 på mølle, fikk ut 350hk og 510Nm. Så er nok ofte mer effekt i disse belene enn oppgitt av AlpinaTenkte å lage ett reisebrev fra turen til Tyskland.Bilen sto rett ved Auen i Sachsen hos en forhandler, og har kun hatt en eier. Selgeren var selv en stor Alpina-entusiast, som hadde solgt nærmere 30 Alpinaer de siste årene, og hadde flere selv nå.Turen startet med å fly til Berlin, her plukket vi opp en Golf, og kjørte sørover.Det var tydelig at det gikk an å leie kulere ting i Berlin Etter ca tre timers kjøring fant vi butikkenBilen min sto på ett lager rett ved, hvor han hadde tre av sine private lektøy stående. Alpina b10 BiTurbo og 4,6touring, pluss en RS4 med RS6 turboerI butikken hadde han også mye rått. Denne E30'n er en Alpina B6s med motor fra E34 BiTurbo Etter tre ganger fram og tilbake på tyske biltilsynet fikk vi endelig eksportskilter. Tydelig ikke bare i Norge byråkrater er vanskelige. Sto for mye bak denne døren å venta på at selger skulle ordne opp Ble kjørt rundt i denne MB G400 special edition. Fikk ikke helt ut av han hva som var spesielt med den, men sto nr. 157/250.Etter bilen var betalt, skilter var på bil og mye bilsnakk var unnagjort, så gikk turen nordover mot Celle.Super pluss bensin var det beste vi fant i Tyskland, ikke noe dårligere kan gis til Alpina Etter 18timer på farta, ble Alpinan satt innerst i parkeringshuset vi fant i Celle, og sjåførene fikk seg en kjørepils og landskamp på storskjermDagen etter gikk turen først til Skive i Nord Jylland, hvor vi skulle hente min lillebror på skole, før vi satte kursen mot København.Polizeien passer på 120 sonen på autobahnAndre steder gikk det litt fortere. Vi var oppe i 250 på nålen, men selger hadde selv vært oppe i 310km/t med sin egen 4,6 Skive Folkehøgskole, gammelt gods fra 1700-talletFant også innerste plassen i p-huset i København Micra i grøfta, så ut som det gikk bra med folka.Hissig nordmann med Audi i Sverige, som vi fant igjen her litt senere Så var man fort fremme og skulle forklare seg for den norske stat. Dette var gjort på 10min uten problemer. Må ned til tollkontoret i Oslo til neste uke og betale velferdsnorge da.Måtte seff vaske over bilen når man kom hjem til Oslo, etter en lang og fin tur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Mars 25, 2013 Share Skrevet Mars 25, 2013 Alpina e34 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Mars 25, 2013 Share Skrevet Mars 25, 2013 E32 750i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mars 25, 2013 Share Skrevet Mars 25, 2013 E34 Alpina B10 4.6 Switchtronic? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas-320 Skrevet Mars 25, 2013 Share Skrevet Mars 25, 2013 Jeg vet jeg vet:) Men Sigurd får bekrefte svaret når/hvis det dukker opp:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kreastian Skrevet Mars 25, 2013 Share Skrevet Mars 25, 2013 E34 Alpina B10 4.6 Switchtronic? +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cbrooen Skrevet Mars 25, 2013 Share Skrevet Mars 25, 2013 Gleder meg til å se bilen/prøve ...Blir en grom og skjelden bil du skaffer deg hvertfall Sigurd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mars 25, 2013 Share Skrevet Mars 25, 2013 Garantert: Alpina B10 BiTurbo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Mars 25, 2013 Share Skrevet Mars 25, 2013 Med automat? B10 4,6 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Mars 25, 2013 Share Skrevet Mars 25, 2013 94/95 b10 4.6 switchtronic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Mars 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2013 E34 Alpina B10 4.6 Switchtronic? Helt rikitg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terminator Skrevet Mars 28, 2013 Share Skrevet Mars 28, 2013 Bra storry med masse bilder, og bilder er jo ikke feil. Kommer det noe Alpina dekor på den etter hvert? Og hva kommer det av at ikke alle Alpina har dekor?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsi Skrevet Mars 28, 2013 Share Skrevet Mars 28, 2013 Steike å deilig bil så utrolig bra ut med futura? Hjula.. Selvom den burde ha alpina hjul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cbrooen Skrevet Mars 28, 2013 Share Skrevet Mars 28, 2013 Garasjen til han som hadde en liten Alpina samling. Han viste oss mange av bilene han har solgt, har vel hatt en 30-40 alpinaer av forskjellige slag. Både B10 biturbo, b10 4,6 touring og audi rs4 i bakgrunnen Dette var en utrolig rå e30 vi fikk ta i nærmere syn mens vi ventet på registrerings papirer osv. B10 Biturbo motor i en Alpina b6 3,5s. Stolt eier som nettopp har tanka sitt nye smykke. Må bare si bilen er utrolig flott! Kommer seg når den får emblemene bak og gull dekor! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Mars 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2013 Bra storry med masse bilder, og bilder er jo ikke feil.Kommer det noe Alpina dekor på den etter hvert? Og hva kommer det av at ikke alle Alpina har dekor?? Fikk med gull-dekor, så det skal på. Mange Alpina-eiere synes nok det blir litt mye med dekor, så dekor er valgfritt uten ekstra kostnad fra fabrikk. Personelig synes jeg en Alpina skal ha dekor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå