Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har Michelin PS2 på min e39 i 235/40/18 og de er ekstremt bra på alt av føre.

Har hatt Continental Sport contact 3 også, og de leverer også helt sykt bra veigrep, men de slites så ekstremt fort.

PS2 er dekk jeg skal handle på nytt, når de jeg har slites ut.

Ja, har også hatt Bridgestone Potenza RE050A, og de var godt veigrap, men støyer/sporer fælt, holdbarhet OK.

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Generellt kan det sies at dekk fra de store premiumprodusentene er bra.

Jeg har god erfaring med Good Year F1 Asymmetric som jeg mener er det beste dekket i forhold til prisen, jeg har hatt flere sett av disse på E46. Jeg har nå Dunlop Sportmaxx GT på min E91, disse er nå gått 2 sesonger. Jeg skal i år bytte dekk, og nå blir det de nye Asymmetric2 fra Good Year. Når det er sagt så er jeg helt sikker på at Continental og Michelin sikkert matcher disse, men til en høyere pris.

Skrevet
Ligg unna Nankang, av alle årsaker :P

Jeg hadde 235/35-19" og 265/30-19"

Har også hatt 275/35-18"

De holder ikke grep på våt vei, de støyer, og jeg hadde en skummel opplevelse på tørr asfalt også, ved bråbrems, så ble det ikke noe bråbrems for bilen fortsette og skli.

De funker helt ok, men der er et par viktige punkt jeg mener de feiler på, som jeg veldig gjerne vil at dekka skal funke bra på i en eventuell nødsitvasjon.

Har Nankang 235/35-19" på min. er enig med alt du sier ovenfor :P.

Dem bråker, elendig grep på våt vei, og det blir ingen ordentlig bråbrems. vurderer å bytte til neste sesong :P

Skrevet

Dere som skriver om nankang har sikkert ns-2 dekk? Om det gjelder ns-2 så er jeg også enig. Mye bråk og dårlig grep... dog var dekkene ikke helt nye når jeg hadde de (235/45/R18)

Nå har jeg nankang ns-20 dekk som koster egentlig det samme som ns-2 og er veldig positivt overrasket, vedlig lite dekkstøy og ganske bra grep både på våt og tørr asfalt. Stabilt grep er det også slik at det blir ikke noen overraskelser om man presser bilen litt.(255/35/R18 og 275/30/R18)

Kumho ecsta har jeg også god erfaring med. Lite støy og godt grep, men ble slitt fortere enn jeg kunne ha ønsket (235/45/R17 og 255/40/R17)

• 2 weeks later...
Skrevet

Har akkurat lakt om til Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 i dim: 235/35/19 og 265/30/19

Har nesten ikke brukt bilen siden, så kan ikke komme med et veldig utfyllende svar. Men det første jeg merket var at de var mer stillegående enn andre dekk jeg har hatt, og at grepet virker å være veldig bra! :)

Skrevet

Sportiva blir jo produsert av Continental. Har hat sportiva et par ganger før i forskjellige dimensjoner. Gode dekk for prisen!

Har akkuratt kjøpt meg Continental Sport Contact 5, får de på onsdag :) så skriver en anmeldelse da :)

Skrevet

Jeg har selv god erfaring med Brigdstone Potenza dekk. Meget bra feste på tørt og imponeremnde på vått underlag.Beste dekk jeg har hatt når det gjelder vannplaning. Slites en del men ikke så fort som Continental.

http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop ... sowigan=So

Falken har jeg dårlig erfaring med, dårlig grep på tørt og farllig dårlig på vått føre.Når det er sagt så vet jeg ikke noe om det nyeste dekk fra Falken, kanskje er de blitt bedre.

Selv har jeg kjøpt til min X5 DUNLOP SP Sport MAXX fra dekkonline.com

Ta en titt på denne:

Kjører mye gjennom europa og på tyske autobahn så jeg velger blant de beste dekka.

Skrevet

Jeg ville vektlagt egenskapene på våt veibane over alt annet. Ikke fordi jeg bor på vestlandet men fordi det er på våt veibane en trenger de ekstra marginene en kan få. På tørr veibane er det milevis med marginer om mann ikke kjører som en idiot. Forskjellen på grep er som natt og dag her.

Skrevet
Har kjøpt Nokian Z G2, de er på tilbud, halv pris. Flere sier de er veldig bra (har ikke fått testet mine enda)

Fikk montert mine i går, i 265/35-18.

Virker ok hittil, men syns de sporer litt mer en det nankang dekka gjorde :? De var 275 da..

Men må teste mer :)

Hæ? visste ikke det var mulig å spore mer enn Nankang :lol: Var det her på forumet tro, at noen ytret om Nankang "Eneste de er gode på er ukontrollert sladding" :P

Skrevet
Har kjøpt Nokian Z G2, de er på tilbud, halv pris. Flere sier de er veldig bra (har ikke fått testet mine enda)

Fikk montert mine i går, i 265/35-18.

Virker ok hittil, men syns de sporer litt mer en det nankang dekka gjorde :? De var 275 da..

Men må teste mer :)

Hæ? visste ikke det var mulig å spore mer enn Nankang :lol: Var det her på forumet tro, at noen ytret om Nankang "Eneste de er gode på er ukontrollert sladding" :P

Haha, ja de funker sikkert bra til det også :P

Men det er ikke ille da, men syns det virker litt verre nå en før.. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Skrevet

+1 på Nokian.

Kjøpte Nokian Z G2 265/35-18 bakdekk i fjor og de er helt konge på min bil både på våt og tørr vei. Ser også veldig bra ut med tanke på levetid, har kjørt 9000km nå og slitt ca 2mm av de så hvis det holder videre så kan de kanskje holde 20.000-25.000km og det er rekord på min bil.

Kjøpte også Nokian Hakka Z 235/30-18 framdekk og de er veldig fine å kjøre med uten sporing og gode til å drenere bort vann.

Jeg kommer definitivt til å holde meg til Nokian fremover. Har til opplysning en E39 530Dat som tradisjonelt har brukt endel dekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...